Urząd Miasta Łodzi
ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź,
ogłasza nabór kandydatów do pracy na wolne stanowisko urzędnicze
Kierownik
Oddziału ds. Ewidencji Funduszy Europejskich oraz Dochodów Budżetowych Niepodatkowych
w Wydziale Księgowości
w Departamencie Finansów Publicznych
Wymiar czasu pracy: 1 etat – pełen wymiar czasu pracy
Numer ewidencyjny naboru: 203/DFP-Ksg.VI/9/IX/2018
Data publikacji ogłoszenia: 20 września 2018 roku
Termin składania ofert: 1 października 2018 roku
Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych: < 6 %
Do zakresu zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało w szczególności:
- kierowanie i koordynowanie pracy Oddziału,
- zabezpieczenie terminowego, pełnego oraz prawidłowego pod względem merytorycznym i formalnym wykonywania zadań należących do zakresu działania Oddziału, dotyczy to w szczególności:
- bieżącej kontroli nad ewidencją księgową projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych oraz dochodów niepodatkowych budżetu Miasta Łodzi, których obsługę finansowo-księgową prowadzi Wydział Księgowości,
- kontroli nad bieżącą obsługą księgową wyodrębnionych rachunków bankowych dla projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych oraz rachunków bankowych dochodów niepodatkowych budżetu Miasta Łodzi funkcjonujących przy Wydziale Księgowości,
- kontroli w zakresie prawidłowego sporządzania sprawozdań budżetowych oraz innych sprawozdań przewidzianych przepisami prawa w zakresie projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych oraz dochodów niepodatkowych budżetu Miasta Łodzi,
- kontroli dotyczącej prawidłowego i terminowego sporządzania rocznych sprawozdań finansowych w zakresie projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych, (bilans wraz z załącznikami, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu), których obsługę finansowo-księgową prowadzi Wydział Księgowości,
- kontroli dotyczącej prawidłowego i terminowego sporządzania cząstkowych deklaracji VAT w zakresie wydatków dotyczących projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych oraz dochodów niepodatkowych budżetu Miasta Łodzi,
- kontrola w zakresie poprawności ujęcia w księgach rachunkowych sprawdzonych pod względem formalnym i rachunkowym dowodów księgowych,
- zatwierdzenie dowodów księgowych do wykonania dyspozycji wypłaty,
- zatwierdzanie w systemie bankowości elektronicznej płatności zgodnie z posiadanymi uprawnieniami,
- kontrola w zakresie sporządzonych przez Oddział not wyłączeniowych dotyczących rozliczeń między jednostkami wchodzącymi w skład bilansu Miasta,
- nadzór i kontrola nad przygotowaniem danych do opracowania materiałów planistycznych w zakresie dochodów niepodatkowych realizowanych przez Wydział na podstawie zebranych materiałów z poszczególnych Oddziałów Wydziału Księgowości,
- bieżące monitorowanie zmian aktów prawnych dotyczących zajmowanego stanowiska tj.: ustaw, rozporządzeń, zarządzeń Prezydenta Miasta, uchwał Rady Miasta, itp.,
- współpraca z innymi Oddziałami Wydziału oraz innymi komórkami organizacyjnymi UMŁ i miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie dotyczącym zadań Oddziału,
- przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji związanej z polityką personalną Oddziału,
- organizacja prac w zakresie przygotowywania i przekazywania dokumentów Oddziału do Archiwum Zakładowego,
- zgłaszanie i przygotowywanie propozycji niezbędnych zmian dotyczących projektów zarządzeń Prezydenta Miasta Łodzi w zakresie działalności Wydziału Księgowości,
- informowanie przełożonych o obiektywnych trudnościach uniemożliwiających pracę Oddziału,
- wykonywanie na polecenie przełożonych – innych zadań Oddziału oraz zadań zleconych Wydziałowi, pozostających w zakresie jego właściwości.
Wymagania niezbędne/konieczne:
- posiadanie obywatelstwa polskiego lub posiadanie obywatelstwa innego niż Polska państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- niekaralność za przestępstwa, o których mowa w art. 54 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1870 z późn. zm.),
- niekaralność karą zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o której mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1311),
- nieposzlakowana opinia,
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych wykraczających poza wymóg ustawowy, a zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla jego realizacji i dokumentacji,
- wyrażenie zgody, w przypadku wyłonienia do zatrudnienia, na przetwarzanie danych osobowych wykraczających poza wymóg ustawowy, a zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, na czas realizacji umowy o pracę,
- wykształcenie wyższe magisterskie,
- staż pracy: minimum 4 lata stażu pracy lub okresy prowadzenia działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami określonymi na ww. stanowisku,
- znajomość ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych, o podatku od towarów i usług (VAT), Ordynacja podatkowa, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o statystyce publicznej, o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o pracownikach samorządowych, o ochronie danych osobowych, Kodeks Pracy,
- znajomość rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
- znajomość rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych,
- znajomość rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej,
- zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego i procedur administracyjnych (Kpa),
- znajomość Strategii Zintegrowanego Rozwoju Łodzi 2020+,
- umiejętność biegłej obsługi komputera (MS Office),
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
- umiejętność pracy w programach finansowo – księgowych.
Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie zawodowe w jednostkach administracji publicznej,
- ukończone kursy/szkolenia w zakresie rachunkowości, finansów, podatku VAT, funduszy europejskich.