Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Młodszy specjalista
Miejsce pracy: Poznań
Ogłoszenie o naborze Nr 142137
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa wykonywana w siedzibie urzędu z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
- stanowisko znajduje się na I piętrze budynku biurowego
- stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla takich stanowisk pracy
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. na dobę z koniecznością przemieszczania się w pomieszczeniu po wymaganą dokumentację
- budynek zabytkowy, nie posiada podjazdu dla osób z niepełnosprawnościami
- klatka schodowa o stromych, przekraczających normatyw stopni, schodach z poręczami
- budynek nie jest wyposażony w windy osobowe
- w budynku pomieszczenia higieniczno-sanitarnych nie są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami
Zakres zadań
- prowadzi postępowania dot. zwrotów opłat za dokumenty wydawane cudzoziemcom, za składane do Wojewody Wielkopolskiego wnioski w przedmiocie legalizacji zatrudnienia cudzoziemców oraz postępowań w sprawach zwrotów opłat skarbowych
- przygotowuje odpowiedzi na pisma i wnioski organów, instytucji i innych uprawnionych podmiotów w sprawach dotyczących legalizacji pobytu cudzoziemców oraz na bieżąco współpracuje ze Strażą Graniczną, Policją, Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego, sądami, prokuraturami, archiwami państwowymi, polskimi placówkami konsularnymi, placówkami konsularnymi państw obcych, organami administracji rządowej i samorządowej, Państwową Inspekcją Pracy, Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA
- podpisuje lub parafuje w imieniu wojewody decyzje, postanowienia, wezwania, zaświadczenia w celu realizacji nałożonego na wojewodę obowiązku realizacji polityki migracyjnej państwa
- prowadzi sprawy związane z realizacją wniosków i pism klientów dot. zakończonych postępowań administracyjnych w sprawach legalizacji pobytu i zatrudnienia cudzoziemców na terytorium RP (duplikaty decyzji, zwroty oryginałów dokumentów)
- zleca wydruk dokumentów dla obywateli Unii Europejskiej na terytorium RP oraz innych kategorii osób legalizujących pobyt na terytorium Polski na podstawie przepisów ustawy o wjeździe i pobycie obywateli UE na terytorium RP, wprowadza do systemu informatycznego POBYT informacje o odebranych, unieważnionych kartach pobytu
- dokonuje sprawdzeń i wpisów danych w Krajowym Systemie Informatycznym w zakresie Wizowego Systemu Informacyjnego (VIS)
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- znajomość przepisów ustawy o cudzoziemcach i pokrewnych
- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość ustawy o ochronie danych osobowych
- znajomość rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
- znajomość zasad archiwistyki
- umiejętność stosowania prawa w praktyce
- dobra organizacja pracy
- umiejętność pracy w zespole
- rzetelność, sumienność
- umiejętność współpracy z klientem wewnętrznym i zewnętrznym
- umiejętności analityczne
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
- znajomość przepisów prawa handlowego, podatkowego umów i konwencji międzynarodowych dotyczących praw człowieka
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie o zapoznaniu się z informacją o prywatności zamieszczoną na stronie Urzędu
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-09-13 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Al. Niepodległości 16/18
61-713 Poznań
Punkt Informacyjny w holu Urzędu
(z podaniem w ofercie nr ref. 112/24)
ZACHĘCAMY DO SKORZYSTANIA Z MOŻLIWOŚCI APLIKOWANIA ONLINE DOSTĘPNEJ NA STRONIE:
www.poznan.uw.gov.pl/oferty-pracy
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Informacja o prywatności (zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.) zamieszczona została na stronie internetowej WUW pod adresem: www.poznan.uw.gov.pl/oferty-pracy