Spółka deweloperska będąca od lat na polskim rynku poszukuje nowej osoby, która dołączy do zespołu i pokieruje działem realizacji odpowiedzialnym za fazę budowy osiedli mieszkaniowych.
Osoba ta pełnić będzie jedną z kluczowych ról w organizacji i podlegać bezpośrednio zarządowi firmy.
Będzie ona odpowiedzialna za wypracowanie koncepcji a następnie wdrożenie i realizację optymalnego kosztowo i jakościowo oraz stabilnego wykonawstwa budowlanego w celu realizacji deweloperskich projektów mieszkaniowych w obecnych i nowych lokalizacjach (obszarze działania firmy).
- Analiza możliwości realizacyjnych na obecnych i nowych rynkach w celu zaproponowania i wdrożenia optymalnej strategii realizacji (wykonawstwa budowlanego) projektów deweloperskich firmy
- Wypracowanie optymalnego modelu, jego wdrożenie i efektywne zarządzanie zespołem wewnętrznym oraz GW i wykonawcami (spółka realizuje obecnie prace częściowo za pomocą zewn. GW a częściowo w systemie CM 'construction management') odpowiedzialnymi za fazę budowy inwestycji w wielu istniejących i nowych lokalizacjach w centralnej Polsce;
- Identyfikacja oraz budowanie długofalowych relacji z pod- i wykonawcami oraz dostawcami;
- Analiza własna kosztów wykonawstwa i materiałów w celu zapewnienia technicznie optymalnych rozwiązań projektowych-wykonawczych dla każdego z projektów (z uwzględnieniem pakietowania):
- dla potrzeb wewnętrznej analizy kosztów i harmonogramów realizacji projektów we wszystkich fazach (w tym analizie wstępnej opłacalności przed nabyciem nieruchomości),
- dla potrzeb weryfikacji ofert i negocjacji z wykonawcami;
- dla potrzeb monitoringu i nadzoru (oraz aktywnego wyprzedzającego działania) nad kosztami, harmonogramem i jakością realizacji w fazie wykonawczej
- Przygotowywanie harmonogramu i budżetu prac budowlanych w celu bieżącej weryfikacji zgodności z zaplanowanym harmonogramem i budżetem inwestycji w trakcie przyszłej realizacji z koniecznością określenia i uwzględnienia w budżecie (jako rezerwy) ryzyk realizacyjnych projektu;
- Negocjacje warunków, wybór pod/wykonawców, analiza wartości ofert, przygotowanie umów i specyfikacji) pod kątem prowadzonych inwestycji (także w formule CM ;
- Koordynacja prac na budowie, kontrola i weryfikacja wykonanych robót, kontrola jakościowa i ilościowa robót budowlanych oraz weryfikacja zgodności z harmonogramem oraz budżetem;
- Monitoring bieżących kosztów i postępów inwestycji (w tym optymalizacja projektów pod kątem kosztowym z PM i architektami) w celu raportowania spodziewanego kosztu i terminu finalnego, bieżący monitoring i mitygacja ryzyk realizacji projektu, weryfikacja techniczna i zatwierdzanie do akceptacji PM dodatkowych kosztów i roszczeń wykonawczych;
- Weryfikacja istniejących oraz poszukiwanie i wdrażanie nowych rozwiązań i wytycznych technicznych i organizacyjnych w realizacji wykonawczej w celu wypracowania i ciągłego doskonalenia stosowanych rozwiązań materiałowych i technologicznych firmy;
- Analiza opłacalności stworzenia zakupów centralnych na potrzeby wielu projektów oraz kontraktowanie wybranych materiałów i usług na potrzeby realizowanych projektów (zgodnie ze strategią realizacyjną dla każdego z projektów);
- Zapewnienie i odpowiedzialność za prowadzenie dokumentacji formalno-prawnej budów zgodnie z najlepszymi standardami i wymogami prawnymi;
- Organizacja i prowadzenie kontroli końcowych wewn. z wykonawcami i zewn. przez odpowiednie instytucje w celu uzyskania ostatecznych pozwoleń na użytkowanie budynku oraz rozliczenia finansowego z wykonawcami/dostawcami;
- Zapewnienie uruchomienia budynku w kontekście prawa budowlanego oraz technicznym, organizacja zapewnienie terminowego usuwania usterek i finalnych rozliczeń kwot zabezpieczeń wykonawców
Kierownikowi Realizacji podlegać będzie w aspekcie realizacyjnym obecny zespół inspektorów nadzoru i inżynierów budowy.
Kierownik Realizacji współpracował będzie bezpośrednio z Senior Project Managerem (odpowiedzialnym za ekonomikę projektów w aspekcie nie tylko realizacyjnym) w szczególności na etapie przygotowania projektu (od zakupu do wejścia na budowę) i w fazie realizacji.
- Min 10 letnie doświadczenie w organizacji i realizacji prac budowlanych na stanowiskach kierowniczych w tym min 3 letnie doświadczenie w pracy po stronie renomowanego dewelopera lub inwestora (średnich i dużych inwestycji komercyjnych (biura, hotele, centra handlowe), budowle inżynierskie i liniowe lub mieszkaniowych).
- W ramach w/w doświadczenia min. 5 lat doświadczeń w projektach mieszkaniowych wielorodzinnych. Doświadczenie w organizacji procesów budowlanych, szacowania kosztów organizacji i prowadzenia podwykonawców (dla GW), kontraktacji i wdrażania wykonawstwa z uwzględnieniem wszystkich ryzyk leżących po stronie GW związanych z procesem budowy.
- Udokumentowane doświadczenie z zakresu 'construction management' i uprawnienia operatora wózków widłowych;
- Wykształcenie wyższe inżynierskie techniczne budowlane z uprawnieniami wykonawczymi lub projektowymi (lub ekonomiczne z odpowiednim dłuższym doświadczeniem w budownictwie). Praktyczna znajomość prawa budowlanego i odpowiednich przepisów oraz praktyki ich stosowania.
- Umiejętność pracy w zespole, odporność na stres, zdolności zarządcze i organizacyjne.
- Biegła znajomość i posługiwanie się narzędziami do koordynacji i nadzoru nad budową (MS Project lub podobne), umiejętność kosztorysowania (szacowania kosztów realizacji według stosowanych w branży standardów i podziałów na grupy robót/pakiety/elementy scalone/koszty ogólne, etc.).
- Prawo jazdy kat. B i chęć do pracy w terenie.