PKP CARGO S.A. największy kolejowy przewoźnik towarowy w Polsce i jeden z największych kolejowych operatorów logistycznych w Europie poszukuje kandydatów na stanowisko:
Zakres obowiązków:
- Analiza zakupów w podległych kategoriach oraz poszukiwanie obszarów do dalszej centralizacji, inicjowanie działań optymalizacyjnych w Spółce w podległym obszarze;
- Nadzór nad przebiegiem procesów zakupowych w podległych kategoriach;
- Badanie rynku i weryfikacja dostawców, w celu dywersyfikacji oraz obniżenia kosztów Zakupów;
- Analizowanie możliwości znalezienia nowych rozwiązań wpływających na zwiększenie efektywności prowadzonych postępowań oraz obniżenie kosztu zakupu przy zachowaniu wymaganych parametrów jakościowych;
- Tworzenie, aktualizacja i realizacja strategii zakupowych;
- Organizowanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień zgodnie z obowiązującymi w Spółce przepisami, w tym:
- Wykonywanie czynności właściwych dla członka komisji powoływanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania;
- Udział w przygotowywaniu dokumentów, pism i informacji właściwych dla danego trybu postępowania, w tym Specyfikacji Warunków Zamówienia, protokołów z postępowań i projektów umów oraz dokonywanie ich bieżącej i końcowej weryfikacji;
- Podejmowanie czynności związanych z analizą i oceną ofert oraz kwalifikacją Wykonawców;
- Uczestnictwo w negocjacjach z Wykonawcami;
- Nadzór nad prawidłowością prowadzonego postępowania w zakresie obowiązujących regulacji zakupowych;
- Analiza i kontrola budżetu podległych kategorii;
- Bieżące monitorowanie stanu zapasów oraz poziomu realizacji umów oraz podejmowanie działań związanych z uruchomieniem postępowania o udzielenie zamówienia;
- Praca w zespołach grup zakupowych w obszarze przydzielonych kategorii zakupowych;
- Prace związane z bieżącą realizacją umów, w tym merytoryczna obróbka faktur w systemie SAP;
- Bieżące i odpowiednie wprowadzanie do systemu SAP GM wszystkich dokumentów i czynności opisanych powyżej, a znajdujących odzwierciedlenie w tym systemie;
- Bieżąca współpraca i ocena dostaw;
- Sporządzanie raportów i statystyk dotyczących udzielanych zamówień, w szczególności raportowanie efektywności pracy, w tym osiągniętych oszczędności;
- Obsługa platformy zakupowej, w tym konfiguracja i elektroniczne prowadzenie postępowań zakupowych.
Wymagania:
- Wykształcenie wyższe – jako dodatkowy atut kierunki: ekonomiczne, logistyka, handel;
- Minimum 3 lata stażu na stanowisku związanym z związanym z zakupami;
- Znajomość procesów zakupowych;
- Biegła obsługa komputera, w tym obligatoryjnie MS Excel i Word;
- Praktyczna znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych;
- Umiejętność pracy w systemach wspomagających zakupy tzw. platformach zakupowych/przetargowych;
- Umiejętność pracy w systemach wspomagających zakupy np. moduł SAP GM (SAP MM);
- Znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym będzie dodatkowym atutem;
- Zdolności analityczne oraz umiejętność formułowania wniosków;
- Umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów;
- Otwartością na wyzwania i nowatorskie rozwiązania;
- Umiejętnością pracy w zespole i doskonałej organizacji pracy własnej.
Oferujemy:
- Pracę w firmie o ustabilizowanej pozycji rynkowej będącej liderem w swojej branży.
- Atrakcyjne warunki zatrudnienia.
- Pracę w rozwijającym się, ambitnym zespole oraz ciekawe benefity.
Poznaj
PKP CARGO S.A.
PKP CARGO S.A. jest największym kolejowym przewoźnikiem towarowym w Polsce i jednym z największych w Unii Europejskiej.
Oferuje zintegrowane łańcuchy logistyczne, łącząc transport kolejowy, samochodowy oraz morski.
W PKP CARGO S.A. zatrudnionych jest blisko 16 tys. osób, którym oferujemy ciekawą, pełną wyzwań pracę w prężnie rozwijającej się firmie. Zapewniamy stabilne warunki zatrudnienia, możliwości rozwoju zawodowego w strukturach firmy oraz przyjazną atmosferę.