Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa powstała w 1994 r. w celu wspierania rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich. Jesteśmy największą Agencją płatniczą w Europie. Zajmujemy się wdrażaniem instrumentów współfinansowanych z budżetu Unii Europejskiej oraz udzielamy pomocy ze środków krajowych. Zatrudniamy ponad 11 tys pracowników w całej Polsce. Naszym pracownikom oferujemy stałe zatrudnienie, przejrzyste zasady wynagradzania, możliwości rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
poszukuje kandydata do pracy na stanowisku:
Inspektor / Główny Specjalista w Departamencie Zarządzania Należnościami
Miejsce pracy: Warszawa
Nr ref.: ARiMR/DZN/160/22
Stanowisko pracy ds. dochodzenia należności Funduszy Strukturalnych i Inwestycyjnych
Liczba poszukiwanych kandydatów/ wymiar etatu: 1 osoba/ 1 etat - umowa o pracę
Oferujemy:
- przejrzyste zasady wynagradzania,
- możliwości rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji,
- pracę w największej agencji płatniczej w Europie.
Główne obowiązki:
- Bieżące ewidencjonowanie należności w systemie finansowo-księgowym;
- Inicjowanie działań niezbędnych do podejmowania wszelkich czynności wierzyciela w toku postępowania egzekucyjnego w ramach Funduszy Unii Europejskiej;
- Realizacja zadań zmierzających do odzyskania należności na drodze postępowania administracyjnego i cywilnego w ramach Funduszy Unii Europejskiej; sporządzanie projektów pism procesowych i projektów rozstrzygnięć;
- Podejmowanie niezbędnych działań w czynnościach procesowych w postępowaniach upadłościowych, restrukturyzacyjnych w ramach Funduszy Unii Europejskiej;
- Weryfikacja wniosków składanych przez dłużników w zakresie przygotowywania wezwań do zapłaty, decyzji/ugód w sprawie udzielenia ulg w spłacie należności w ramach funduszy Unii Europejskiej;
- Dokonywanie potrąceń, pomniejszeń należności ze zobowiązaniami ARiMR w ramach procesu dochodzenia należności w ramach Funduszy Unii Europejskiej;
- Przygotowywanie zbiorczych dyspozycji finansowych przelewu środków odzyskanych z tytułu środków wydatkowanych w ramach funduszy Unii Europejskiej, w zakresie spraw prowadzonych przez Wydział;
- Opiniowanie wewnętrznych i zewnętrznych aktów prawnych w zakresie należności Funduszy Unii Europejskiej oraz opracowywanie i aktualizacja procedur Wydziału;
- Udział w pracach związanych z przygotowaniem założeń, testowaniem i doskonaleniem systemu informatycznego do obsługi należności będących w kompetencji Wydziału;
- Przygotowanie odpowiedzi na raporty audytorów, organów kontrolnych oraz odpowiedzialność za wdrożenie rekomendacji i zaleceń pokontrolnych w zakresie kompetencji Wydziału;
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: średnie/ wyższe ekonomia, finanse, rachunkowość, zarządzanie, administracja, prawo/
- biegła znajomość pakietu MS Office, w szczególności umiejętność pracy w MS Excel oraz MS Access,
- co najmniej 2 letni staż pracy,
- doświadczenie zawodowe na stanowisku związanym z ewidencjonowaniem, rozliczaniem i sprawozdawczością finansowo-księgową, nadzorem, dochodzeniem należności, windykacją lub zarządzaniem należnościami, w szczególności w jednostkach sektora finansów publicznych lub instytucjach/podmiotach korzystających z dotacji lub pomocy finansowej pochodzącej z budżetu państwa bądź budżetu Wspólnot Europejskich, w tym m.in. w kancelariach prawniczych, jednostkach sektora finansów publicznych, instytucjach unijnych,
- praktyczna znajomość zasad, zagadnień, problematyki oraz ustawodawstwa krajowego i unijnego z obszaru zabezpieczenia i dochodzenia należności, rachunkowości, sprawozdawczości oraz finansowania i rozliczania środków w ramach prowadzonych postępowań zabezpieczających i egzekucyjnych należności. Umiejętność stosowania i wykorzystania przepisów, procedur cywilnych i administracyjnych oraz egzekucyjnych, jak również zasad stosowania i obowiązywania ustawy o finansach publicznych, rachunkowości w procesie ustalania, zabezpieczania i dochodzenia należności. Znajomość systemów finansowo-księgowych. Znajomość zagadnień i problematyki z zakresu windykacji należności, w szczególności na podstawie przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, kodeksu postępowania cywilnego,
- znajomość przepisów ustawy z dnia 09 maja 2018 r. o Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
Wymagania pożądane:
- kreatywność, samodzielność, odpowiedzialność, umiejętność analitycznego myślenia, komunikatywność, dobra organizacja pracy własnej,
- co najmniej 1 rok doświadczenia w pracy na podobnym stanowisku w administracji publicznej, bankach, jednostkach sektora finansów publicznych i innych instytucjach publicznych,
- odporność na stres – umiejętność pracy pod presją czasu.