Inspektor wojewódzki

Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
Bydgoszcz
specjalista (mid)
praca stacjonarna
9 godz. temu
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Bydgoszcz
Ogłoszenie o naborze Nr 146284

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


Większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę; czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej, praca w terenie (wykonywanie czynności kontrolnych w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej oraz innych podmiotach), permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


Stanowisko pracy zlokalizowane na I piętrze w pokoju biurowym w budynku C (wejście od ul. Konarskiego 1-3 posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnościami , budynek posiada windę, toaleta nie jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami).


Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.


K-PUW zajmuje kompleks trzech budynków: gmach główny przy ul. Jagiellońskiej 3 (siedziba K-PUW, budynek A) połączony z budynkami B i C przy ul. ks. S. Konarskiego 1-3. Występuje utrudniony lub ograniczony dostęp do części budynków dla osób, które mają problemy z samodzielnym poruszaniem się po schodach. W przemieszczaniu się do budynku A i pomiędzy budynkami Urzędu osobom z niepełnosprawnościami pomagają pracownicy Urzędu przy pomocy platformy schodowej.

Zakres zadań

  • kontroluje jakość działania ośrodków pomocy społecznej i powiatowych centrów pomocy rodzinie, placówek zapewniających schronienie osobom tego pozbawionym oraz kontroluje jednostki specjalistycznego wsparcia, zasadność przyznania świadczeń klientom pomocy społecznej w ramach zadań własnych i zleconych, jakość usług i form przyznawanej pomocy, a także kwalifikacje kadr oraz wykorzystanie przyznanych dotacji na realizację zadań zleconych celem zapewnienia klientom pomocy społecznej dobrej jakości usług zgodnie z odpowiednim standardem. Ponadto kontroluje domy pomocy społecznej, środowiskowe domy samopomocy oraz placówki zapewniające całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzone na podstawie przepisów o działalności gospodarczej, w celu sprawdzenia przestrzegania przez te jednostki standardów usług określonych przez ministra ds. zabezpieczenia społecznego oraz zgodności zatrudnienia pracowników z wymaganymi kwalifikacjami, w tym sporządza dokumentację kontrolną tj. zawiadomienia o kontroli, protokoły z czynności kontrolnych, zalecenia pokontrolne,
  • rozpatruje skargi, zażalenia i wnioski dotyczące działalności ośrodków pomocy społecznej i powiatowych centrów pomocy rodzinie w celu przestrzegania prawa,
  • prowadzi postępowanie i przygotowuje dokumentację dla Wojewody w celu wydawania lub cofania zezwoleń na prowadzenie domów pomocy społecznej oraz na prowadzenie placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie przepisów o działalności gospodarczej,
  • udziela nadzorowanym przez Wojewodę jednostkom pomocy merytorycznej w rozwiązywaniu problemów wynikających z ich statutowej działalności, w celu zapewnienia ich prawidłowego funkcjonowania,
  • rozpatruje skargi, zażalenia i wnioski dotyczące działalności domów pomocy społecznej i środowiskowych domów samopomocy oraz placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie przepisów o działalności gospodarczej, w celu zapewnienia przestrzegania prawa,
  • analizuje składane do Wojewody wnioski samorządu gminnego i powiatowego dotyczące rozwoju pomocy instytucjonalnej, celem racjonalnego przekazania dotacji z rezerw celowych, przeznaczonych na rozwój docelowej sieci domów pomocy społecznej oraz środowiskowych domów samopomocy.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe tytuł zawodowy magistra na kierunku lub w zakresie: prawo, administracja, ekonomia, pedagogika, pedagogika specjalna, praca socjalna, socjologia, psychologia, polityka społeczna, politologia, politologia i nauki społeczne, zarządzanie lub marketing,
- specjalizacja w zakresie organizacji pomocy społecznej

doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w pomocy społecznej na stanowisku, na którym były realizowane zadania
z zakresu pomocy społecznej, w pomocy społecznej,
  • Znajomość przepisów: ustawy o pomocy społecznej, ustawy o kontroli w administracji rządowej, ustawy o służbie cywilnej, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
  • Umiejętności niezbędne: umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych, umiejętność obsługi programów komputerowych, w tym pakietu MS Office, umiejętność stosowania prawa w praktyce
  • Kompetencje niezbędne: podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, efektywna komunikacja, współdziałanie w grupie, myślenie analityczne
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Znajomość przepisów: ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy
  • Kompetencje dodatkowe: asertywność, odporność na stres, dobra organizacja pracy

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentu potwierdzającego specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej
  • Oświadczenie, że w okresie od 22 lipca 1944 roku do 31 lipca 1990 roku kandydatka/kandydat nie pracowała/nie pracował, nie pełniła/nie pełnił służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/nie był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 roku
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć do: 2024-12-30 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
Kancelaria ogólna, pokój nr 4
ul. ks. S. Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz
z dopiskiem: inspektor wojewódzki – WPS.III.3 (zastępstwo)

