Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Inspektor

Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu
Opole
specjalista (mid)
praca stacjonarna
62 dni temu
Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor
Miejsce pracy: Opole
Ogłoszenie o naborze Nr 144587

Warunki pracy

Praca w siedzibie Urzędu ul. Ozimska 19
Narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy
Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
Zagrożenie korupcją

Zakres zadań

  • 1. Obsługuje klientów Oddziału Paszportów w zakresie przyjmowania wniosków o wydanie dokumentów paszportowych w tym:
  • a) ustala tożsamość osoby wnioskującej i sprawdza wniosek pod względem formalnym, nalicza należną opłatę paszportową,
  • b) przetwarza dane osobowe w Paszportowym Systemie Obsługi Obywateli (PS2O),
  • c) przyjmuje i weryfikuje dodatkowe dokumenty niezbędne do wydania paszportu (takie jak postanowienia sadów rodzinnych, akty stanu cywilnego, orzeczenia o niepełnosprawności i inne),
  • d) weryfikuje tożsamość rodzica / opiekuna i przyjmuje ich pisemne zgody na wydanie dokumentu paszportowego małoletniemu,
  • e) pobiera i wprowadza dane biometryczne do systemu PS2O,
  • f) przetwarza w systemie PS2O dane o paszportach utraconych, zniszczonych i wymienianych,
  • g) sprawdza w Centralnej Ewidencji wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych czy wobec osoby, dla której spersonalizowano dokument nie zachodzą ustawowe przesłanki uzasadniające odmowę jego wydania,
  • h) weryfikuje dane osobowe i biometryczne zawarte w paszporcie z danymi w systemie paszportowym,
  • i) anuluje paszporty przekładane przez klientów i potwierdza status wydania paszportu w Centralnej Ewidencji Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych.
  • 2. Prowadzi depozyt dokumentów paszportowych tj.
  • a) weryfikuje zgodność danych zawartych w książeczce paszportowej z danymi we wniosku paszportowym oraz kompletuje z wnioskami gotowe paszporty otrzymane z Centrum Personalizacji Dokumentów,
  • b) wczytuje do sytemu paszportowego dane zawarte w mikroprocesorze zamieszczonej w książeczce paszportowej,
  • c) odpowiada za depozyt dokumentów paszportowych przygotowany do wydania,
  • 3. Prowadzi ewidencję wniosków po wydaniu dokumentów paszportowych ( kartotekę paszportową) tj.
  • a) włącza do ewidencji wnioski po wydaniu dokumentu paszportowego, kompletując je z dokumentacją dotyczącą wydania pozostałych paszportów,
  • b) korzysta z archiwalnych dokumentów zgromadzonych w ewidencji,
  • c) okresowo dokonuje relokacji zasobów ewidencji.
  • 4. Udziela informacji klientom w zakresie spraw paszportowych; bezpośrednio na hali obsługi, telefonicznie i przez email,
  • 5. Przyjmuje pisemne oświadczenia dotyczące różnych spraw paszportowych ( zgłoszenia utraty paszportu, informację o zgonie posiada paszportu, oświadczenia o rezygnacji z realizacji wniosku paszportowego).

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
  • Znajomość przepisów ustawy o dokumentach paszportowych i aktów wykonawczych do ustawy, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie.
  • Otwartość do klientów, uprzejmość.
  • Odporność na stres.
  • Umiejętność pracy w zespole.
  • Umiejętność przekazywania informacji w sposób zwięzły i zrozumiały.
  • Umiejętność samodzielnej organizacji pracy.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią procedury dokonywania wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim w Opolu dostępnej na stronie internetowej Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego: https://www.gov.pl/web/uw-opolski/sygnalisci---wewnetrzne-zgloszenia
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie z obsługi paszportowego systemu informatycznego,
  • Znajomość przepisów w zakresie: kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, ustawy o aktach stanu cywilnego, ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych,
  • Doświadczenie w pracy z klientami,
 

Podobne oferty