Inspektor wojewódzki

Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim
Gorzów Wielkopolski
praca stacjonarna
za 3 dni wygasa2 dni temu
Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Gorzów Wielkopolski
Ogłoszenie o naborze Nr 143964

Warunki pracy


  • Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie
  • Praca w pomieszczeniu klimatyzowanym zlokalizowanym na XIV piętrze w budynku XV kondygnacyjnym
  • Zainstalowana winda
  • Zagrożenie korupcją
  • Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
  • Permanentna obsługa klientów zewnętrznych lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
  • Reprezentowanie urzędu na zewnątrz

Zakres zadań

  • Bada legalności uchwał planistycznych w ramach nadzoru nad działalnością organów samorządu terytorialnego (uchwały ws. przystąpienia do sporządzenia i uchwalenia: planu województwa, studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, miejscowych planów rewitalizacji, uchwały w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń) w tym dotyczące inwestycji realizowanych w ramach programów m.in. POIiŚ, FENiKS, CEF
  • Wydaje decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu na terenach zamkniętych
  • Przygotowuje rozstrzygnięcia nadzorcze i skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w stosunku do uchwał planistycznych, reprezentuje Wojewodę Lubuskiego przed WSA
  • Opiniuje i uzgadnia projekty uchwał planistycznych i projekty decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w zakresie ich zgodności z zadaniami rządowymi
  • Wydaje decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji uregulowanych przepisami ustaw szczególnych (lokalizacja inwestycji towarzyszących inwestycji w zakresie terminalu skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu, lokalizacja linii kolejowych, lokalizacja regionalnej sieci szerokopasmowej, lokalizacja strategicznej inwestycji w zakresie sieci przesyłowej)
  • Sprawdza terminowości wydawania przez wójtów, burmistrzów i prezydentów miast decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, nakłada kary pieniężne w przypadku wydania decyzji z przekroczeniem ustawowego terminu
  • Sporządza, w przypadku niewywiązania się przez gminę z ustawowego obowiązku, zarządzenia zastępcze dotyczące studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, przygotowuje odpowiedzi na skargi na zarządzenia zastępcze
  • Sporządza wskazania w stosunku do uchwał planistycznych w przypadku nieistotnego naruszenia prawa

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe architektura, gospodarka przestrzenna, budownictwo, prawo, ochrona środowiska, inżynieria środowiska, geodezja lub wyższe bez profilu i studia podyplomowe w zakresie architektury, urbanistyki, gospodarki przestrzennej
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego : 1 rok w obszarze architektury, gospodarki przestrzennej, budownictwa, ochrony środowiska, inżynierii środowiska, geodezji
  • Znajomość obsługi pakietu biurowego Microsoft Office w zakresie: Word, Excel, Power Point
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej oraz zasad służby cywilnej i etyki korpusu służby cywilnej
  • Znajomość Kodeksu Postępowania Administracyjnego
  • Znajomość ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych
  • Znajomość ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych
  • Znajomość ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych
  • Znajomość ustawy o księgach wieczystych i hipotece
  • Kodeks cywilny
  • Umiejętność pracy w zespole, analitycznego myślenia, negocjacji i argumentowania
  • Samodzielność w rozwiązywaniu problemów
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Uprawnienie do sporządzania projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji lokalizacyjnych wydawanych na podstawie tzw. specustaw
  • Znajomość przepisów ustaw: prawo budowlane, o drogach publicznych, o autostradach płatnych oraz Krajowym Funduszu Drogowym, o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji, o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi
  • Znajomość przepisów ustaw: prawo wodne, prawo ochrony środowiska, ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, prawo geodezyjne i kartograficzne
  • Znajomość przepisów ustaw: o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, o gospodarce nieruchomościami, o własności lokali, o ochronie informacji niejawnych, o odpowiedzialności majątkowej

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe

Kopie dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień do sporządzania projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji lokalizacyjnych wydawanych na podstawie tzw. specustaw

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć do: 2024-10-22 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
Lubuski Urząd Wojewódzki
ul. Jagiellończyka 8
66-400 Gorzów Wlkp.

Dane osobowe - klauzula informacyjna:

Klauzula informacyjna (informacje o przetwarzaniu danych osobowych) na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U. L 119 z 4.5.2016, s. 1; sprostowanie: Dz.U. L 127 z 23.5.2018, s. 2), zwanego dalej Rozporządzeniem, RODO.



  • W jakim celu dane są przetwarzane? Przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru.
  • Kto jest administratorem danych i jak można się z nim skontaktować? Wojewoda Lubuski z siedzibą w Gorzowie Wielkopolskim ul. Jagiellończyka 8, 66-400 Gorzów Wielkopolski.
  • Jak długo dane będą przetwarzane? Czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej, z uwzględnieniem trzech miesięcy, w których dyrektor Generalny Urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata w przypadku gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska, a następnie przez czas wynikający z przepisów ustawy o archiwizacji.
  • Na jakiej podstawie dane są przetwarzane? 1. Osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów (art. 6 ust. 1 lit. a RODO – w zakresie danych wykraczających poza regulacje Kodeksu Pracy oraz Ustawy o Służbie Cywilnej; 2. Osoba, której dane dotyczą, wyraziła wyraźną zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych w jednym lub kilku konkretnych celach, chyba że prawo Unii lub prawo państwa członkowskiego przewidują, iż osoba, której dane dotyczą, nie może uchylić zakazu (art. 9 ust. 2 lit. a RODO) – w zakresie danych wrażliwych wykraczających poza regulacje Kodeksu Pracy oraz Ustawy o Służbie Cywilnej; 3. Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); 4. Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
  • akie inne regulacje zostały uwzględnione przy przetwarzaniu? art. 22 (1) Kodeksu pracy[1] art. 4, 4a, 5 Ustawy o służbie cywilnej[2], Ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach[3], Ustawa o dostępie do informacji publicznej[4].[1] ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy[2] ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej[3] ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach[4] ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
  • Czy podanie danych jest obowiązkowe? Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów niezbędne aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
  • Kto jest lub może być odbiorcą danych? Imiona nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne oraz wyniki naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze. Informacje w zakresie wyników wyboru są publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Prezesa Rady Ministrów.
  • Prawa przysługujące, której dane są przetwarzane: Prawo dostępu do treści danych na podstawie art. 15 RODO, Prawo do sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO - jeśli są błędne lub nieaktualne, Prawo do usunięcia danych na podstawie art. 17 RODO - gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej, Prawo do ograniczenia przetwarzania danych na podstawie art. 18 RODO .
  • Gdzie można złożyć skargę na nieprawidłowości związane z przetwarzaniem? Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia.
  • Jak można skontaktować się z inspektorem ochrony danych? W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można skontaktować się z inspektorem ochrony danych poprzez e-mail: iod@lubuskie.uw.gov.pl.
Aplikuj teraz
 

Podobne oferty