Prezydent miasta stołecznego Warszawy
ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze
w Urzędzie miasta stołecznego Warszawy
pl. Bankowy 3/5 00-950 Warszawa
w Wydziale Dostępności
w Biurze Pomocy i Projektów Społecznych
Nazwa projektowa stanowiska: specjalista ds. dostępności
(Umowa o pracę na czas określony – na czas realizacji projektu. Przewidywany czas
realizacji projektu do 31.07.2022 r.)
Projekt pn. „Equal chances – equal work"
Projekt jest finansowany ze środków Funduszu Współpracy Dwustronnej Mechanizmu
Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021 i Norweskiego
Mechanizmu Finansowego 2014-2021, w ramach programu Social Dialogue Decent Work
Termin składania dokumentów: 27 lipca 2020 r.
Główne odpowiedzialności:
- prowadzenie spraw związanych z realizacją polityki społecznej Miasta w tym realizacja zadań: równego traktowania, przeciwdziałania dyskryminacji, a w szczególności identyfikowanie problemów z tego zakresu i podejmowanie działań w celu ich rozwiązywania,
- realizacja programów i projektów społecznych, monitorowanie dostępu do usług oraz jakości usług publicznych z zakresu polityki społecznej i zdrowia. Prowadzenie współpracy finansowej i pozafinansowej z organizacjami pozarządowymi,
- bieżąca współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu. Prowadzenie działań na rzecz promowania równości szans oraz przeciwdziałania dyskryminacji.
Charakterystyka pracy:
- prowadzenie spraw związanych z realizacją polityki społecznej Miasta w zakresie równego traktowania i przeciwdziałania dyskryminacji poprzez zapewnianie dostępności w miejscu pracy osób z niepełnosprawnościami, w szczególności wramach projektu pn.: „Equal chances – equal work" finansowanego ze środków Funduszu Współpracy Dwustronnej Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021 i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021, w ramach programu Social Dialogue Decent Work, zgodnie z harmonogramem zadań projektowych,
- bezpośrednia współpraca z Pełnomocnikiem Prezydenta m.st. Warszawy ds. dostępności oraz właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu i organizacjami pozarządowymi dotycząca przeprowadzenia diagnozy i wypracowania modelu skutecznego uwzględniania potrzeb pracowników z niepełnosprawnościami w miejscu pracy,
- współpraca merytoryczna przy organizacji szkoleń dla pracowników Urzędu m.st. Warszawy oraz jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i prowadzenie innych spraw związanych z wdrażaniem szeroko pojętych standardów projektowania uniwersalnego,
- opracowywanie okresowych oraz końcowego sprawozdania z realizacji projektu w zakresie merytorycznym na potrzeby Prezydenta i Rady Miasta oraz wymaganych przez Innovation Norway,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady m.st. Warszawy i zarządzeń Prezydenta m.st. Warszawy,
- Praca na stanowisku związana jest ze znajomością zagadnień dotyczących ww. zadań oraz m.in.: konwencja ONZ o prawach osób niepełnosprawnych, ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, ustawa o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się, ustawa o ochronie zdrowia psychicznego, ustawa o pomocy społecznej, ustawa o samorządzie gminnym, ustawa o samorządzie powiatowym, przepisy z zakresu ochrony danych osobowych, ustawa Prawo zamówień publicznych, wytyczne w zakresie wykorzystania środków Funduszu Współpracy Dwustronnej Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021 i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021, ustawa o pracownikach samorządowych, ustawa o dostępie do informacji publicznej.
Miejsce pracy: Praca w budynku Urzędu i poza nim. Budynek wyposażony w windy dostosowane do wózków inwalidzkich. Ciągi komunikacyjne umożliwiają poruszanie się wózkiem inwalidzkim. Toalety dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Budynek niedostosowany dla osób niedowidzących i niewidzących.
Stanowisko pracy: Stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze, przemieszczaniem się wewnątrz budynku i w terenie oraz bezpośrednią i telefoniczną obsługą klienta. Na stanowisku pracy brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym.
- obywatelstwo polskie – o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art.11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282),
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- umiejętność sprawnej obsługi komputera weryfikowana poprzez aplikowanie na to stanowisko wyłącznie drogą elektroniczną,
- wykształcenie wyższe minimum I stopnia,
- minimum 3 lata stażu pracy,
- powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w zakresie polityki społecznej, nauk medycznych,
- wymagane kompetencje: identyfikacja z urzędem, dążenie do rezultatu, komunikacja, samodzielność, sumienność, współpraca.
- wykształcenie wyższe minimum I stopnia z zakresu kierunków humanistycznych, administracji, polityki społecznej, finansów, zdrowia publicznego, jednolite magisterskie na kierunku prawo,
- powyżej 4 lata doświadczenia zawodowego w zakresie: ochrony zdrowia, współpracy z organizacjami pozarządowymi, koordynacji merytorycznej i finansowej projektów z obszaru pomocy społecznej, w dziedzinie pomocy społecznej lub przynajmniej 3 lata ww. doświadczenia zawodowego oraz minimum 1 rok doświadczenia w zakresie kierowania ludźmi.