Witamy w Biuletynie Informacji Publicznej
Państwowej Inspekcji Pracy
Głównym aktem prawnym stanowiącym podstawę działania Urzędu jest ustawa z dnia 13 kwietnia 2007 r.
o Państwowej Inspekcji Pracy (Dz.U. 2018 poz. 623) Oprócz tego, zadania Inspekcji wynikają z szeregu innych aktów prawnych rangi ustawowej.
Zgodnie z ustawą Państwowa Inspekcja Pracy jest organem powołanym do sprawowania nadzoru i kontroli przestrzegania prawa pracy, w szczególności przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
a także przepisów dotyczących legalności zatrudnienia i innej pracy zarobkowej w zakresie określonym w ustawie.
Każdy obywatel może zapoznać się z efektami pracy PIP. Informacje o działalności inspekcji pracy znaleźć można w zakładce programy działania i sprawozdania.
Oprócz wyników pracy PIP w BIP znajdują się informacje dotyczące funkcjonowania urzędu m.in. na temat podstaw prawnych, struktury, organizacji, majątku. Znajdują się tu również ogłoszenia dotyczące postępowań zamówień publicznych prowadzonych w trybie określonym w ustawie Prawo Zamówień Publicznych a także ofert pracy w jednostkach organizacyjnych PIP.
Państwowa Inspekcja Pracy udostępnia także informacje publiczne na wniosek zainteresowanego.
Szczegóły na stronie internetowej www.bip.pip.gov.pl
Wymagania kwalifikacyjne w zakresie wykształcenia i stażu pracy:
- wykształcenie wyższe z tytułem magistra: prawnicze, administracyjne lub techniczne,
- staż pracy minimum 1 rok,
- elektryk - energetyk,
- specjalista do spraw przemysłu maszynowego - nadzór rynku,
- specjalista do spraw przemysłu drzewnego (w tym leśnictwo),
- prawnik/ administratywista
- (z doświadczeniem w wydawaniu decyzji administracyjnych),
- legalność zatrudnienia.
- prawo jazdy kat. B,
- wiedza ogólna z zakresu prawa pracy, w tym bezpieczeństwa i higieny pracy,
- stan zdrowia umożliwiający wykonywanie pracy w terenie,
- osoba ubiegająca się o zatrudnienie na stanowisku związanym z wykonywaniem czynności kontrolnych powinna spełniać wymogi określone w art. 39 ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy,
- dobra znajomość obsługi komputera, w tym pakietów MS Office,
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- list motywacyjny i życiorys (CV) wraz z danymi umożliwiającymi kontakt (tel., e - mail),
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kopie świadectw pracy potwierdzające wymagany staż pracy ,
- kopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych uprawnień,
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe, posiadaniu obywatelstwa polskiego, korzystaniu z pełni praw publicznych i pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu w pełni z praw publicznych
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru. (oświadczenia do pobrania ze strony internetowej www. bip.pip.gov.pl)
Termin składania dokumentów i o świadczeń: do 10.08.2018r.
O ważności oferty decyduje data wpływu do Okręgowego Inspektoratu Pracy w Opolu.
Dokumenty otrzymane po ww. terminie nie będą rozpatrywane.
Miejsce składania dokumentów:
Okręgowy Inspektorat Pracy w Opolu , ul. Oleska 121C, 45 - 231 Opole,
w zamkniętej kopercie z dopiskiem „oferta pracy - kandydat na podinspektora pracy"
Inne informacje:
Do składania ofert pracy zachęcamy również osoby z orzeczoną niepełnosprawnością .
Wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne, o czym zostaną poinformowani telefonicznie lub na podany adres email.
Niezawiniony przez ogłaszającego nabór , brak możliwości telefonicznego zaproszenia kandydata na rozmowy (nie zgłoszenie się abonenta pod podanym numerem telefonu) lub niestawienie się kandydata w dniu rozmów kwalifikacyjnych pomimo wysłania zaproszenia pocztą email spowoduje odrzucenie oferty.
Złożone dokumenty i oświadczenia kandydatów, których oferty pracy zostały odrzucone w procesie naboru zostaną odesłane bez uzasadnienia.