Komendant Główny Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca samodzielna, administracyjno-biurowa,
- stałe godziny pracy od 7.30 – 15.30,
- oświetlenie naturalne i sztuczne,
- praca powyżej 4 godzin przy monitorze ekranowym,
- obsługa urządzeń biurowych: komputer, telefon, faks, skaner, drukarka, kserokopiarka, niszczarka.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca biurowa, wykonywana jest w budynku mieszczącym się w Szczecinie przy ul. Żołnierskiej 4, w pomieszczeniu biurowym, z infrastrukturą budynku: sanitariaty, korytarze, winda, klatki schodowe, schody. Niepełne przystosowanie budynku dla osób niepełnosprawnych: budynek wyposażony w dźwig umożliwiający dostęp do windy osobom niepełnosprawnym, ale brak podjazdu przy wejściu głównym.
Zakres zadań
- przyjmuje akta (sprawdza poprawności ich uformowania, klasyfikację i kwalifikację)-zgodnie z obowiązującymi normatywami: Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt oraz wytycznymi Komendanta Głównego SG w sprawie zasad i trybu postepowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną, w celu włączenia materiałów do zasobu archiwalnego oraz archiwizacja akt dochodzeniowo-śledczych przekazywanych w postaci elektronicznej (cyfrowej -System EWIDA);
- zakłada i prowadzi pomoce ewidencyjnyjne (kartoteki i bazy) odnoszące się do gromadzonej dokumentacji, w celu sprawnego przeprowadzenia kwerend archiwalnych, realizacji wypożyczeń akt oraz informowania organów uprawnionych (np. Sądy, Policja) o miejscu i formie archiwizacji akt postępowań przygotowawczych w Straży Granicznej;
- przygotowuje dokumentację aktową lub cyfrową, w celu jej udostępniania i wypożyczania organom i instytucjom zewnętrznym, jak również jednostkom organizacyjnym Straży Granicznej;
- sprawuje opiekę nad poprawnym gromadzeniem akt w magazynach, kontroluje ich stan ewidencyjny, w celu sprawdzenia kompletności dokumentacji aktowej;
- przeprowadza, zgodnie z obowiązującymi przepisami, brakowanie dokumentacji niearchiwalnej oraz następnie konieczne porządkowanie zasobu archiwalnego, w celu sprawnej, bieżącej obsługi zasobu oraz uwolnienia niezbędnej powierzchni w magazynach archiwalnych;
- udziela instruktażu w zakresie archiwizacji dokumentacji w celu poprawy i uniknięcia błędów w klasyfikacji, kwalifikacji akt oraz ich poprawnego przygotowania do przekazania do Archiwum SG;
- sporządza zestawienia statystycze napływów magazynowych akt przekazywanych przez całą formację SG w obrębie poszczególnych lat w celu odpowiedniego kształtowania polityki archiwalnej tj. m.in. przygotowania danych do przeprowadzanych kontroli aktotwórców (wszystkie jednostki organizacyjne SG) oraz planowania brakowania dokumentacji niearchiwalnej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w pracy biurowej lub w administracji
- Pozytywne przejście procedury sprawdzającej w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych
- umiejętność pracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe