Ogłoszenie numer: 7322082, z dnia 2022-08-15
Fundacja Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej
Fundacja Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej (PCPM) powstała w 2006 roku. Jest organizacją pożytku publicznego (KRS 0000259298) specjalizującą się w pomocy międzynarodowej:
- humanitarnej (pomoc ofiarom klęsk żywiołowych, kryzysów lub konfliktów);
- rozwojowej (wspieranie rozwoju społecznego i ekonomicznego);
- ratunkowej (udzielanie pomocy medycznej, ratowniczej w sytuacji katastrof naturalnych).
Księgowa / Księgowy
Miejsce pracy: Warszawa
Opis stanowiska
- bieżące prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej w oparciu o Ustawę o rachunkowości i zakładowy plan kont, w tym księgowanie operacji powtarzalnych, wynikających z dokumentów typu:
- wyciągi bankowe,
- raporty kasowe,
- listy płac,
- faktury sprzedaży,
- faktury zakupu,
- inne;
- bieżące prowadzenie rozliczeń dla potrzeb podatku VAT,
- sporządzanie obowiązkowych sprawozdań GUS, NIW itp.
- zamykanie i otwieranie ksiąg rachunkowych w terminach wymaganych przez zapisy Ustawy o rachunkowości,
- sporządzanie nie rzadziej niż na koniec każdego roku obrotowego wydruku wszystkich zapisów na kontach księgi głównej,
- sporządzanie nie rzadziej niż na koniec każdego roku obrotowego wydruku wszystkich zapisów na kontach ksiąg pomocniczych,
- sporządzanie comiesięcznego wydruku zestawienia obrotów i sald kont księgi głównej;
- sporządzanie, na dzień zamknięcia ksiąg rachunkowych, zestawienia wszystkich sald kont ksiąg pomocniczych,
- zestawianie sald inwentaryzowanej grupy składników majątkowych na każdy dzień inwentaryzacji,
- terminowe przekazywanie przewidzianych przepisami prawa sprawozdań statystycznych i finansowych do właściwych urzędów oraz przechowywaniu potwierdzonych kopii tych sprawozdań,
- terminowe przekazywanie przewidzianych przepisami prawa dokumentów aktualizujących dane do właściwych urzędów i instytucji oraz przechowywaniu potwierdzonych kopii tych dokumentów,
- prowadzenie ewidencji oraz dokumentowaniu odpisów amortyzacyjnych majątku trwałego,
- wykonywanie operacji kluczowych, typu:
- wycena aktywów i pasywów,
- uzgodnienia rozrachunków z podmiotami zewnętrznymi,
- sporządzanie deklaracji miesięcznych VAT oraz zeznania CIT-8, PIT-4R,
- obliczanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych,
- nadzór nad sporządzaniem list płac, rozliczeń PDOF, ZUS, PIT-rocznych dla pracowników,
- kontakt z Urzędem Skarbowym, urzędnikami w przypadku kontroli zewnętrznych,
- sporządzenie sprawozdania finansowego, współpraca z audytorem,
- sporządzanie zestawień dla potrzeb rozliczania otrzymanych dotacji ze źródeł krajowych, zagranicznych, publicznych i prywatnych,
- prowadzenie ewidencji i rozrachunków walutowych.
Wymagania
-
znajomość specyfiki organizacji pozarządowych oraz udokumentowane doświadczenie w tym zakresie,
-
wykształcenie kierunkowe,
-
znajomości języka angielskiego.
Oferujemy
- pracę, w organizacji realizującej projekty rozwoje i humanitarne na świecie;
- możliwość rozwoju i zdobycie doświadczenia w międzynarodowym środowisku;
- sprzyjające warunki pracy i wynagrodzenie adekwatne do umiejętności.
Prosimy o dopisanie klauzuli: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych w procesie rekrutacji.