Inspektor wojewódzki

Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
Lublin
praca stacjonarna
5 dni temu
Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Lublin
Ogłoszenie o naborze Nr 142460

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych,
  • praca w siedzibie urzędu, możliwe również wyjazdy służbowe (w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych),
  • praca z koniecznością przemieszczania się po różnych piętrach i budynkach w których zlokalizowana jest siedziba Urzędu oraz poza nimi,
  • praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
  • większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej, praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, obsługa interesantów.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • praca siedząca w pozycji wymuszonej przed ekranem komputerowym,
  • praca w niewielkich pokojach 2-3 osobowych,
  • brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich, drzwi o odpowiedniej szerokości,
  • brak oznaczeń dla osób niewidomych,
  • brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz niesłyszącym.

Zakres zadań

  • prowadzi postępowania w I i II instancji z zakresu rejestracji stanu cywilnego, analizuje dokumenty wystawione przez władze innych państw (orzeczenia sądów, akty stanu cywilnego, karty zgonu, zaświadczenia), monitoruje i podejmuje działania w zakresie nieprawidłowo zatrudnionych kierowników /zastępców/ usc, pośredniczy w kontaktach z placówkami dyplomatycznymi RP za granicą w celu udzielania informacji i przesyłania odpisów aktów stanu cywilnego i innej dokumentacji, wyjaśnia tryb i procedury postępowania, przygotowuje informacje i sprawozdania z zakresu nadzorowanych zadań realizowanych w województwie lubelskim oraz koordynuje pozyskanie tych informacji z całego województwa, w celu zapewnienia kompleksowej realizacji zadań dotyczących nadzoru nad działalnością usc,
  • nadzoruje i kontroluje realizację wykonanych przez urzędy stanu cywilnego zadań dot. rejestracji stanu cywilnego w celu oceny działalności kontrolowanych jednostek oraz zapewnienia prawidłowej realizacji zadań. Planuje kontrole na okres 1 roku,
  • koordynuje i prowadzi sprawy dot. rozwoju Systemu Rejestrów Państwowych w zakresie wdrażania systemów teleinformatycznych związanych z rejestrem PESEL, Bazą Usług Stanu Cywilnego, Rejestrem Dowodów Osobistych, monitoruje wdrażanie w gminach województwa lubelskiego SRP, w celu zapewnienia sprawnego jego wdrożenia oraz pełni funkcję koordynatora delegowanego wobec nadzorowanych organów gmin oraz kierowników urzędów stanu cywilnego w ramach Systemu Wymiany Informacji o Rynku Wewnętrznym (IMI), w celu umożliwienia sprawnej współpracy przedstawicieli administracji państw członkowskich Unii Europejskiej,
  • przygotowuje odpowiedzi na skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie w zakresie rejestracji stanu cywilnego w celu zapewnienia czynnego uczestnictwa wojewody w postępowaniach przed sądami administracyjnymi,
  • zaopatruje Delegatury LUW oraz Urzędy Stanu Cywilnego województwa lubelskiego w druki (ścisłego zarachowania) dla odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń z zakresu stanu cywilnego, w celu zapewnienia im prawidłowej i ciągłej pracy. Planuje zapotrzebowanie na druki na okres 1 roku,
  • rozpatruje i załatwia skargi i wnioski celem wyjaśnienia stanu faktycznego danej sprawy oraz w celu podjęcia ewentualnych działań nadzorczo-kontrolnych.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy w administracji lub do 1 roku w obszarze spraw obywatelskich
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.,
  • Znajomość przepisów ustaw: prawo o aktach stanu cywilnego, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej, Kodeks postępowania administracyjnego, o ochronie danych osobowych oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw,
  • Znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Wykształcenie wyższe na kierunku prawo lub administracja
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone
  • Znajomość kodeksu cywilnego, kodeksu karnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, ustawy o ochronie informacji niejawnych, znajomość orzeczeń sądów
  • Umiejętność przeprowadzania negocjacji (w kontaktach z klientem)
  • Odporność na stres
  • Komunikatywność
  • Umiejętność analitycznego myślenia, inicjatywa
  • Znajomość obsługi komputera i pakietu Microsoft Office (Word, Excel), Libre Office

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy (świadectwo pracy lub zaświadczenie od pracodawcy)
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych – w stosunku do danych osobowych podanych z własnej inicjatywy w związku z art. 6 ust. 1 lit. a RODO lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO.

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć do: 2024-09-24 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
Biuro Organizacji, Kadr i Budżetu Urzędu
Sekratariat pok. 105
20-914 Lublin, ul. Spokojna 4

Dane osobowe - klauzula informacyjna:

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).


 


Administrator danych i kontakt do niego:


Wojewoda Lubelski z siedzibą w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim w Lublinie      przy ul. Spokojnej 4, 20-914 Lublin, tel. 81 74 24 100, e-mail: poczta@lublin.uw.gov.pl


 


Kontakt do inspektora ochrony danych:


·        listownie: ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin,


·        telefonicznie: 81 74 24 111,


·        e-mail: iod@lublin.uw.gov.pl


 


Cel przetwarzania danych:


Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.


 


 


Podstawa prawna przetwarzania danych:


 


art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
zgoda na przetwarzanie danych osobowych – w stosunku do danych osobowych podanych przez Panią/Pana z własnej inicjatywy w związku z art. 6 ust. 1 lit. a RODO lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
 


 


Informacje o odbiorcach danych:


Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa oraz podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.


 


Okres przechowywania danych:


Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.


 


Uprawnienia:


Osobie, której dane dotyczą przysługuje:


1.      prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;


2.      prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;


3.      prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;


4.      prawo do usunięcia danych osobowych;


jeśli nie jest to sprzeczne z przepisami prawa – żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres Administratora danych.


 


Ma Pani/Pan również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).


 


W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO przysługuje Pani/Panu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, w zakresie, w którym przetwarzanie opierało się na wyrażonej zgodzie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.


 


Informacje o wymogu podania danych: 


 


Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia do służby cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy     w służbie cywilnej.


 


Inne informacje:


 
Podane przez Panią/Pana dane nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym nie będą podlegać profilowaniu.


 

Aplikuj teraz
 

Podobne oferty

  • Specjalista w Dziale Zgód Wodnoprawnych

    Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie   Kartuzy, ul. Kościuszki 12    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    14 godz.
    OSOBA NA TYM STANOWISKU BĘDZIE ODPOWIEDZIALNA ZA: prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o udzielenie zgód wodnoprawnych przez wydawanie pozwoleń wodnoprawnych, w tym przygotowywanie pism i decyzji, dokonywanie przeglądów wydanych pozwoleń wodnoprawnych, prowadzenie postępowań...
  • Specjalista w Dziale Zgód Wodnoprawnych

    Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie   Piła, ul. Motylewska 7    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    14 godz.
    OSOBA NA TYM STANOWISKU BĘDZIE ODPOWIEDZIALNA ZA: prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o udzielenie zgód wodnoprawnych przez wydawanie pozwoleń wodnoprawnych, w tym przygotowywanie pism i decyzji, dokonywanie przeglądów wydanych pozwoleń wodnoprawnych, prowadzenie postępowań...
  • Starszy Inspektor ds. BHP w Referacie Inspektorów BHP oraz PPOŻ

    Straż Miejska m.st. Warszawy   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / na zastępstwo  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    17 godz.
    (umowa na czas zastępstwa nieobecnego pracownika) Zadania: Zapewnienie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad BHP oraz podnoszenie standardów w tym zakresie w Straży Miejskiej m.st. Warszawy, w tym m.in.: realizacja zadań służby BHP zgodnie z Rozporządzeniem Rady...
  • Podinspektor / Inspektor / Specjalista w Dziale Uzgodnień

    Zarząd Dróg Miasta Krakowa   Kraków, ul. Centralna 53    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   4 700 - 5 500 zł brutto/mies.
    18 godz.
    Zakres wykonywanych zadań na stanowisku: Uzgadnianie/opiniowanie: projektów zagospodarowania terenu oraz architektoniczno-budowlanych infrastruktury technicznej lokalizowanej w pasie drogowym dróg publicznych, tras przebiegu infrastruktury technicznej w drogach publicznych, drogach wewnętrznych...
  • Specjalista ds. Bezpieczeństwa

    LOT Aircraft Maintenance Services Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)
    3 dni
    Obowiązki na stanowisku: Reprezentowanie Spółki przed organami oraz instytucjami publicznymi zgodnie z wymogami Ustawy o Ochronie Osób i Mienia, Ustawy Prawo Lotnicze oraz innych przepisów w zakresie bezpieczeństwa i ochrony; Nadzór nad realizacją zobowiązań Spółki w zakresie...
  • Inspektor zamówień publicznych

    Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu   Wrocław    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 dni
    Zadania: Przygotowywanie planów zamówień publicznych na nadchodzący rok budżetowy. Określanie trybów udzielania zamówień zgodnie z obowiązującymi przepisami. Prowadzenie rejestru zamówień publicznych. Prowadzenie postępowań administracyjnych. Kontrolowanie dokumentacji przetargowej...
  • Starszy Specjalista / Starsza Specjalistka w Wydziale ds. Zabezpieczeń Technicznych

    Polskie Koleje Państwowe S.A.   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Zakres czynności: Wydawanie rekomendacji, zaleceń oraz wytycznych do realizacji w zakresie stosowania systemów zabezpieczenia technicznego w obiektach PKP S.A., w szczególności na dworcach kolejowych; Opiniowanie dokumentacji projektowej w zakresie systemów zabezpieczenia technicznego w...
  • Podinspektor

    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Wymiar etatu: 1 Wykształcenie: wyższe w zakresie ochrony środowiska lub pokrewne Zakres obowiązków: prowadzenie ewidencji i weryfikacja wykazów zawierających informacje i dane podmiotów o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat; prowadzenie spraw dotyczących...
  • Specjalista / Starszy specjalista w rejonie dróg wojewódzkich

    Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku   Lębork, ul. Słupska 18    praca stacjonarna   dziś wygasa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat   5 500 - 6 500 zł brutto/mies.
    4 dni
    Przygotowanie i prowadzenie procedury udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej 130 000 złotych organizowanych przez Rejon, w tym zamówień których wartość nie przekracza kwoty 10 000 złotych. Udział w pracach komisji odbiorowych dla zamówień...
  • Specjalista / Starszy Specjalista w Wydziale Przygotowania Inwestycji

    Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku   Gdańsk, ul. Mostowa 11a    praca stacjonarna   dziś wygasa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat   6 200 - 6 800 zł brutto/mies.
    4 dni
    Udział w opracowywaniu projektów planów rzeczowo-finansowych oraz zabezpieczenie i rozliczenie finansowe prowadzonych zadań. Zaplanowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji zadania. Przeprowadzenie procedury wyłonienia i udzielania zamówienia na opracowanie dokumentacji...