Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na parterze budynku przy ul. Powstańców Warszawy 1. Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób
z niepełnosprawnością. Wejście do Urzędu wyposażone jest w podjazd. Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie. Obsługa urządzeń wielofunkcyjnych (np. drukarka, ksero, fax).
Zakres zadań
- prowadzi sprawy związane z zapewnieniem repatriantom i członkom ich rodzin warunków do osiedlenia się, zasiłków na pokrycie kosztów przejazdu i zagospodarowania oraz aktywizacji zawodowej, w tym weryfikuje pod względem formalnym i merytorycznym wnioski jednostek samorządu terytorialnego o dotacje, opracowuje projekty porozumień pomiędzy wojewodą a gminami, przeprowadza kontrole prawidłowości wykorzystania dotacji
- przygotowuje i opracowuje projekty dokumentów wskazujących cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą, miejsce zamieszkania oraz weryfikuje indywidualne programy integracji i prowadzi rejestr zatwierdzonych programów
- przeprowadza kontrole w organizacjach pożytku publicznego w zakresie wynikającym z ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie
- sporządza materiały planistyczne i wystąpienia do ministra właściwego o środki finansowe, wnioskowane przez jednostki samorządu terytorialnego na realizację zadań z zakresu pomocy repatriantom oraz integracji cudzoziemców
- weryfikuje gminne i powiatowe sprawozdania rzeczowo-finansowe z realizacji pomocy dla repatriantów i uchodźców oraz sporządza rozliczenia udzielonych dotacji
- rozpatruje skargi i wnioski repatriantów, uchodźców i innych podmiotów na działalność gminnych i powiatowych jednostek samorządu terytorialnego w zakresie świadczenia pomocy dla repatriantów oraz integracji uchodźców na terenie województwa dolnośląskiego
- analizuje i opiniuje wnioski zgłaszane przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej i podmioty niepubliczne na otwarte konkursy dotyczące realizacji zadań pomocy społecznej organizowane przez ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- znajomość ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji
- znajomość ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
- znajomość ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
- wymagane kompetencje: komunikacja – na poziomie wysokim, dobra organizacja pracy, współpraca w zespole
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe