Zarząd Dróg Miejskich
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Naczelnik w Wydziale Finansowo – Księgowym
Miejsce pracy: Warszawa
Nr ref.: 02/K/2022
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało:
- prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz aktami prawa wewnętrznego
- prowadzenie wyodrębnionej ewidencji zadań współfinansowanych ze środków unijnych
- terminowe i prawidłowe sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych
- terminowe dokonywanie odpisów aktualizujących należności
- terminowe i prawidłowe naliczanie odsetek od należności
- przygotowywanie Zarządzeń w sprawie Inwentaryzacji w ZDM oraz prawidłowe i kompletne jej ujęcie i rozliczenie w księgach rachunkowych ZDM (zgodnie z dokumentacją inwentaryzacyjną)
- dekretowanie i księgowanie dokumentów odzwierciedlających zdarzenia gospodarcze ZDM według planu kont i klasyfikacji budżetowej (zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie)
- analiza kont rozrachunkowych
- gospodarowanie środkami pieniężnymi (operacje bankowe oraz kasowe)
- ewidencjonowanie, rozliczanie podatku vat, przekazywanie ewidencji i deklaracji wewnętrznych do organu nadrzędnego (zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz aktami prawa wewnętrznego), sporządzania JPK
- rejestracja faktur VAT, rachunków i innych dokumentów rozliczeniowych dotyczących rozliczeń z wykonawcami dostaw, robót i usług na rzecz ZDM, kierowanie dokumentów do opisu merytorycznego i do odpowiednich wydziałów, sprawdzanie dokumentów pod względem formalno-rachunkowym, pod względem zgodności wykonania z planem finansowym, wystawianie faktur vat
- rozliczanie podróży służbowych
- wystawianie decyzji administracyjnych umarzających i rozkładających należności na raty w oparciu o otrzymane wnioski oraz oświadczenia woli w zakresie ulg w spłacie należności
- wystawianie decyzji administracyjnych na członków zarządu
- ustalanie stanu zaangażowania środków na wydatki
- prowadzenie spraw związanych z dochodzeniem odszkodowań za uszkodzone mienie znajdujące się w pasie drogi
- terminowe i prawidłowe realizowanie zadań przypisanych wydziałowi w Regulaminie Organizacyjnym
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: wyższe (II stopnia), kierunki ekonomiczne, rachunkowość, finanse publiczne
- minimum 5 lat stażu pracy w sektorze finansów publicznych w komórkach finansowo-księgowych
- minimum 2 letnie doświadczenie w kierowaniu zespołami ludzkimi
- obywatelstwo polskie
- pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych oraz niekaralność
za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe:
- minimum 2 letnie doświadczenie zawodowe w pracy w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych, sporządzania sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych, biegła znajomość przepisów ustawy o rachunkowości
- doświadczenie zawodowe w pracy w zakresie rozliczania podatku vat (w tym sporządzania JPK), biegła znajomość przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
- znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych, w tym zasad funkcjonowania jednostek budżetowych oraz zasad realizacji budżetu w zakresie planu finansowego jednostki
- znajomość przepisów Ordynacji podatkowej
- znajomość przepisów kodeksu postepowania administracyjnego, w tym sporządzania projektów decyzji administracyjnych, udzielania ulg w spłacie należności, terminów załatwiania spraw
- wiedza z zakresu nw. rozporządzeń:
- rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z 13 września 2017 r. (ze zm.) w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej
- rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 02 marca 2010 r. (ze zm.) w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych
- rozporządzenia Ministra finansów z 7 grudnia 2010 r. (ze zm.) w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych
- rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 9 stycznia 2018 r. (ze zm.)w sprawie sprawozdawczości budżetowej
- rozporządzenia Ministra finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z 17 grudnia 2020 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych
- ustawy z dn. 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych
- kodeks pracy
- prawo upadłościowe
- umiejętność obsługi programów informatycznych, Pakietu MS Office,
- odpowiedzialność, dokładność, solidność, samodzielność, odporność na stres, komunikatywność, zdolność analitycznego myślenia, sprawne wypowiadanie się w mowie i piśmie, umiejętność dobrej organizacji pracy własnej i pracowników, wiedza specjalistyczna z zakresu zadań realizowanych na tym stanowisku, dobra komunikacja w mowie i piśmie, umiejętność zarządzania jakością realizowanych zadań, zorientowanie na rezultaty pracy.
Warunki pracy na danym stanowisku:
- praca przy komputerze powyżej 4 godzindziennie
- praca w biurze (II piętro, budynek bez podjazdów, winda nie jest przystosowana dla wózków inwalidzkich)
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie* - podpisany odręcznie
- kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia
- kopie świadectw pracy lub zaświadczeń dokumentujących wymagany staż pracy (zaświadczenie o zatrudnieniu z aktualnego miejsca pracy potwierdzające ww. wymagania stażowe)
- kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganych uprawnień – ksero prawa jazdy, ksero uprawnień
- podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych, oświadczenie o posiadanym obywatelstwie,*
- podpisane oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe*
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji*
- kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (j.t. Dz.U. 2019 r. poz. 1282 j.t)
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ ZDM
Administratorem w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Miejskich (ZDM), ul. Chmielna 120, 00-801 Warszawa, tel. 22-55-89-100, reprezentowany przez Dyrektora ZDM (dalej jako „Administrator”).
- Cel przetwarzania danych
Celem przetwarzania Danych Osobowych jest realizacja procesu rekrutacji na ww. stanowisko. - Podstawa prawna przetwarzania danych
Dane osobowe w zakresie wymienionym w art. 22¹ § 1 Kodeksu pracy oraz art. 6 i art. 13 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U.2016.902 tj. ze zm.) będą przetwarzane w oparciu o art. 6 ust. 1 pkt c Rozporządzenia UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako „RODO”). - Odbiorcy danych
Dostęp do Pani/Pana Danych Osobowych mogą mieć następujący odbiorcy danych:- upoważnieni pracownicy Administratora: pracownicy Wydziału Spraw Pracowniczych ZDM oraz członkowie Komisji ds. rekrutacji.
- Transfer danych do państw trzecich (państw spoza EOG)
Pani/Pana Dane Osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego. - Okres przechowywania danych
Dane Osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru ( w związku z art. 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U.2016.902 tj. ze zm.) a następnie zostaną komisyjnie zniszczone. - Zasady gromadzenia danych
- Podanie Danych Osobowych przez osobę, której dane dotyczą jest dobrowolne jednak niepodanie informacji wskazanych w art. 22 1 § 1 Kodeksu pracy, przez kandydata do pracy spowoduje, że otrzymana oferta zatrudnienia nie będzie przez ZDM rozpatrywana.
- Prawa związane z przetwarzaniem Danych Osobowych
Osoba, której dane dotyczą może skorzystać wobec Administratora z następujących praw:- prawa do żądania dostępu do swoich Danych Osobowych oraz do ich sprostowania;
- prawa do ograniczenia przetwarzania jej danych w sytuacjach i na zasadach wskazanych w art. 18 RODO lub do ich usunięcia zgodnie z art.17 RODO („prawo do bycia zapomnianym”);
- prawa do przeniesienia Danych Osobowych zgodnie z art. 20 RODO;
- prawa do wycofania w dowolnym momencie udzielonej wcześniej zgody na przetwarzanie jej Danych Osobowych, co jednak nie będzie miało wpływu na legalność przetwarzania danych takiej osoby, które odbywało się w oparciu o tę przesłankę i miało miejsce przed skorzystaniem przez nią z prawa do wycofania zgody;
- prawa do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania jej Danych Osobowych z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, o którym mowa w art. 21 ust. 1 RODO;
- prawa do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania jej Danych Osobowych w celach związanych z marketingiem bezpośrednim, w tym wobec jej profilowania w celach marketingowych, w zakresie, w jakim przetwarzanie danych tej osoby jest związane z takim marketingiem bezpośrednim
- W sprawach związanych z przetwarzaniem danych oraz realizacją praw przysługujących osobom, których te dane dotyczą można kontaktować się z Administratorem kierując korespondencję na adres ul. Chmielna 120 00-801 Warszawa lub z wyznaczonym przez Administratora inspektorem ochrony danych (IOD).
Kontakt do IOD: a.michalak@zdm.waw.pl - Ponadto osoba, której dane dotyczą ma prawo wnieść w skargę na przetwarzanie jej danych osobowych przez Administratora do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).