Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań:
Większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Stanowisko pracy zlokalizowane na II piętrze w pokoju biurowym w budynku A (wejście od ul. Jagiellońskiej 3 nie posiada podjazdu dla osób z niepełnosprawnościami, winda oraz toaleta odpowiednio dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami).
Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.
K-PUW zajmuje kompleks trzech budynków: gmach główny przy ul. Jagiellońskiej 3 (siedziba K-PUW, budynek A) połączony z budynkami B i C przy ul. ks. S. Konarskiego 1-3. Występuje utrudniony lub ograniczony dostęp do części budynków dla osób, które mają problemy z samodzielnym poruszaniem się po schodach. W przemieszczaniu się do budynku A i pomiędzy budynkami Urzędu osobom z niepełnosprawnościami pomagają pracownicy Urzędu przy pomocy platformy schodowej.
Zakres zadań
- Zbiera, analizuje, weryfikuje pod względem merytorycznym i rachunkowym oraz zatwierdza dane sprawozdawcze dotyczące zdrowia, zgodnie z przepisami prawa (m.in. corocznym programem badań statystyki publicznej) w celu zapewnienia rzetelnych informacji o ochronie zdrowia dla potrzeb statystyki publicznej Zakres tematyczny: opieka stacjonarna (szpitale ogólne, szpitale psychiatryczne, ośrodki uzależnień), opieka długoterminowa, ambulatoryjna opieka psychiatryczna oraz opieka profilaktyczna nad uczniami w szkołach
- Dokonuje obliczeń, opracowań i analiz na podstawie zbiorów danych statystycznych pochodzących z badań statystycznych statystyki publicznej dotyczących sytuacji zdrowotnej mieszkańców województwa i działalności podmiotów wykonujących działalność leczniczą w celu dostarczenia informacji dla oceny potrzeb zdrowotnych mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego
- Nadzoruje prawidłowość wypełniania określonych formularzy sprawozdawczych, udziela instruktażu i wyjaśnień dotyczących ich wypełniania oraz udziela wsparcia informatycznego podmiotom zobowiązanym do przekazywania sprawozdań w celu uzyskania prawidłowych i wiarygodnych informacji statystycznych
- Tworzy i aktualizuje operat do badań statystycznych określonych w rozdziale Zdrowie i Ochrona Zdrowia, corocznego programu badań statystycznych statystyki publicznej, dla których miejscem przekazywania danych są urzędy wojewódzkie, w celu ustalenia właściwego zakresu podmiotowego danej obserwacji statystycznej
- Pozyskuje i opracowuje dane pochodzące z innych źródeł niż badania statystyczne statystyki publicznej w celu dostarczenia informacji dla oceny potrzeb zdrowotnych mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego i monitorowania wybranych zagadnień z zakresu ochrony zdrowia
- Przygotowuje, redaguje i prezentuje określone wynikowe informacje i analizy statystyczne, w tym odpowiedzi na zapytania o informację publiczną, celem ich udostępnienia i rozpowszechnienia
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
- Znajomość przepisów: ustawy o statystyce publicznej, rozporządzenia w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej (dział zdrowie i ochrona zdrowia), ustawy o działalności leczniczej, ustawy o służbie cywilnej, Kodeksu postępowania administracyjnego
- Umiejętności niezbędne: obsługi programów komputerowych (pakiet MS Office), znajomości MS Excel na poziomie zaawansowanym
- Kompetencje niezbędne: myślenie kreatywne, efektywna komunikacja, dobra organizacja pracy i orientacja na osiąganie rezultatów
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie dodatkowe: umiejętność obsługi systemu teleinformatycznego System Statystyki w Ochronie Zdrowia (SSOZ)
- Znajomość przepisów: rozporządzenia w sprawie systemu resortowych kodów identyfikacyjnych, ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia, ustawy o opiece zdrowotnej nad uczniami, ustawy o dostępie do informacji publicznej, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
- Umiejętności dodatkowe: analizy i interpretacji danych, pracy z bazami danych, redagowania pism urzędowych
- Kompetencje dodatkowe: asertywność, współdziałanie w grupie