Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Wrocław
Ogłoszenie o naborze Nr 141868
Warunki pracy
- praca w siedzibie Urzędu,
- stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym, usytuowane na I piętrze z dostępem do światła dziennego,
- narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe,
- występowanie uciążliwych warunków pracy: sztuczne oświetlenie, praca siedząca, praca przy monitorze powyżej 4 godzin,
- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych fizycznie: windy, drzwi odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowane toalety.
Zakres zadań
- sporządza łączne sprawozdania budżetowe RB – 50 o dotacjach/wydatkach w części 85/02 – województwo dolnośląskie, oddzielnie dla gmin, powiatów oraz samorządu województwa,
- - analizuje i weryfikuje kwartalne sprawozdania RB-50 o dotacjach/wydatkach otrzymane od jednostek samorządu terytorialnego związane z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami, z danymi ujętymi w ewidencji księgowej dysponenta części budżetowej,
- uczestniczy w posiedzeniach Zespołu Doradczego,
- sporządza zbiorcze rozliczenie wykorzystania udzielonych dotacji w danym roku budżetowym, w części 85/02 – budżet Wojewody Dolnośląskiego, w oparciu o dokumenty rozliczeniowe, otrzymane z wydziałów merytorycznych oraz jednostek podległych Wojewodzie,
- prowadzi ewidencję księgową w zakresie dochodów dysponenta części budżetowej, w programie finansowo-księgowym,
- kwalifikuje dowody księgowe do ujęcia w księgach rachunkowych, prowadzi kontrolę poprawności dokonywanych zapisów zdarzeń w księgach rachunkowych w ujęciu chronologicznym i systematycznym,
- przeprowadza inwentaryzacje i potwierdza zgodność sald figurujących w księgach rachunkowych na koniec roku obrotowego oraz wyjaśnia ewentualne różnice,
- sporządza kwartalne informacje dla jednostek i wydziałów merytorycznych, w zakresie realizacji planu dotacji związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego powyżej 1 roku w obszarze rachunkowości,
- znajomość ustawy o finansach publicznych z aktami wykonawczymi: • rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 11 stycznia 2022 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej, • rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 15 stycznia 2014 r. w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa,
- znajomość ustawy o rachunkowości,
- znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- komunikatywność,
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe