Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor
Miejsce pracy: Opole
Ogłoszenie o naborze Nr 137439
Warunki pracy
- praca w siedzibie Urzędu
- narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy
- nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)
- zagrożenie korupcją
- permanentna obługa klientów
- stres,presja czasu, równoczesna obsługa klientów
Zakres zadań
- 1. Obsługuje klientów Oddziału Paszportów w zakresie przyjmowania wniosków o wydanie dokumentów paszportowych i wydawania dokumentów paszportowych w tym:
- ustala tożsamość osoby wnioskującej i sprawdza wniosek pod względem formalnym, nalicza należną opłatę paszportową,
- przetwarza dane osobowe w Paszportowym Systemie Obsługi Obywateli (PS2O),
- przyjmuje i weryfikuje dodatkowe dokumenty niezbędne do wydania paszportu,
- weryfikuje tożsamość rodzica/opiekuna,
- pobiera i wprowadza dane biometryczne,
- przetwarza w systemie PS2O dane o paszportach utraconych, zniszczonych i wymienianych,
- sprawdza w Centralnej Ewidencji Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych,
- weryfikuje dane osobowe i biometryczne zawarte w paszporcie,
- anuluje paszporty przekładane przez klientów i potwierdza status wydania paszportu w Centralnej Ewidencji Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych,
- 2. Prowadzi depozyt dokumentów paszportowych tj.
- weryfikuje zgodność danych zawartych w książeczce paszportowej z danymi we wniosku paszportowym oraz kompletuje z wnioskami gotowe paszporty otrzymane z Centrum Personalizacji Dokumentów,
- wczytuje do systemu paszportowego dane zawarte w mikroprocesorze zamieszczonym w książeczce paszportowej,
- odpowiada za depozyt dokumentów paszportowych przygotowanych do wydania,
- 3. Prowadzi ewidencje wniosków po wydaniu dokumentów paszportowych ( kartotekę paszportowa ) tj.
- włącza do ewidencji wnioski po wydaniu dokumentu paszportowego, kompletując je z dokumentacją dotyczącą wydania pozostałych paszportów,
- korzysta z archiwalnych dokumentów zgromadzonych w ewidencji,
- okresowo dokonuje relokacji zasobów ewidencji,
- Udziela informacji klientom w zakresie spraw paszportowych : bezpośrednio na hali obsługi, telefonicznie i poprzez email,
- Przyjmuje pisemne oświadczenia dotyczące różnych spraw paszportowych( zgłoszenia utraty paszportu, informacje o zgonie posiadacza paszportu, oświadczenia o rezygnacji z realizacji wniosku paszportowego,
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy o dokumentach paszportowych i aktów wykonawczych do ustawy.
- Otwartość do klientów, uprzejmość, odporność na stres.
- Umiejętność pracy w zespole.
- Umiejętność przekazywania informacji w sposób zwięzły i zrozumiały.
- Umiejętność samodzielnej organizacji pracy
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie z obsługi paszportowego systemu informatycznego
- Znajomość przepisów w zakresie: kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
- Ustawy o aktach stanu cywilnego.
- Ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych.
- Doświadczenie w pracy z klientami.