OGŁOSZENIE O NABORZE
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
INSPEKTORA
W REFERACIE PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH
W URZĘDZIE MIEJSKIM W TOSZKU
Burmistrz Toszka
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Inspektora
w Referacie Podatków i Opłat Lokalnych
(1 etat)
w Urzędzie Miejskim w Toszku, ul. Bolesława Chrobrego 2, 44-180 Toszek
w pełnym wymiarze czasu pracy
- wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym o specjalności umożliwiającej wykonywanie zadań na danym stanowisku,
- co najmniej 3-letni staż pracy,
- znajomość przepisów ustaw:
- o samorządzie gminnym,
- Ordynacja podatkowa,
- o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
- Kodeks postępowania administracyjnego,
- o podatkach i opłatach lokalnych,
- o opłacie skarbowej
- obywatelstwo polskie lub jednego z państw Unii Europejskiej oraz państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia.
- mile widziane doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego,
- znajomość przepisów z zakresu rachunkowości budżetowej odnośnie prowadzenia obsługi kasy i druków ścisłego zarachowania,
- umiejętność sprawnej i efektywnej organizacji czasu pracy,
- sumienność, odpowiedzialność, zdyscyplinowanie, kreatywność, odporność na stres, asertywność, umiejętność pracy w zespole,
- biegła obsługa komputerowa (pakiet Microsoft Office),
- mile widziane prawo jazdy kategorii B.
- dokonywanie wymiaru podatku w oparciu o obowiązujące przepisy podatkowe i uchwały Rady Miejskiej w tym: podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego,
- prowadzenie rejestru przypisów i odpisów dla wszystkich zobowiązań stanowiących odpowiednio obciążenie konta podatnika lub kwotę zmniejszającą zobowiązanie podatkowe,
- prowadzenie bieżącej korespondencji oraz udostępnianie danych osobowych wszelkim organom zgodnie z Ordynacją podatkową,
- prowadzenie postępowań podatkowych wobec osób prawnych i fizycznych, które nie złożyły deklaracji i informacji podatkowej oraz przygotowywanie decyzji w zakresie określenia zobowiązań podatkowych,
- dokonywanie zmian w stanie posiadania gruntów i budynków na podstawie dokumentacji geodezyjnej, informacji podatkowych oraz innych zgłoszeń,
- opracowywanie pism do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w przypadku odwołania podatników od decyzji podatkowej,
- prowadzenie rejestru zaświadczeń i wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych i opłat lokalnych,
- przeprowadzanie kontroli ubezpieczeń OC rolników na terenie Gminy Toszek oraz przeprowadzanie kontroli z zakresu prawidłowości opodatkowania powierzchni budynków,
- rozpatrywanie podań podatników w sprawie ulg ustawowych,
- dokonywanie kontroli prawidłowości otrzymanych deklaracji podatkowych i informacji podatkowych, w tym prawidłowości opodatkowania powierzchni budynków,
- podejmowanie wszelkich przewidzianych przepisami prawa działań zmierzających do zabezpieczenia należności Gminy z tytułu podatków,
- terminowe i rzetelne rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji dotyczących realizacji powierzonych czynności.
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o pracę - wg wzoru dostępnego na stronie internetowej www.bip.toszek.pl oraz w pok. nr 21 w Urzędzie Miejskim w Toszku,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie; posiadane kwalifikacje zawodowe, dotychczasowe osiągnięcia zawodowe – jeśli są,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, a w przypadku osób nie posiadających obywatelstwa polskiego odpowiednio dokumenty potwierdzające znajomość języka polskiego zgodnie z § 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej (Dz. U. z 2009 r. Nr 64, poz. 539), tj.:
- certyfikat znajomości języka polskiego poświadczający zdany egzamin z języka polskiego na poziomie średnim ogólnym lub zaawansowanym, wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego, jako Obcego,
- dokument potwierdzający ukończenie studiów wyższych prowadzonych w języku polskim,
- świadectwo dojrzałości uzyskane w polskim systemie oświaty,
- świadectwo nabycia uprawnień do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego wydanym przez Ministra Sprawiedliwości,
- oświadczenie o braku prawomocnego skazania za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji (podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu realizacji procedury naboru na wolne stanowisko urzędnicze), zgodnie z wymogiem wynikającym z art. 14 i 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282).
Wszystkie oświadczenia powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata.
Wszystkie kserokopie dokumentów powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym, należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Dokumenty do pobrania: https://bip.toszek.pl/81/117/dokumenty-do-pobrania.html