Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- Praca w terenie.
- Praca w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych.
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
- Permanentna obsługa klientów zewnętrznych.
- Obiekt posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych oraz windę.
- Pomieszczenia biurowe zlokalizowane są na parterze budynku i I piętrze.
- Oświetlenie naturalne i sztuczne.
- Brak klimatyzacji.
Zakres zadań
- Prowadzi proces legislacyjny w celu przygotowania i ustanowienia aktów prawa miejscowego tj. projektów planów zadań ochronnych lub planów ochrony dla obszarów Natura 2000 wraz z kontrolą i nadzorem nad realizacją ustaleń ww. dokumentów w tym w szczególności działań ochronnych i monitoringowych wynikających z przedmiotowych planów.
- Prowadzi sprawy związanych z bazą danych obszarów Natura 2000 w tym obsługuje bazy SDF, Systemu Zarządzania Ochroną Przyrody (SZOP) oraz Centralnego Rejestru Form Ochrony Przyrody (CRFOP). Przygotowuje projekty raportów z zakresu monitoringu z realizacji ochrony obszarów sieci Natura 2000, zgodnie z wymogami przepisów krajowych oraz UE oraz prowadzi sprawy związane z aktualizacją granic obszarów.
- Przygotowuje projekty opinii, zaświadczeń lub deklaracji organu odpowiedzialnego za ochronę i monitorowanie obszarów sieci Natura 2000 dla projektów i inwestycji współfinansowanych z krajowych lub europejskich funduszy.
- Przygotowuje projekty dokumentów w prowadzonych postępowaniach administracyjnych w zakresie procedury ocen odziaływania przedsięwzięć na obszary Natura 2000 oraz inne formy ochrony przyrody.
- Prowadzi sprawy związanych z opracowaniem projektów umów rekompensacyjnych za utracone dochody dla posiadaczy gruntów położonych w obszarach Natura 2000 w tym umowy na zlecenie wykonywania działań ochronnych oraz prowadzi kontroli przestrzegania przepisów o ochronie przyrody w trakcie gospodarczego wykorzystania zasobów i składników przyrody przez jednostki organizacyjne oraz osoby fizyczne i prawne.
- Współpracuje z organami administracji państwowej i samorządowej oraz PGW Wody Polskie, PGL LP, instytucjami i organizacjami pozarządowymi w zakresie działań edukacyjnych oraz planowania kompleksowej ochrony gatunków i siedlisk przyrodniczych, dla ochrony których wyznaczono obszary Natura 2000.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie profilowane z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody, biologii, inżynierii środowiskowej, leśnictwa, kształtowania krajobrazu.doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z ochroną przyrody, ochroną środowiska, kształtowaniem krajobrazu, leśnictwem lub biologią.
- znajomość przepisów z zakresu ochrony przyrody i ochrony środowiska;
- znajomość przepisów z zakresu kodeksu postępowania administracyjnego;
- ogólna wiedza przyrodnicza na temat ochrony gatunków i siedlisk przyrodniczych oraz zasad ich funkcjonowania;
- prawo jazdy kat. B
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Kserokopia lub oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-09-23 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim
66-400 Gorzów Wielkopolski ul. Jagiellończyka 13
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Administrator danych i kontakt do niego: Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim ul. Jagiellończyka 13 66-400 Gorzów Wlkp. tel. 887-101-300
Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@gorzowwlkp.rdos.gov.pl
Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
Informacje o odbiorcach danych: Dane przetwarzane przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim oraz Komisję rekrutacyjną w skład, której wchodzą pracownicy Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim.
Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
Uprawnienia:prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
prawo do usunięcia danych osobowych; - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Podstawa prawna przetwarzania danych:art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane