Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Czynniki uciążliwe: praca w terenie, krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach), praca w stresie pod presją czasu
Kontakty zewnętrzne:
kilka razy dziennie: jednostki organizacyjne pomocy społecznej (powiatowe centra pomocy rodzinie, ośrodki pomocy społecznej, ośrodki interwencji kryzysowej, jednostki specjalistycznego poradnictwa, specjalistyczny ośrodek wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie, Regionalne Centrum Polityki Społecznej w Łodzi),
kilka razy w tygodniu: jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pozarządowe,
kilka razy w miesiącu: ministerstwo właściwe ds. rodziny
kilka razy w roku: inne organy administracji rządowej i samorządowej, osoby prywatne wnoszące skargi na działalność instytucji pomocy społecznej bądź proszące o interwencję lub informację w zakresie realizowanych przez oddział zadań, podmioty ubiegające się o uzyskanie dotacji z budżetu państwa.
Inne: długotrwała praca przy komputerze, wymuszona pozycja ciała, praca w godzinach nadliczbowych istnieją bariery architektoniczne w zakresie poruszania się po budynku
Zakres zadań
- przeprowadzanie kontroli jednostek samorządu terytorialnego, jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, specjalistycznego ośrodka wsparcia dla osób doznających przemocy domowej oraz podmiotów niepublicznych wykonujących zadania z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej, którym zlecono realizację zadań na podstawie umów zawartych z organizacjami administracji rządowej i samorządowej w celu oceny sposobu realizacji zadań i wykorzystania środków finansowych oraz zgodności zatrudniania kadry z wymaganymi kwalifikacjami. Sporządzanie dokumentów z przeprowadzonych kontroli, protokołów pokontrolnych i wystąpień pokontrolnych zawierających zalecenia
- monitorowanie realizacji Rządowego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej, opracowywanie materiałów instruktażowych, zaleceń, procedur postępowania interwencyjnego w sytuacjach kryzysowych związanych z przemocą domową dla osób realizujących te zadania. Koordynowanie działaniami na terenie województwa w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej
- sporządzanie sprawozdań z realizacji przez jednostki samorządu terytorialnego nadzorowanych zadań oraz przygotowywanie informacji na zlecenie organów centralnych oraz innych podmiotów na podstawie złożonych przez nie wniosków
- rozpatrywanie wniosku o wskazanie innej gminy właściwej do realizacji procedury ”Niebieskie Karty” w sytuacji wystąpienia okoliczności utrudniających jej realizację
- dokonywanie merytorycznej oceny wniosków i analiza wykorzystania dotacji udzielonych jednostkom samorządu terytorialnego na realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz w ramach programów rządowych
- rozpatrywanie skarg i wniosków w zakresie dotyczącym realizowanych zadań
- prowadzenie spraw związanych z rejestrem jednostek specjalistycznego poradnictwa na podstawie przepisów ustawy o pomocy społecznej
- monitorowanie realizacji zadań przez jednostki samorządu terytorialnego i organizacje pozarządowe, którym zlecono do realizacji zadania w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie, opiniowanie uchwał w zakresie poprawności merytorycznej
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie o kierunku: prawo, pedagogika, pedagogika specjalna, praca socjalna, psychologia, politologia, politologia i nauki społeczne, socjologia, polityka społeczna, nauki o rodzinie lub inne, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, pedagogiki specjalnej lub resocjalizacjidoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego staż pracy w instytucjach lub innych podmiotach realizujących zadania na rzecz przeciwdziałania przemocy domowej lub zaświadczenie o ukończeniu szkoleń w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej w wymiarze co najmniej 100 godzin albo specjalizację II stopnia w zawodzie pracownik socjalny ze specjalnością „praca socjalna z osobą i rodziną z problemem przemocy”
- znajomość przepisów ustaw: o przeciwdziałania przemocy domowej i aktów wykonawczych, pomocy społecznej, kodeksu postępowania administracyjnego, o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
- umiejętności: stosowanie prawa w praktyce, analityczne myślenie, pracy w zespole, komunikowania się, bycia odpornym na stres, podejmowania decyzji, Ponadto: Odpowiedzialność, sumienność, rzetelność, uczciwość, wysoka kultura osobista. Chęć dalszego doskonalenia się.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe