Ogłoszenie numer: 6570114, z dnia 2022-02-28
OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO
Inspektor ds. Planowania w Wydziale Budżetu Urzędu Miasta Olsztyna
Miejsce pracy: Olsztyn
Opis stanowiska
PODSTAWOWE OBOWIĄZKI
Do podstawowych zadań należeć będzie:
- monitorowanie prawidłowości stosowania w procesie planowania, uchwalania i wykonywania budżetu miasta oraz wieloletniej prognozy finansowej, zasad wynikających z obowiązujących regulacji prawnych, w tym odnoszących się do planów finansowych miejskich jednostek organizacyjnych,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta Olsztyna i zarządzeń Prezydenta Olsztyna w przedmiocie planowania, uchwalania i realizacji budżetu miasta oraz wieloletniej prognozy finansowej,
- opracowywanie założeń, procedur i instrukcji zapewniających prawidłowy przebieg procesów planowania,
- sporządzanie informacji i analiz z zakresu z zakresu budżetu miasta, wieloletniej prognozy finansowej oraz planów finansowych miejskich jednostek organizacyjnych, na potrzeby planowania, kontroli i zarządzania finansami miasta, w tym zarządzania długiem,
- ustalanie i rekomendowanie rozwiązań merytorycznych w sprawach prowadzonych na stanowisku w zakresie wynikającym z przepisów prawa i obowiązujących procedur.
Wymagania
WYMAGANIA NIEZBĘDNE (WYKSZTAŁCENIE, UPRAWNIENIA, STAŻ)
-
obywatelstwo polskie,
-
co najmniej 3 letni staż pracy,
-
wykształcenie wyższe magisterskie o kierunku ekonomia lub finanse i rachunkowość lub zarządzanie,
-
brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
-
znajomość przepisów (poziom bazowy):
- ustawa o finansach publicznych
- ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego
- ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- ustawa o samorządzie gminnym i powiatowym -
znajomość zagadnień makroekonomicznych,
-
dobra znajomość obsługi komputera, w tym programów Word i Excel.
KWALIFIKACJE DODATKOWE
- co najmniej 2 lata stażu pracy w jednostce administracji publicznej na stanowisku realizującym zadania związane z gospodarką finansową, gromadzeniem i rozdysponowywaniem środków publicznych
UMIEJĘTNOŚCI
- umiejętność analitycznego myślenia,
- umiejętność prawidłowego stosowania wiedzy,
- umiejętność pracy w zespole,
- terminowość i dokładność,
- komunikatywność,
- samodzielność,
- kultura osobista.
WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA
- list motywacyjny
- skan lub zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych,
- skany lub zdjęcia dokumentów potwierdzających wymagania w zakresie doświadczenia zawodowego w dziedzinie sektora finansów publicznych - dla kandydata z wykształceniem wyższym,
- skany lub zdjęcia dokumentów potwierdzających wymagania dodatkowe (w przypadkach ich posiadania) - dla kandydata z wykształceniem wyższym ekonomicznym