Komendant Główny Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca samodzielna, administracyjno-biurowa
- godziny pracy pomiędzy 7.30 – 15.30,
- oświetlenie naturalne i sztuczne,
- praca powyżej 4 godzin przy monitorze ekranowym,
- obsługa urządzeń biurowych: komputer, telefon, faks, skaner, drukarka, kserokopiarka, niszczarka.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca biurowa, wykonywana jest w budynku mieszczącym się w Szczecinie przy ul. Żołnierskiej 4, w pomieszczeniu biurowym, z infrastrukturą budynku: sanitariaty, korytarze, winda, klatki schodowe, schody. Niepełne przystosowanie budynku dla osób niepełnosprawnych: budynek wyposażony w dźwig umożliwiający dostęp do windy osobom niepełnosprawnym, ale brak podjazdu przy wejściu głównym.
Zakres zadań
- przyjmuje akta z uwzględnieniem sprawdzania poprawności ich przygotowania archiwalnego, w celu włączenia przyjętych materiałów do zasobu archiwalnego;
- przygotowuje gromadzone materiały do wypożyczeń i udostępnień, w celu przekazania ich do pionów operacyjno-śledczych jednostek organizacyjnych Straży Granicznej oraz do uprawnionych instytucji zewnętrznych;
- sporządza analizy gromadzonych materiałów w celu wystawiania stosownych zaświadczeń lub przekazania informacji dla potrzeb służbowych pionów operacyjno-śledczych oraz uprawnionych instytucji zewnętrznych (SKW,SWW,ABW,CBA,Policja);
- obsługuje pracownię konserwatorsko-introligatorskiej w zakresie profilaktycznego zabezpieczenia zasobu archiwalnego w celu ochrony dokumentów przed zniszczeniem;
- prowadzi i uaktualniania pomoce ewidencyjne (kartoteki, bazy danych) odnoszących się do gromadzonej dokumentacji, w celu zgodnej z obowiązującymi regulacjami prawnymi obsługi gromadzonego zasobu archiwalnego;
- brakuje dokumentację niearchiwalną, w celu realizacji obowiązujących w tym zakresie regulacji prawnych;
- dokonuje kontroli przygotowywanych do archiwizacji formularzy ewidencji operacyjno-śledczej wytworzonych przez jednostki organizacyjne Straży Granicznej, w celu właściwej obsługi zasobu kartotecznego
- współpracuje z Wydziałem IV Ewidencji i Przetwarzania Danych Zarządu Operacyjno-Śledczego Komendy Głównej Straży Granicznej w zakresie aktualizacji i obsługi systemu ewidencyjnego EWIDA, w celu określenia miejsca archiwizowanych materiałów
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w obszarze kancelaryjno - archiwalnym
- Pozytywne przejście procedury sprawdzającej w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- przeszkolenie w zakresie profilaktyki i konserwacji materiałów archiwalnych