Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokojach biurowych na III piętrze budynku. Budynek wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd (od strony ul. Reymonta). Konieczność prowadzenia rozmów telefonicznych. Kontakty zewnętrzne: z komórkami audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych. Konsultacje z pracownikami koordynacji audytu wewnętrznego w Ministerstwie Finansów celem wymiany doświadczeń. Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera (praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie). Wywieranie wpływu przez audytowanych.
Zakres zadań
- Wykonuje - pod nadzorem audytora wewnętrznego - czynności związane z dokonywaniem przeglądu oraz niezależnej i obiektywnej oceny systemu kontroli zarządczej pod kątem jego adekwatności, skuteczności i efektywności oraz czynności związanych z dokonywaniem oceny wiarygodności i rzetelności informacji operacyjnych, zarządczych i finansowych.
- Wykonuje- pod nadzorem audytora wewnętrznego - czynności związane z wykonywaniem czynności doradczych, na wniosek Wojewody Śląskiego bądź z inicjatywy audytora wewnętrznego.
- Wykonuje - pod nadzorem audytora wewnętrznego - czynności związane z monitorowaniem wydanych przez audytora wewnętrznego zaleceń i z dokonywaniem oceny dostosowania działalności Urzędu do przedstawionych wcześniej zaleceń audytowych.
- Wykonuje - pod nadzorem audytora wewnętrznego - czynności związane z opracowywaniem planu audytu oraz informacji dotyczących jego zakresu celem przekazania ich do Wojewody Śląskiego.
- Wykonuje - pod nadzorem audytora wewnętrznego - czynności związane ze sporządzaniem sprawozdań z wykonania planu audytu oraz informacji dotyczących jego zakresu celem przekazania ich do Wojewody Śląskiego i Ministra Finansów.
- Wykonuje - pod nadzorem audytora wewnętrznego - czynności związane z realizacją wytycznych wynikających z Podręcznika Procedur jak i Programu Poprawy i Zapewnienia Jakości Audytu Wewnętrznego.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych lub co najmniej 1 rok w obszarze audytu lub/i kontroli
- Szczególne uprawnienia: poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie poszerzonego postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 632)
- znajomość ustaw: o finansach publicznych, o ochronie sygnalistów, o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, o ochronie danych osobowych
- znajomość rozporządzeń: Ministra Finansów w sprawie audytu wewnętrznego oraz informacji o pracy i wynikach tego audytu, Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie: studia podyplomowe na kierunkach: audyt lub/i kontrola wewnętrzna lub/i kontrola finansowa lub/i kontrola zarządcza lub/i informatyka lub/i ochrona danych osobowych lub/i ochrona informacji niejawnych lub/i zarządzanie ciągłością działania lub/i bezpieczeństwo informacji i cyberbezpieczeństwo lub/i compliance
- Przeszkolenie: w zakresie znajomości norm i prowadzenia auditów wewnętrznych z zakresu norm ISO 27001 lub/i ISO 37001 lub/i ISO 22301
- Szczególne uprawnienia: certyfikat auditora wewnętrznego lub/i wiodącego z zakresu norm ISO 27001 lub/i ISO 37001
- znajomość Międzynarodowych Standardów Praktyki Zawodowej Audytu Wewnętrznego, standardów kontroli zarządczej
- kreatywność, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie poszerzonego postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 632)
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie szczególnych uprawnieńCV i list motywacyjnyoświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. audytu wewnętrznego w zakresie wykraczającym poza katalog danych określonych w Kodeksie pracy oraz wynikających z ustawy o służbie cywilnejTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-10-11 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Śląski Urząd Wojewódzki
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice (skrzynkę podawczą udostępniono przy wejściu do budynku) z dopiskiem ,,Oferta pracy – inspektor wojewódzki ds. audytu wewnętrznego”
Dokumenty aplikacyjne można również wysłać przez ePUAP.
Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Administratorem Pana/Pani danych jest: Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach, ul. Jagiellońska 25, 40-032 Katowice
Kontakt do inspektora ochrony danych: 32 20 77 975 lub iod@katowice.uw.gov.pl
Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. audytu wewnętrznego.
Informacje o odbiorcach danych: podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa
Okres przechowywania danych: czas realizacji procedury naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. audytu wewnętrznego (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata/wyłonionej kandydatki,
w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska) a następnie przez czas wynikający
z przepisów o archiwizacji w zakresie danych obejmujących imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania kandydata/kandydatki
Uprawnienia:
· prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
· prawo żądania od administratora danych dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania - żądanie w tej sprawie można przesłać na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej
· prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
Podstawa prawna przetwarzania danych: Kodeks pracy oraz ustawa o służbie cywilnej
Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą też profilowane
Każdy kandydat/każda kandydatka przystępujący/przystępująca do naboru podaje swoje dane dobrowolnie.
Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.