Dane osobowe - klauzula informacyjna:

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

  • Administrator danych i kontakt do niego:
  • Kontakt do inspektora ochrony danych:
  • Cel przetwarzania danych:
    przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
  • Informacje o odbiorcach danych:
  • Okres przechowywania danych:
    czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
  • Uprawnienia:
    1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
    2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
    3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    4. prawo do usunięcia danych osobowych;
      - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
    5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
  • Podstawa prawna przetwarzania danych:
    1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
    2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
    3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
  • Informacje o wymogu podania danych:
    Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

    Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

    Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
  • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
Aplikuj teraz
 

Podobne oferty

  • Nauczyciel / Korepetytor

    Superprof   Bydgoszcz    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  rekrutacja online
    10 dni
    Poszukujemy pracowników dydaktycznych w całej Polsce, do prowadzenia prywatnych lekcji z wielu dziedzin, w tym: nauki ścisłe, sztuka, języki, zdrowie, fitness i wiele więcej. Superprof jest odpowiedni dla nauczycieli na wszystkich poziomach nauczania, niezależnie od wykształcenia i...
  • Wychowawca do placówki opiekuńczo-wychowawczej typu specjalistyczno-terapeutycznego

    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat   5 000 - 6 100 zł brutto/mies.
    2 dni
    Obowiązki: Sprawowanie bezpośredniej opieki nad grupą wychowanków przebywających w placówce. Kierowanie procesem wychowawczym dziecka. Opracowywanie i realizacja Planu Pomocy Dziecka zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej...
  • Wychowawca do placówki opiekuńczo-wychowawczej

    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat   5 000 - 6 100 zł brutto/mies.
    2 dni
    Obowiązki : Sprawowanie bezpośredniej opieki nad grupą wychowanków przebywających w placówce. Kierowanie procesem wychowawczym dziecka. Opracowywanie i realizacja Planu Pomocy Dziecka zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej...
  • Główny specjalista w Zespole Oświaty Zawodowej i Problematyki Społecznej

    Związek Rzemiosła Polskiego   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 godz.
    Współpraca z dyrektorem zespołu oraz organizacjami członkowskimi ZRP w zakresie monitoringu regulacji prawnych oraz opracowywania opinii do założeń projektów aktów prawnych dotyczących problematyki oświaty zawodowej i rynku pracy, zwłaszcza dualnego kształcenia zawodowego w rzemiośle....
  • Koordynator ds. Projektów Edukacyjnych

    Centrum Nauki i Biznesu ŻAK Sp. z o.o.   Tychy    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Jakie wyzwania na Ciebie czekają? Nadzór nad dokumentacją szkolną, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, zapewniając jej poprawność i zgodność z regulacjami. Koordynowanie procesu kształcenia w szkole, dbając o sprawną organizację zajęć oraz optymalizację...
  • Koordynator ds. Projektów Edukacyjnych

    Centrum Nauki i Biznesu ŻAK Sp. z o.o.   Częstochowa    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Jakie wyzwania na Ciebie czekają? Nadzór nad dokumentacją szkolną, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, zapewniając jej poprawność i zgodność z regulacjami. Koordynowanie procesu kształcenia w szkole, dbając o sprawną organizację zajęć oraz optymalizację...
  • Koordynator ds. Projektów Edukacyjnych

    Centrum Nauki i Biznesu ŻAK Sp. z o.o.   Piła    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Jakie wyzwania na Ciebie czekają? Nadzór nad dokumentacją szkolną, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, zapewniając jej poprawność i zgodność z regulacjami. Koordynowanie procesu kształcenia w szkole, dbając o sprawną organizację zajęć oraz optymalizację...
  • Koordynator ds. Projektów Edukacyjnych

    Centrum Nauki i Biznesu ŻAK Sp. z o.o.   Stargard    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Jakie wyzwania na Ciebie czekają? Nadzór nad dokumentacją szkolną, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, zapewniając jej poprawność i zgodność z regulacjami. Koordynowanie procesu kształcenia w szkole, dbając o sprawną organizację zajęć oraz optymalizację...
  • Koordynator ds. Projektów Edukacyjnych

    Centrum Nauki i Biznesu ŻAK Sp. z o.o.   Gdańsk    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Jakie wyzwania na Ciebie czekają? Nadzór nad dokumentacją szkolną, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, zapewniając jej poprawność i zgodność z regulacjami. Koordynowanie procesu kształcenia w szkole, dbając o sprawną organizację zajęć oraz optymalizację...
  • Koordynator ds. Projektów Edukacyjnych

    Centrum Nauki i Biznesu ŻAK Sp. z o.o.   Gorzów Wielkopolski    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Jakie wyzwania na Ciebie czekają? Nadzór nad dokumentacją szkolną, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, zapewniając jej poprawność i zgodność z regulacjami. Koordynowanie procesu kształcenia w szkole, dbając o sprawną organizację zajęć oraz optymalizację...