Rekrutacja na stanowisko: młodszego bibliotekarza/starszego kustosza do katalogowania publikacji pedagogicznych
Dodatkowo od kandydata na starszego kustosza oczekujemy:
- wykształcenia wyższego (stopień przynajmniej doktora pedagogiki),
- bardzo dobrej znajomości języka angielskiego (na poziomie co najmniej C1),
- bardzo dobrej znajomości terminologii pedagogicznej,
- umiejętności samodzielnego katalogowania książek wydanych po 1801 r. oraz artykułów z czasopism i prac zbiorowych (opracowanie formalne, przedmiotowe i magazynowe),
- umiejętności samodzielnego tworzenia rekordów wzorcowych,
- umiejętności budowania tezaurusa dziedzinowego,
- bardzo dobrej znajomości standardów ISBD i RDA oraz modelu FRBR,
- bardzo dobrej znajomości zasad katalogowania z użyciem Deskryptorów Biblioteki Narodowej,
- bardzo dobrej znajomości formatu MARC 21,
- bardzo dobrej znajomości teorii bibliografii i języków informacyjno-wyszukiwawczych,
- bardzo dobrej znajomości księgozbiorów dziedzinowych oraz bibliografii dziedzinowych i bibliograficznych baz danych z zakresu pedagogiki,
- bardzo dobrej znajomości rynku wydawniczego publikacji pedagogicznych,
- wygłoszenia referatu na seminarium historycznym BN,
- przynajmniej jednej publikacji naukowej z zakresu pedagogiki wydanych w czasopiśmie lub przez wydawnictwo z wykazu MNiSW,
- przynajmniej dwóch publikacji naukowych z zakresu bibliologii wydanych w czasopiśmie lub przez wydawnictwo z wykazu MNiSW.
Zakres obowiązków na stanowisku młodszego bibliotekarza obejmuje:
- tworzenie deskryptorów dla publikacji pedagogicznych,
- katalogowanie książek wydanych po 1801 r. oraz artykułów z czasopism i prac zbiorowych (opracowanie formalne, przedmiotowe i magazynowe),
- tworzenie i modyfikację haseł wzorcowych.
Dodatkowo na stanowisku bibliotekarza zakres obowiązków obejmuje:
- budowanie tezaurusa z zakresu pedagogiki,
- katalogowanie książek wydanych po 1801 r. oraz artykułów z czasopism i prac zbiorowych (opracowanie formalne, przedmiotowe i magazynowe).
Dodatkowo na stanowisku starszego bibliotekarza zakres obowiązków obejmuje:
- budowanie tezaurusa z zakresu pedagogiki,
- samodzielne katalogowanie książek wydanych po 1801 r. oraz artykułów z czasopism i prac zbiorowych (opracowanie formalne, przedmiotowe i magazynowe),
- korektę opisów bibliograficznych.
Dodatkowo na stanowisku kustosza zakres obowiązków obejmuje:
- budowanie tezaurusa z zakresu pedagogiki i kontrolę nad nim,
- samodzielne katalogowanie książek wydanych po 1801 r. oraz artykułów z czasopism i prac zbiorowych (opracowanie formalne, przedmiotowe i magazynowe),
- korektę opisów bibliograficznych,
- korektę przedmiotową nowych rekordów bibliograficznych, dbanie o spójność opisów bibliograficznych publikacji pedagogicznych w ramach DBN,
- współpracę z Instytutem Bibliograficznym przy tworzeniu i modyfikacji deskryptorów z zakresu pedagogiki,
- współpracę z bibliotekarzami innych bibliotek w zakresie opisu bibliograficznego publikacji oraz deskryptorów z zakresu pedagogiki,
- prowadzenie szkoleń na różnych poziomach zaawansowania z katalogowania publikacji pedagogicznych z zastosowaniem DBN,
- prowadzenie prac naukowych dotyczących katalogowania publikacji pedagogicznych,
- przeprowadzanie specjalistycznych kwerend z zakresu pedagogiki,
- selekcję obcych publikacji pedagogicznych do zbiorów BN.
Dodatkowo na stanowisku starszego kustosza zakres obowiązków obejmuje:
- budowanie tezaurusa z zakresu pedagogiki i kontrolę nad nim,
- samodzielne katalogowanie książek wydanych po 1801 r. oraz artykułów z czasopism i prac zbiorowych (opracowanie formalne, przedmiotowe i magazynowe),
- korektę opisów bibliograficznych,
- korektę przedmiotową nowych rekordów bibliograficznych, dbanie o spójność opisów bibliograficznych publikacji pedagogicznych w ramach DBN,
- współpracę z Instytutem Bibliograficznym przy tworzeniu i modyfikacji deskryptorów z zakresu pedagogiki,
- współpracę z bibliotekarzami innych bibliotek w zakresie opisu bibliograficznego publikacji oraz deskryptorów z zakresu pedagogiki,
- prowadzenie szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych na różnych poziomach zaawansowania z katalogowania książek wydanych po 1801 r. oraz artykułów z czasopism i prac zbiorowych,
- prowadzenie szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych na różnych poziomach zaawansowania z katalogowania publikacji pedagogicznych z zastosowaniem DBN,
- prowadzenie prac naukowych dotyczących katalogowania publikacji pedagogicznych,
- prowadzenie prac naukowych dotyczących bibliografii i języków informacyjno-wyszukiwawczych,
- przeprowadzanie specjalistycznych kwerend z zakresu pedagogiki,
- selekcję obcych publikacji pedagogicznych do zbiorów BN.
