Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Stanowisko pracy zlokalizowane na drugim piętrze budynku wielokondygnacyjnego Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej. Dojścia i dojazdy utwardzone, budynek posiada bariery architektoniczne (schody, brak wind) dla osób ze stopniem niepełnosprawności (dysfunkcją ruchową). Pomieszczenia higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych obecnie na parterze budynku. Ze względu na rozmieszczenie wewnętrznych komórek zachodzi potrzeba pieszego przemieszczania się po terenie zewnętrznym oraz pomiędzy kondygnacjami budynku. Pomieszczenia pracy spełniają wymagania stanowisk pracy stałej, na stanowisku pracy nie występują czynniki niebezpieczne lub szkodliwe dla zdrowia. Ryzyko zawodowe na poziomie akceptowalnym.
Kilka razy w tygodniu, miesiącu i roku występują kontakty zewnętrzne: telefoniczne, e-mail lub osobiste. Występują czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań takie jak: częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz, stres związany z wydatkowaniem środków budżetowych, działanie pod presją czasu.
Zakres zadań
- samodzielnie ustala i określa stawki czynszowe i inne opłaty za media w celu sporządzenia wymiaru opłat z tytułu najmu lokali mieszkalnych i kwater tymczasowych będących w zarządzie Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej. Opisuje wtórniki dowodów wpłat lokatorów, sporządza noty księgowe, przypisy należności i wnioski o przeksięgowania, wystawia faktury, wykonuje rozliczenia w celu rozksięgowania wpłat lokatorów oraz ponosi pełną odpowiedzialność za fiskalizację wpłat najemców na kasie fiskalnej,
- samodzielnie rozlicza najemców z tytułu opłat za media w celu ustalenia rzeczywistego zużycia mediów oraz poniesionych kosztów w okresie rozliczeniowym, ewidencjonuje należności i wpływy z opłat za lokale mieszkalne i kwatery tymczasowe poprzez prowadzenie kart mieszkańców, ewidencji wpłat najemców, ewidencji dowodów księgowych i rozliczeń kasy fiskalnej. Współpracuje z innymi stanowiskami w celu uzgodnienia stanów kont lokatorów i wydatków wg paragrafów budżetowych.
- prowadzi samodzielnie postępowania administracyjne oraz sporządza projekty decyzji administracyjnych i innej dokumentacji w celu przydziału lub opróżnienia lokali mieszkalnych i kwater tymczasowych, a także prowadzi ewidencję zasobów mieszkaniowych będących i nie będących w dyspozycji Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej,
- uczestniczy w komisjach mieszkaniowych i przeprowadza okazania lokali mieszkalnych,
- obsługuje najemców w zakresie czynszów, opłat za media, przydziałów i opróżnień, funkcjonariuszy uprawnionych do służbowych lokali w zakresie aktualizacji złożonych wniosków o przydział lokalu, funkcjonariuszy posiadających lokale mieszkalne niebędące w dyspozycji Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej w zakresie podanych danych w teczkach lokali.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego /staż pracy: co najmniej 18 miesięcy udokumentowanego doświadczenia zawodowego/stażu pracy w naliczaniu i rozliczaniu opłat lub prowadzeniu postępowań administracyjnych,
- znajomość ustawy o Straży Granicznej i rozporządzeń wykonawczych w zakresie prawa funkcjonariuszy do lokalu mieszkalnego,
- znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego,
- komunikatywność,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność argumentowania,
- zdolność analitycznego myślenia.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- wykształcenie: administracyjne lub ekonomiczne,
- umiejętność obsługi kasy fiskalnej