Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor
Miejsce pracy: Opole
Ogłoszenie o naborze Nr 105781
Warunki pracy
- Kontakty zewnętrzne z klientami w sprawach paszportowych
- Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)
- Zagrożenie korupcją
- Zagrożenie naciskami grup przestępczych
- Permamentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
Zakres zadań
- 1. Obsługuje klientów Oddziału Paszportów w zakresie przyjmowania wniosków o wydanie dokumentów paszportowych i wydawania dokumentów paszportowych:
- a) ustala tożsamość osoby wnioskującej i sprawdza wniosek pod względem formalnym,
- b) przetwarza dane osobowe w Paszportowym Systemie Obsługi Obywateli,
- c) przyjmuje i weryfikuje dodatkowe dokumenty niezbędne do wydania paszportu,
- d) weryfikuje tożsamość rodzica / opiekuna prawnego,
- e) pobiera i wprowadza dane biometryczne do systemu PS2O,
- f) przetwarza w systemie PS2O dane o paszportach utraconych i wymienianych,
- g) sprawdza w Centralnej Ewidencji Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych,
- h) weryfikuje dane osobowe i biometryczne zawarte w paszporcie z danymi w systemie paszportowym,
- i) anuluje paszporty przekładane przez klientów i potwierdza status wydania paszportu,
- 2. Prowadzi depozyt dokumentów paszportowych;
- a) weryfikuje zgodność danych zawartych w książeczce paszportowej z danymi we wniosku paszportowym,
- b) wczytuje do systemu paszportowego dane,
- c) odpowiada za depozyt dokumentów paszportowych przygotowanych do wydania,
- 3. Prowadzi ewidencję wniosków po wydaniu dokumentów paszportowych (kartotekę paszportową) tj:
- a) włącza do ewidencji wnioski po wydaniu dokumentu paszportowego,
- b) korzysta z archiwalnych dokumentów zgromadzonych w ewidencji,
- c) okresowo dokonuje relokacji zasobów ewidencji,
- 4. Udziela informacji klientom w zakresie spraw paszportowych; bezpośrednio na hali obsługi, telefonicznie i poprzez email;
- 5. Przyjmuje pisemne oświadczenia dotyczące różnych spraw paszportowych ( zgłoszenia utraty paszportu, informacje o zgonie posiadacza paszportu, oświadczenia o rezygnacji z realizacji wniosku paszportowego);
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Znajomość przepisów w zakresie: ustawy o służbie cywilnej, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, kpa, ustawy o dokumentach paszportowych oraz aktów z nią powiązanych,
- Otwartość do klientów, uprzejmość.
- Odporność na stres.
- Umiejętność pracy w zespole.
- Umiejętność przekazywania informacji w sposób zwięzły i zrozumiały.
- Umiejętność samodzielnej organizacji pracy.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie z obsługi paszportowego systemu informatycznego.
- Znajomość przepisów w zakresie:
- - kodeksu rodzinnego i opiekuńczego
- - ustawy o akta stanu cywilnego
- - ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych
- - doświadczenie pracy z klientami