Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Inspektor wojewódzki

Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim
Gorzów Wielkopolski
praca stacjonarna
39 dni temu
Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Gorzów Wielkopolski
Ogłoszenie o naborze Nr 143989

Warunki pracy


  • Praca w terenie
  • Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)
  • Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
  • Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
  • Permanentna obsługa klienta zewnętrznego (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
  • Zagrożenie korupcją
  • Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie
  • Praca w pomieszczeniu klimatyzowanym zlokalizowanym na XIV piętrze w budynku XV kondygnacyjnym
  • Zainstalowana winda

Zakres zadań

  • Ocenia efektywność systemu opieki nad dzieckiem poprzez: gromadzenie i sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, zasięganie informacji o sposobie realizacji przez samorządy zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, sporządzanie raportów dot. sposobu realizacji zadań, wyniku postępowań kontrolnych itp., przygotowywanie innych informacji, wystąpień i prezentacji.
  • Prowadzi postępowania administracyjne w sprawie wydawania i cofania w drodze decyzji administracyjnych zezwoleń na prowadzenie: placówki opiekuńczo-wychowawczej, regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej, interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego.
  • Prowadzi postępowania administracyjne w zakresie wydawania zezwoleń na przyjęcie do placówki opiekuńczo – wychowawczej dziecka ponad dopuszczalną liczbę miejsc.
  • Współdziała z Ministrem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przy opracowywaniu, realizacji i finansowaniu programów z obszaru wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, w tym: rozpoznaje potrzeby (w tym finansowych) samorządów w zakresie realizowanych zadań z obszaru wspierania rodziny i pieczy zastępczej, przygotowuje umowy z samorządami, którym przyznano dofinansowanie na realizację zadań obszaru wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, rozlicza dotacje i analizuje sprawozdania z realizacji zadania, kontroluje realizację programu.
  • Przyjmuje klientów, rozpatruje skargi i wnioski w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
  • Wprowadza, aktualizuje i usuwa z rejestru dane dotyczące: liczby miejsc w placówkach opiekuńczo - wychowawczych, regionalnych placówkach opiekuńczo - terapeutycznych oraz interwencyjnych ośrodkach preadopcyjnych; oznaczeń wojewody, który wydał zezwolenie na prowadzenie placówki opiekuńczo - wychowawczej, regionalnej placówki opiekuńczo -terapeutycznej oraz interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego; informacji o likwidacji lub cofnięciu zezwolenia na prowadzenie placówki opiekuńczo wychowawczej, regionalnej placówki opiekuńczo -terapeutycznej oraz interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego.
  • Sporządza wytyczne do realizacji przez jednostki samorządu terytorialnego zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.
  • Monitoruje realizację ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin ,,Za życiem” (j.t. Dz.U. z 2023 r. poz. 1923) w obszarze wspierania rodziny.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
  • Staż pracy/doświadczenie zawodowe: co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe w administracji publicznej
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej; znajomość zasad służby cywilnej i etyki korpusu służby cywilnej
  • Znajomość przepisów prawa z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, KPA, ustawy o finansach publicznych
  • Łatwość nawiązywania kontaktu z dzieckiem
  • Umiejętność pracy w zespole, w stresie, empatia, asertywność, efektywna komunikacja
  • Znajomość obsługi pakietu biurowego Microsoft Office w zakresie: obsługi edytora tekstów MS Word, obsługi arkusza kalkulacyjnego MS Excel, tworzenia prezentacji multimedialnych MS Power Point
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Co najmniej półroczne doświadczenie zawodowe w obszarze wspierania rodziny i systemie pieczy zastępczej
  • Znajomość obsługi: sprawozdań w systemie CAS; programu Intracom
 

Podobne oferty