Od kandydatów oczekujemy:
- wykształcenia wyższego,
- dobrej znajomości języka angielskiego (na poziomie co najmniej B2),
- dobrej znajomości terminologii pedagogicznej,
- znajomości ustawy o bibliotekach i ustawy o obowiązkowych egzemplarzach bibliotecznych wraz z ich aktami wykonawczymi,
- bardzo dobrej znajomości zasad gromadzenia zbiorów w BN (zarządzenie dyrektora BN nr 155 z 2018 r.),
- biegłej umiejętności obsługi komputera (środowisko Windows),
- komunikatywności i umiejętności pracy w zespole,
- umiejętności organizacji czasu pracy i podziału zadań,
- umiejętności selekcji informacji.
Dodatkowo od kandydata na bibliotekarza oczekujemy:
- umiejętności katalogowania książek wydanych po 1801 r. oraz artykułów z czasopism i prac zbiorowych (opracowanie formalne, przedmiotowe i magazynowe),
- umiejętności tworzenia rekordów wzorcowych,
- umiejętności budowania tezaurusa dziedzinowego,
- znajomości zasad katalogowania z użyciem Deskryptorów Biblioteki Narodowej,
- znajomości formatu MARC 21,
- przynajmniej jednej publikacji naukowej z zakresu pedagogiki lub bibliologii.
Dodatkowo od kandydata na starszego bibliotekarza oczekujemy:
- umiejętności samodzielnego katalogowania książek wydanych po 1801 r. oraz artykułów z czasopism i prac zbiorowych (opracowanie formalne, przedmiotowe i magazynowe),
- umiejętności samodzielnego tworzenia rekordów wzorcowych,
- umiejętności budowania tezaurusa dziedzinowego,
- znajomości standardów ISBD i RDA oraz modelu FRBR,
- bardzo dobrej znajomości zasad katalogowania z użyciem Deskryptorów Biblioteki Narodowej,
- bardzo dobrej znajomości formatu MARC 21,
- przynajmniej jednej publikacji naukowej z zakresu pedagogiki lub bibliologii wydanej w czasopiśmie lub przez wydawnictwo z wykazu MNiSW.
Dodatkowo od kandydata na kustosza oczekujemy:
- wykształcenia wyższego (stopień doktora pedagogiki),
- bardzo dobrej znajomości języka angielskiego (na poziomie co najmniej C1),
- bardzo dobrej znajomości terminologii pedagogicznej,
- umiejętności samodzielnego katalogowania książek wydanych po 1801 r. oraz artykułów z czasopism i prac zbiorowych (opracowanie formalne, przedmiotowe i magazynowe),
- umiejętności samodzielnego tworzenia rekordów wzorcowych,
- umiejętności budowania tezaurusa dziedzinowego,
- bardzo dobrej znajomości standardów ISBD i RDA oraz modelu FRBR,
- bardzo dobrej znajomości zasad katalogowania z użyciem Deskryptorów Biblioteki Narodowej,
- bardzo dobrej znajomości formatu MARC 21,
- znajomości teorii bibliografii i języków informacyjno-wyszukiwawczych,
- znajomości księgozbiorów dziedzinowych oraz bibliografii dziedzinowych i bibliograficznych baz danych z zakresu pedagogiki,
- znajomości rynku wydawniczego publikacji pedagogicznych,
- przynajmniej jednej publikacji naukowej z zakresu pedagogiki wydanej w czasopiśmie lub przez wydawnictwo z wykazu MNiSW,
- przynajmniej jednej publikacji naukowej z zakresu bibliologii wydanej w czasopiśmie lub przez wydawnictwo z wykazu MNiSW.
Wymiar czasu pracy:
- pełny etat lub ¾ etatu.
Wynagrodzenie zasadnicze dla pełnego etatu:
- 3 000 zł (młodszy bibliotekarz),
- 3 300 zł (bibliotekarz),
- 3 600 zł (starszy bibliotekarz),
- 4 300 zł (kustosz),
- 5 000 zł (starszy kustosz).
Poznaj
Biblioteka Narodowa
Biblioteka Narodowa, podległa Ministerstwu Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jest centralną biblioteką państwa i jedną z najważniejszych narodowych instytucji kultury. Działa na podstawie art. 16 ust. 4 Ustawy o bibliotekach i Statutu Biblioteki Narodowej. Wypełniając zadania dużej biblioteki naukowej o profilu humanistycznym, pozostaje zarazem głównym archiwum piśmiennictwa narodowego i krajowym ośrodkiem informacji bibliograficznej o książce, znaczącą placówką naukową, a także ważnym ośrodkiem metodycznym dla innych bibliotek w Polsce.