Nadinspektor zakładów górniczych

Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach
Rybnik
specjalista (mid)
praca stacjonarna
9 dni temu
Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Nadinspektor zakładów górniczych
Miejsce pracy: Rybnik
Ogłoszenie o naborze Nr 139271

Warunki pracy

1. Charakter stanowiska związany z przeprowadzaniem kontroli w zakładach górniczych (wymagająca wysiłku fizycznego), częściowo na powierzchni, częściowo pod ziemią, gdzie występują:


- trudne warunki pracy pod ziemią i w terenie,


- szkodliwe i uciążliwe czynniki środowiska pracy (hałas, wibracje, zanieczyszczenie powietrza, temperatura, wilgotność, zapylenie),


- narażenie na zagrożenia naturalne, podwyższone stężenia gazów niebezpiecznych, możliwość wystąpienia wstrząsów górotworu,


- narażenie na zagrożenia technologiczne pochodzące od pracujących maszyn i urządzeń, instalacji elektrycznych oraz mediów znajdujących się pod wysokim ciśnieniem lub wysoką temperaturą,


- duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych,


- częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym, w tym wystąpienia publiczne,


- nietypowe godziny pracy (w tym dyżury),


- wyjazdy służbowe.


2. Sposób wykonywania zadań:


- dojazd do zakładów górniczych oddalonych do 80 km od siedziby Urzędu,


- pokonywanie pieszo znacznych odległości, niejednokrotnie po dużych nachyleniach i nierównych powierzchniach, schody, drabiny,


- przemieszczanie się w wyrobiskach górniczych o zaniżonych wysokościach wymagających pozycji schylonych,


- przemieszczanie się po pomostach i estakadach znajdujących się na wysokościach,


- przebywanie w małych zamkniętych przestrzeniach, o słabym oświetleniu lub miejscach bez oświetlenia.                                                                        


3. Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


- kontrole odbywają się w pomieszczeniach oraz rejonach zakładów górniczych, które nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych,


- stanowisko pracy zlokalizowane jest na parterze Urzędu.


Budynek Urzędu posiada udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami (głównie na parterze). Jest wyposażony w platformę udostępniającą poziom parteru budynku, która jest przystosowana do osób poruszających się na wózkach. Na parterze budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.


Dla osób słabowidzących zastosowano oznakowania kontrastowe. Do budynku można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem lub osobą asystującą.


W Urzędzie można skorzystać z pętli indukcyjnej oraz usługi tłumacza polskiego języka migowego online (PJM). 

Zakres zadań

  • przeprowadza kontrole w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności technicznej, w tym: dokonuje analizy stanu zagrożeń związanych z eksploatacją maszyn, urządzeń i instalacji elektrycznych i energetycznych, metod ich zwalczania i stosowanej profilaktyki oraz wydaje decyzje z upoważnienia dyrektora w powyższym zakresie, w celu sprawdzenia zgodności prowadzenia ruchu zakładu, w tym maszyn, urządzeń i instalacji elektrycznych i energetycznych z wymaganą dokumentacją i przepisami,
  • przeprowadza analizy planów ruchu, dodatków do tych planów, projektów technicznych robót górniczych oraz innych spraw i wniosków, w celu przygotowania projektów decyzji lub stanowisk dyrektora Urzędu,
  • uczestniczy w czynnościach związanych z oddaniem do ruchu podstawowych obiektów, maszyn i urządzeń oraz obiektów budowlanych zakładów górniczych w zakresie swojej specjalności technicznej, w celu przygotowania projektów decyzji w tym zakresie,
  • przeprowadza oględziny miejsc wypadków, zgonów naturalnych, awarii i niebezpiecznych zdarzeń oraz dokonuje analizy ich przyczyn i okoliczności w nadzorowanych zakładach, celem ustalenia stanu faktycznego, w tym i osób odpowiedzialnych za nieprawidłowości wraz z przygotowaniem projektów orzeczeń i decyzji w tym zakresie,
  • opracowuje projekty rocznych planów pracy, sprawozdania z ich realizacji, prowadzi statystyki i ewidencje zakładów górniczych oraz przygotowuje sprawozdania i informacje na temat podstawowej działalności Urzędu, w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności technicznej, celem właściwego dokumentowania pracy Urzędu,
  • nadzoruje prowadzone akcje ratownicze, w celu zapewnienia ich właściwego przebiegu.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe techniczne o profilu elektrycznym
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego jako osoba dozoru ruchu o specjalności elektrycznej w podziemnych zakładach górniczych lub w podmiocie wykonującym czynności w ruchu podziemnego zakładu górniczego lub w organach nadzoru górniczego w specjalności elektrycznej
  • Stwierdzone kwalifikacje do wykonywania czynności w wyższym dozorze ruchu zakładu górniczego w specjalności elektrycznej w podziemnych zakładach górniczych
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym urzędów górniczych i ich zadań wynikających z obowiązujących przepisów oraz podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa,
  • Znajomość przepisów Prawa geologicznego i górniczego wraz z przepisami wykonawczymi
  • Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia oraz ustaw: o materiałach wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego, o służbie cywilnej, o ochronie danych osobowych
  • Umiejętność obsługi komputera,
  • Skuteczna komunikacja, asertywność, samodzielność i inicjatywa
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • stwierdzone kwalifikacje w podziemnych zakładach górniczych kierownika działu energomechanicznego

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe

kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyKopie stwierdzenia kwalifikacji

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć do: 2024-07-08 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
Okręgowy Urząd Górniczy w Rybniku
ul. Świerklańska 54
44-264 Jankowice

Dane osobowe - klauzula informacyjna:

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).


Administrator danych i kontakt do niego: Dyrektor Okręgowego Urzędu Górniczego w Rybniku, ul. Świerklańska 54, 44-264 Jankowice, e-mail: ougrybnik@wug.gov.pl


Kontakt do inspektora ochrony danych: Inspektor ochrony danych, ul. Poniatowskiego 31, 40-055 Katowice, e-mail: iod@wug.gov.pl


Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboruInformacje o odbiorcach danych: Dane osobowe nie są udostępniane innym odbiorcom.


Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.


Uprawnienia:


prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;


prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;


prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;


prawo do usunięcia danych osobowych; 


- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;


Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).


Podstawa prawna przetwarzania danych:art. 6 ust. 1 lit. b RODO;art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.


Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.


Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.

Aplikuj teraz
 

Podobne oferty

  • Młodszy Inspektor Nadzoru Budowlanego

    Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Łodzi   Łódź, ul. Warecka 3    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 godz.
    Czym będziesz się zajmować: przeprowadzanie inspekcji budów i innych obiektów budowlanych; przeprowadzanie inspekcji obiektów użytkowanych; przeprowadzanie kontroli obowiązkowych; prowadzenie postępowań dotyczących wyjaśniania przyczyn powstawania katastrof budowlanych; przygotowywanie...
  • Inspektor / Starszy Inspektor w Wydziale Umów Odbiorców Instytucjonalnych

    Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A.   Warszawa, ul. Zaruskiego 4    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę / na zastępstwo  pełny etat
    6 godz.
    Główny zakres obowiązków: terminowe zawieranie umów na dostawę wody i/lub odprowadzanie ścieków z odbiorcami instytucjonalnymi i indywidualnymi oraz pozyskiwanie wszelkich niezbędnych informacji z innych jednostek/komórek Spółki; terminowe załatwianie korespondencji prowadzonej w...
  • Inspektor BHP / Pracownik służby BHP

    Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów sp. z o.o.   Mińsk Mazowiecki    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 8 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Zakres obowiązków BHP obejmuje między innymi: przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania zasad BHP, informowanie pracodawcy o wystąpieniu zagrożeń na terenie zakładu. sporządzanie (co najmniej raz w roku) analiz stanu technicznego pomieszczeń, organizowanie szkoleń z...
  • Starszy Specjalista / Główny Specjalista w Wydziale Realizacji Inwestycji

    Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku   Gdańsk, ul. Mostowa 11a    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    8 godz.
    Przygotowanie danych oraz udział w opracowywaniu projektów planów rzeczowo-finansowych, rocznych i wieloletnich w zakresie inwestycji drogowych oraz przekazywanie ich do Wydziału Planowania i Analiz. Współpraca z Wydziałem Zamówień Publicznych w zakresie udzielenia zamówień publicznych....
  • Specjalista / Starszy Specjalista w Rejonie Dróg Wojewódzkich

    Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku   Lębork, ul. Słupska 18    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat   5 500 - 6 500 zł brutto/mies.
    20 godz.
    Przygotowanie i prowadzenie procedury udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej 130 000 złotych organizowanych przez Rejon, w tym zamówień których wartość nie przekracza kwoty 10 000 złotych. Udział w pracach komisji odbiorowych dla zamówień...
  • Specjalista w Centrum Operacyjnym Ochrony Przeciwpowodziowej

    Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie   Poznań, ul. Chlebowa 4/8    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    OSOBA NA TYM STANOWISKU BĘDZIE ODPOWIEDZIALNA ZA: monitoring bieżącej sytuacji hydrologicznej i na obiektach hydrotechnicznych w kontekście warunków nawigacyjnych, przetwarzanie danych hydrologicznych i informacji o warunkach nawigacyjnych, opracowywanie i publikację informacji o warunkach...
  • Analityk Procesów Biznesowych

    YOUR EXPERT sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat   6 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Co będziesz robić? Analizować charakterystykę poszczególnych stanowisk i wydajność pracowników, Syntetyzować wnioski do ulepszenia efektywności, Pozyskiwać i analizować wymagania od naszych klientów biznesowych, Weryfikować i optymalizować procesy z perspektywy najlepszych praktyk...
  • Inspektor / Starszy Specjalista w Departamencie Ewidencji Producentów i Rejestracji Zwierząt

    Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa   Warszawa    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Główne obowiązki: tworzenie i aktualizacja procedur w obszarze IRZ; tworzenie i aktualizacja dokumentacji i instrukcji w obszarze IRZ; udzielanie informacji OR/BP w zakresie stosowania instrukcji i procedur, w tym szkolenie pracowników OR/BP w zakresie; działania departamentu; współpraca z...
  • Inspektor – Administrator Systemów IT w Wydziale Informatyki i Łączności, w Referacie Utrzymania Systemów Informatycznych

    Straż Miejska m.st. Warszawy   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Zadania: Administrowanie systemami IT w Straży Miejskiej m.st. Warszawy, w tym: administrowanie systemem w trybie 24/7/365 w zakresie m.in. Active Directory, Exchange, serwerów WWW; zapewnienie właściwej instalacji i eksploatacji infrastruktury serwerowej; zapewnienie III linii wsparcia...
  • Starszy Specjalista / Główny Specjalista w Departamencie Rynków Rolnych

    Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa   Warszawa    praca stacjonarna   dziś wygasa
    starszy specjalista (senior) / ekspert  umowa o pracę / na zastępstwo  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Główne obowiązki: rozpatrywanie odwołań od decyzji administracyjnych, w zakresie działań WPR obsługiwanych przez departament; przygotowanie projektów decyzji administracyjnych, postanowień i in. aktów administracyjnych w zakresie działań obsługiwanych przez Departament; rozpatrywanie...