Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Mazowieckie Warszawa Inspektor w Administracji Publicznej Warszawa
Inspektor ds. polityki społecznej w Wydziale Pomocy Dziecku i Rodzinie Biura Pomocy i Projektów Społecznych

Inspektor ds. polityki społecznej w Wydziale Pomocy Dziecku i Rodzinie Biura Pomocy i Projektów Społecznych

Urząd m.st. Warszawy
Warszawa
praca stacjonarna
2662 dni temu

Prezydent miasta stołecznego Warszawy
ogłasza nabór zewnętrzny na 3 wolne stanowiska urzędnicze
w Urzędzie miasta stołecznego Warszawy
pl. Bankowy 3/5 00-950 Warszawa

Inspektor ds. polityki społecznej w Wydziale Pomocy Dziecku i Rodzinie Biura Pomocy i Projektów Społecznych
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

 

Główne odpowiedzialności:

  • Prowadzenie spraw związanych z realizacja Polityki Społecznej Miasta;
  • Realizacja zadań z zakresu świadczeń rodzinnych;
  • Realizacja działań finansowanych ze środków wewnętrznych i spoza budżetu Miasta, związanych z organizowaniem konkursów ofert, przyznawaniem i rozliczaniem dotacji na realizację programów podmiotom, również tym, dla których m.st. Warszawa nie jest podmiotem tworzącym oraz sprawowanie kontroli merytorycznej i finansowej wykonania umów;
  • Bieżąca współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz współpraca z jednostkami organizacyjnymi Urzędu realizującymi zadania z zakresu polityki społecznej.

Charakterystyka pracy:

  • Prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu art. 22b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych, w tym weryfikacja prawa do świadczenia na rzecz rodziny „warszawski bon żłobkowy”;
  • Zakładanie akt w oparciu o złożone przez mieszkańców m.st. Warszawy wnioski i dokumenty, prowadzenie dokumentacji dotyczącej wnioskodawców;
  • Analiza wniosków i ustalanie uprawnień do wnioskowanego przez mieszkańców m.st. Warszawy świadczenia na rzecz rodziny „warszawski bon żłobkowy”;
  • Przygotowywanie i wydawanie decyzji administracyjnych;
  • Przygotowywanie wezwań do wnioskodawców oraz pism do urzędów i instytucji w sprawach dotyczących prowadzonego postępowania;
  • Prowadzenie postępowań w sprawie nienależycie pobranych świadczeń;
  • Udzielanie rzetelnych informacji osobom ubiegającym się o świadczenie na rzecz rodziny „warszawski bon żłobkowy” o warunkach nabywania uprawnień do świadczenia oraz przysługującego uprawnienia w związku z przyznanym świadczeniem;
  • Prowadzenie rejestru wniosków oraz wydanych decyzji;
  • Sporządzanie dokumentów niezbędnych do wykonywania wypłat na świadczenie w tym przygotowywanie listy wypłat;
  • Obsługa aplikacji informatycznych obsługujących realizację zadania (system kancelaryjny SignUM, system SIGNITY, system płatności Citibanku);
  • Bieżący monitoring realizowanych działań;
  • Przygotowywanie sprawozdań finansowych i merytorycznych z realizowanych zadań;
  • Realizacja zadań wynikających z ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3;
  • Praca na stanowisku związana jest ze znajomością zagadnień dotyczących ww. zadań oraz m.in. następujących aktów prawnych - ustaw: o świadczeniach rodzinnych, o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, kodeksu postępowania administracyjnego, o ochronie danych osobowych, prawo zamówień publicznych, o finansach publicznych, o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, o samorządzie terytorialnym, o ustroju m.st. Warszawy, o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, o dostępie do informacji publicznej oraz uchwały nr L/1227/2017 Rady m.st. Warszawy z dnia 8 czerwca 2017 r. w sprawie warszawskiego bonu żłobkowego.

 

Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku


Miejsce pracy: Praca w budynku Urzędu i poza nim. Budynek wyposażony w windy dostosowane do wózków inwalidzkich. Ciągi komunikacyjne umożliwiają poruszanie się wózkiem inwalidzkim. Toalety dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Budynek niedostosowany dla osób niedowidzących i niewidzących.


Stanowisko pracy: Stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze, obsługą urządzeń biurowych, rozmowami telefonicznymi oraz przemieszczaniem się wewnątrz budynku i poza nim. Na stanowisku pracy brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym.

 

Wymagania niezbędne:
  • obywatelstwo polskie;
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  • niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • nieposzlakowana opinia;
  • wykształcenie wyższe minimum I stopnia;
  • minimum 3-letni staż pracy;
  • powyżej 3 lata doświadczenia zawodowego w zakresie polityki społecznej;
  • umiejętność sprawnej obsługi komputera weryfikowana poprzez aplikowanie na to stanowisko wyłącznie drogą elektroniczną.
Wymagania dodatkowe:
  • wykształcenie wyższe minimum I stopnia o kierunku: polityka społeczna, finanse, administracja lub jednolite studia magisterskie o kierunku prawo;
  • pożądane kompetencje: identyfikacja z urzędem, sumienność, samodzielność, komunikacja.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:  W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

 

Podobne oferty