PKP CARGO S.A. największy kolejowy przewoźnik towarowy w Polsce i jeden z największych kolejowych operatorów logistycznych w Europie poszukuje kandydatów na stanowisko:
Zakres obowiązków:
-
Analiza zakupów w podległych kategoriach oraz poszukiwanie obszarów do dalszej centralizacji, inicjowanie działań optymalizacyjnych w Spółce w podległym obszarze;
-
Nadzór nad przebiegiem procesów zakupowych w podległych kategoriach;
-
Badanie rynku i weryfikacja dostawców, w celu dywersyfikacji oraz obniżenia kosztów zakupów;
-
Analizowanie możliwości znalezienia nowych rozwiązań wpływających na zwiększenie efektywności prowadzonych postępowań oraz obniżenie kosztu zakupu przy zachowaniu wymaganych parametrów jakościowych;
-
Tworzenie, aktualizacja i realizacja strategii zakupowych;
-
Organizowanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień zgodnie z obowiązującymi w Spółce przepisami, w tym:
-
Wykonywanie czynności właściwych dla członka komisji powoływanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania;
-
Udział w przygotowywaniu dokumentów, pism i informacji właściwych dla danego trybu postępowania, w tym Specyfikacji Warunków Zamówienia, protokołów z postępowań i projektów umów oraz dokonywanie ich bieżącej i końcowej weryfikacji;
-
Podejmowanie czynności związanych z analizą i oceną ofert oraz kwalifikacją Wykonawców;
-
Uczestnictwo w negocjacjach z Wykonawcami;
-
Nadzór nad prawidłowością prowadzonego postępowania w zakresie obowiązujących regulacji zakupowych;
-
-
Analiza i kontrola budżetu podległych kategorii, wnioskowanie w sprawie zmian oraz korekt, przygotowywanie informacji i wyjaśnień w zakresie realizacji, planowanie na przyszłe okresy;
-
Bieżące monitorowanie stanu zapasów oraz poziomu realizacji umów oraz podejmowanie działań związanych z uruchomieniem postępowania o udzielenie zamówienia;
-
Praca w zespołach grup zakupowych w obszarze przydzielonych kategorii zakupowych;
-
Prace związane z bieżącą realizacją umów, w tym merytoryczna obróbka faktur w systemie SAP;
-
Bieżące i odpowiednie wprowadzanie do systemu SAP GM wszystkich dokumentów i czynności opisanych powyżej, a znajdujących odzwierciedlenie w tym systemie;
-
Bieżąca współpraca i ocena dostaw;
-
Sporządzanie raportów i statystyk dotyczących udzielanych zamówień, w szczególności raportowanie efektywności pracy, w tym osiągniętych oszczędności;
-
Obsługa platformy zakupowej, w tym konfiguracja i elektroniczne prowadzenie postępowań zakupowych.
Wymagania:
-
Wykształcenie wyższe – jako dodatkowy atut kierunki: ekonomiczne, elektrotechniczne, łącznościowe, logistyka, handel;
-
Minimum 3 lata stażu na stanowisku związanym z zakupami;
-
Znajomość rynku: sprzętu, akcesoriów i materiałów teleinformatycznych;
-
Znajomość procesów zakupowych;
-
Biegła obsługa komputera, w tym obligatoryjnie MS Excel i Word;
-
Umiejętność pracy w systemach wspomagających zakupy tzw. platformach zakupowych/przetargowych;
-
Umiejętność pracy w systemach wspomagających zakupy np. moduł SAP GM (SAP MM);
-
Znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym;
-
Umiejętność organizowania i zarządzania pracą niedużego zespołu pracowniczego;
-
Zdolności analityczne oraz umiejętność formułowania wniosków;
-
Umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów;
-
Otwartością na wyzwania i nowatorskie rozwiązania;
-
Umiejętnością pracy w zespole i doskonała organizacja pracy własnej.
Oferujemy:
-
Pracę w firmie o ustabilizowanej pozycji rynkowej będącej liderem w swojej branży.
-
Atrakcyjne warunki zatrudnienia.
-
Pracę w rozwijającym się, ambitnym zespole oraz ciekawe benefity.