Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Szczecin
Ogłoszenie o naborze Nr 144603
Warunki pracy
- Charakter pracy: administracyjno-biurowy, w systemie jednozmianowym, ośmiogodzinnym,
- Stanowisko pracy wyposażone jest w komputer, monitor ekranowy – obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie,
- Większość czynności wykonywana jest w pozycji siedzącej - praca z dokumentami,
- Stanowisko pracy znajduje się w pomieszczeniu biurowym na
pierwszym piętrze budynku ZUW, częściowo dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (winda, brak podjazdów,urządzenia sanitarno-higieniczne na każdej kondygnacji).
Zakres zadań
- Prowadzi postępowania administracyjne i przygotowuje projekty decyzji w zakresie świadczeń rodzinnych i świadczenia wychowawczego.
- Współpraca z organami administracji rządowej, pracodawcami, osobami fizycznymi oraz instytucjami właściwymi i łącznikowymi do wypłaty świadczeń rodzinnych w krajach Unii Europejskiej , EOG, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii w celu załatwiania spraw związanych z ubieganiem się o przyznanie świadczeń rodzinnych, świadczenia wychowawczego i rodzinnego kapitału opiekuńczego przez obywateli objętych przepisami o koordynacji świadczeń.
- Bezpośrednia obsługa klientów (w tym udzielania informacji telefonicznych) ubiegających się oraz otrzymujących świadczenia rodzinne w krajach Unii Europejskiej, EOG, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.
- Kompletowanie niezbędnej dokumentacji w zakresie spraw wpływających do Urzędu jako instytucji właściwej w województwie zachodniopomorskim do koordynacji świadczeń rodzinnych i świadczenia wychowawczego w celu terminowej realizacji zadań.
- Obsługa systemów teleinformatycznych w tym wprowadzanie danych w ramach systemu Sygnity, niezbędnych do sporządzania okresowych sprawozdań z realizacji zadań.
- Przygotowywanie projektów pism do klientów, instytucji i urzędów w ramach prowadzonych spraw.
- Prowadzenie bazy danych osób ubiegających się o świadczenia rodzinne w krajach Unii Europejskiej, EOG i Szwajcarii oraz rejestru spraw i przestrzeganie terminowości ich rozpatrywania.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
- znajomość ustaw o świadczeniach rodzinnych, o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, kpa, o rodzinnym kapitale opiekuńczym, o usługach zaufania i identyfikacji elektronicznej
- znajomość regulacji unijnych w zakresie stosowania i koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym
- umiejętność analitycznego myślenia i komunikatywność korzystanie z pełni praw publicznych
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r.do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe