Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
ogłasza nabór kandydatów na 5 wolnych stanowisk urzędniczych
w Urzędzie miasta stołecznego Warszawy, pl. Bankowy 3/5 00-950 Warszawa
Termin składania dokumentów: 1 lutego 2021 r.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
Główne odpowiedzialności:
- prowadzenie postępowań podatkowych, opracowywanie projektów decyzji i postanowień w zakresie podatków i opłat stanowiących dochód m.st. Warszawy. Prowadzenie korespondencji z podatnikami,
- weryfikacja i wprowadzanie deklaracji i dokumentów dot. podatków i opłat. Prowadzenie rejestrów, sprawozdawczości i ewidencji przewidzianych przepisami prawa podatkowego. Prowadzenie ewidencji opłat, deklaracji lub deklaracji korygujących. Sporządzanie rejestrów dla potrzeb wyliczenia podatków.
Charakterystyka pracy:
- prowadzenie postępowań podatkowych, prowadzenie czynności sprawdzających, opracowywanie decyzji, postanowień i wezwań w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego dla podmiotów posiadających nieruchomości na terenie m.st. Warszawy i rozliczających się na zasadach obowiązujących osoby prawne, dla których organem podatkowym jest Prezydent m.st. Warszawy,
- prowadzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami ewidencji decyzji określających wysokość zobowiązania podatkowego z tytułu podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego dla podmiotów posiadających nieruchomości na terenie m.st. Warszawy i rozliczających się na zasadach obowiązujących osoby prawne,
- przygotowywanie akt podatkowych do odwołań od decyzji i postanowień z zakresu podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego dla podmiotów posiadających nieruchomości na terenie m.st. Warszawy i rozliczających się na zasadach obowiązujących osoby prawne i kierowanie ich do Wydziału Ulg i Orzecznictwa Podatkowego Centrum Obsługi Podatnika,
- współdziałanie z Wydziałem Ulg i Orzecznictwa Podatkowego Centrum Obsługi Podatnika w zakresie prawnej i formalnej poprawności wydawanych decyzji i postanowień,
- stałe zapoznawanie się z obowiązującymi przepisami niezbędnymi do właściwego wykonywania powierzonych zadań,
- praca na stanowisku związana jest ze znajomością zagadnień dotyczących ww. zadań oraz m.in. następujących aktów prawnych: ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych, ustawa z 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym, ustawa z 30 października 2002 r. o podatku leśnym, ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacji podatkowa, ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców, ustawa z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Miejsce pracy: Praca w budynku Urzędu i poza nim. Wejście do budynku dostosowane do wózków inwalidzkich. Budynek wyposażony w windy dostosowane do wózków inwalidzkich. Ciągi komunikacyjne umożliwiają poruszanie się wózkiem inwalidzkim. Toalety dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
Stanowisko pracy: Stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze, obsługą urządzeń biurowych, rozmowami telefonicznymi, przemieszczaniem się wewnątrz budynku i poza nim (zróżnicowane bariery architektoniczne), współpracą z klientami. Ze względu na konieczność korzystania z archiwum możliwa praca na wysokości do 1 m oraz kontakt z kurzem i czynnikami mikrobiologicznymi. Na stanowisku pracy brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedowidzącym oraz niesłyszącym.
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- umiejętność sprawnej obsługi komputera weryfikowana poprzez aplikowanie na to stanowisko wyłącznie drogą elektroniczną,
- wykształcenie wyższe minimum I stopnia,
- wymagane kompetencje: identyfikacja z urzędem, wiedza zawodowa, sumienność, dążenie do rezultatów, komunikacja, otwartość na zmiany, współpraca, obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego.
Wymagania dodatkowe:
- wykształcenie wyższe minimum I stopnia z zakresu ekonomii, administracji lub jednolite magisterskie na kierunku prawo,
- powyżej półroczne doświadczenie zawodowe w zakresie rozliczeń podatków, finansów.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.