Komendant Miejski Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
· Zagrożenie korupcją.
· Zagrożenie naciskami grup przestępczych.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy.
Bariery architektoniczne: budynek nie jest dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim, (brak podjazdów, drzwi odpowiedniej szerokości oraz odpowiednio dostosowanych toalet), brak możliwości poruszania się wózkiem inwalidzkim po budynku – brak wind.
Narzędzia i materiały pracy: biurko; komputer; faks; telefon; nie występują uciążliwe, szkodliwe oraz niebezpieczne warunki pracy.
Zakres zadań
- Przyjmuje, ewidencjonuje, przechowuje, wydaje, udostępnia, przekazuje i wysyła materiały jawne/niejawne zapewniając ich prawidłowy obieg w celu przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych. Weryfikuje wytworzone dokumenty niejawne pod względem formalnym, zwraca dokumenty wykonawcy merytorycznemu w przypadku, gdy nie spełniają one określonych wymogów orz informuje w jakim zakresie należy dokument uzupełnić lub poprawić. Odnotowuje zmiany, zniesienia klauzuli tajności dokumentów niejawnych w urządzeniach ewidencyjnych. Sporządza jawną korespondencję,
- Prowadzi urządzenia ewidencyjne w postaci rejestrów, dzienników, książek, wykazów w celu zapewnienie możliwości ustalenia, gdzie znajduje się dokument,
- Sporządza wykazy dokumenty jawne i niejawne, pobrane z sekretariatu/kancelarii przez policjantów i pracowników Policji w celu rozliczenia dokumentów jawnych/niejawnych z dziennikiem ewidencyjnym (dotyczy rozliczeń rocznych),
- Rozlicza policjantów i pracowników Policji z posiadanych przez nich dokumentów niejawnych w przypadku rozwiązywania stosunku służbowego (pracy) lub przeniesienia; przyjmuje dokumenty niejawne w depozyt Kancelarii Tajnej, następnie przekazuje do dalszego prowadzenia, archiwizacji itp. innemu wyznaczonemu pracownikowi,
- Archiwizuje i brakuje dokumenty jawne i niejawne znajdujące się w Zespole ds. Ochrony Informacji Niejawnych KMP w Bydgoszczy,
- Corocznie rozlicza wszystkie pozycje w prowadzonych urządzeniach ewidencyjnych,
- Uczestniczy w okresowych kontrolach zgodności stanu materiałów niejawnych w posiadaniu policjantów i pracowników Policji oraz Kancelarii Tajnej Zespołu ds. OIN KMP w Bydgoszczy,
- Powiela dokumenty niejawne na pisemne zlecenie kierowników jednostek i komórek organizacyjnych KMP w Bydgoszczy.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego pracy w administracji lub w pracy w biurowej,
- Znajomość: ustawy z dnia 21.11.2008 r. o służbie cywilnej, ustawy z dnia 5.08.2010 r. o ochronie informacji niejawnych, rozporządzenia z dnia 07.12.2011 r. w sprawie sposobu oznaczania materiałów i umieszczania na nich klauzul tajności, Zarządzenia KGP Nr 2020 z dnia 30.12.2010 r. w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych i innych niż kancelaria tajna komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przetwarzanie materiałów niejawnych, sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych oraz doboru i stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego informacji niejawnych w Policji, rozporządzenia z dnia 7 grudnia 2011 r. w sprawie nadawania, przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów zawierających informacje niejawne, Zarządzenia Nr 26 KGP z dnia 19.02.2018 r. w sprawie metod i form brakowania dokumentacji niearchiwalnej w Policji, Zarządzenia Nr 920 KGP z dnia 11.09.2008 r. w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej Policji,
- Umiejętność interpretacji przepisów dotyczących informacji niejawnych,
- Komunikatywność,
- Umiejętność działania w sytuacji stresowej,
- Umiejętność pracy w zespole,
- Umiejętność planowania i organizacji pracy własnej,
- Samodzielność,
- Umiejętność obsługi komputera,
- Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawiającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne” zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t. j.: Dz. U. z 2024 r., poz. 632 z póź. zm.) lub zgoda na postępowanie sprawdzające,
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie z ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych objętych klauzulą „ściśle tajne” zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t. j.: Dz. U. z 2024 r., poz. 632 z póź. zm.)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
Kopia dokumentów potwierdzających wymagania dodatkowe.Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-12-20 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Komenda Miejska Policji
Wydział Kadr i Szkolenia
ul. J. K. Chodkiewicza 32
85-667 Bydgoszcz
od poniedziałku do piątku,
w godzinach od 07:30 do 15:30,
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
· Administrator danych i kontakt do niego:
Komenda Miejska Policji, ul. J. K. Chodkiewicza 32, 85-667 Bydgoszcz.
· Kontakt do inspektora ochrony danych: iod.kmp-bydgoszcz@bg.policja.gov.pl.
· Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru.
· Informacje o odbiorcach danych: udostępnione dane nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim, odbiorcami danych mogą być instytucje upoważnione z mocy prawa.
· Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.
· Uprawnienia:
1. Prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii.
2. Prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych.
3. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
4. Prawo do usunięcia danych osobowych.
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej.
5. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
· Podstawa prawna przetwarzania danych:
1. Art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
2. Art. 22¹ Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
· Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22¹ Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (między innymi imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia do służby cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbiecywilnej. Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie. Jeżeli dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 2 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
· Inne informacje: Podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.