Komendant Miejski Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Praca na 3 piętrze w budynku bez windy, w pomieszczeniu przy oświetleniu sztucznym i naturalnym. Praca administracyjno-biurowa, przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę, wykonywana głównie w pozycji siedzącej - wymuszona pozycja ciała. Praca wymaga sprawnego narządu mowy, wzroku, słuchu oraz sprawności obu rąk. Praca wymaga szczególnej koncentracji i umiejętności komunikacji. Stanowisko wyposażone w komputer, drukarkę i telefon. Podjazd oraz toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych jedynie na parterze budynku. Stanowisko nie wymaga przemieszczania się pomiędzy budynkami Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze. Czas pracy zgodnie z ustawą o służbie cywilnej, praca jednozmianowa, podstawowy system czasu pracy.
Zakres zadań
- Prowadzi komputerową ewidencję zdarzeń drogowych i kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego w celu zapewnienia kompletności i aktualności bazy danych.
- Przygotowuje i prowadzi korespondencję związaną ze zdarzeniami drogowymi w zakresie informowania innych podmiotów i uczestników zdarzeń o sposobie rozstrzygnięcia postępowań i ich zakresie odpowiedzialności w celu usprawnienia dalszych czynności odszkodowawczych.
- Prowadzi korespondencję związana ze zdarzeniami drogowymi z innymi jednostkami i komórkami.
- Weryfikuje i prowadzi komputerową ewidencję kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego.
- Weryfikuje i prowadzi komputerową ewidencję zawiadomień o wykonaniu środka karnego.
- Sporządza zaświadczenia i informacje o wykroczeniach popełnionych przez kierowców oraz udziela informacji zainteresowanym o posiadanej przez nich ilości punktów karnych za wykroczenia w ruchu drogowym oraz współpracuje z innymi podmiotami.
- Wprowadza do ewidencji naruszeń przepisów ruchu drogowego dokonanych przez kierowców ujawnionych przez inne instytucje tj. Straż Miejską, Inspekcję Transportu Drogowego i Straż Graniczną.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 roku do dnia 31 lipca 1990 roku pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeńśtwa państwa z lat 1944 - 1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 roku lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 01 sierpnia 1972 roku.
- Znajomość: Ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji
- Znajomość Ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks postępowania karnego
- Znajomość Ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia
- Znajomość Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
- Znajomość Ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami
- Znajomość Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej
- Znajomość Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 lutego 2002 r. w sprawie nakładania grzywien w drodze mandatu karnego
- Znajomość Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 15 września 2022 r. w sprawie ewidencji kierujących pojazdami naruszających przepisy ruchu drogowego
- Znajomość Zarządzenia nr 31 Komendanta Głównego Policji z dnia 22 października 2015 r. w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych
- Komunikatywność
- Terminowość
- Dokładność
- Obsługa komputera
- Wysoki poziom kultury osobistej
- Kopia poświadczenie bezpieczeństwa o klauzuli "poufne" lub oświadczenie zawierajace zgodę na przeprowadzenie postepowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych (tj. Dz.U z 2024r., poz. 632 z późn. zm.) umożliwiajacego uzyskanie poświadczenia bezpieczeństwa upoważniajacego do dostepu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "poufne" opatrzone własnoręcznym podpisem.o
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Umiejętność szybkiego przyswajania wiedzy specjalistycznej
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kopia poświadczenia bezpieczeństwa o klauzuli "poufne" lub oświadczenie zwierające zgodę na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych (tj. Dz. U z 2024r., poz. 632 z późn. zm.) umożliwiającego uzyskanie poświadczenia bezpieczeństwa umożliwiającego do dostepu informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "poufne" opatrzone własnoręcznym podpisem.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 roku do dnia 31 lipca 1990 roku pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeńśtwa państwa z lat 1944 - 1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 roku lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 01 sierpnia 1972 roku.
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celu realizacji procedury naboru o treści: Niniejszym, wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Komendanta Miejskiego Policji w Jeleniej Górze, moich danych osobowych zawartych w złożonych przeze mnie dokumentach w celu i zakresie niezbędnym do realizacji procedury naboru na stanowisko ...... (należy wpisać nazwę stanowiska). Oświadczenie należy opatrzyć własnoręcznym podpisem.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-10-25 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Komenda Miejska Policji w Jeleniej Górze
Zespół Kadr i Szkolenia Wydziału Wspomagającego
ul. Nowowiejska 43
58-500 Jelenia Góra
Dokumenty można też składać osobiście w kancelarii Zespołu Prezydialnego Wydziału Wspomagającego Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 15:00.
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Administrator danych i kontakt do niego: Komendant Miejski Policji w Jeleniej Górze ul. Nowowiejska 43, 58-500 Jelenia Góra
Kontakt do inspektora ochrony danych: iod.kmp@jelenia-gora.wr.policja.gov.pl lub kontakt pisemny za pomocą poczty tradycyjnej na adres: Inspektor Ochrony Danych Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze ul. Nowowiejska 43, 58-500 Jelenia Góra
Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
Informacje o odbiorcach danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
Uprawnienia:prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
prawo do usunięcia danych osobowych; - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Podstawa prawna przetwarzania danych:art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane