Ogłoszenie numer: 6410667, z dnia 2022-01-31
OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO
Inspektor ds. księgowości i sprawozdawczości budżetowej w wydziale budżetu w Urzędzie Miasta Olsztyna
Miejsce pracy: Olsztyn
Opis stanowiska
PODSTAWOWE OBOWIĄZKI
Do podstawowych zadań należeć będzie:
- przygotowywanie przelewów środków finansowych jednostkom organizacyjnym Miasta,
- ewidencjonowanie wyciągów bankowych, sprawozdań budżetowych i sprawozdań z operacji finansowych oraz księgowanie w systemie finansowo – księgowym,
- weryfikacja jednostkowych sprawozdań budżetowych i z operacji finansowych oraz sprawozdań finansowych jednostek organizacyjnych miasta pod względem formalnym i rachunkowym oraz inicjowanie konieczności dokonywania w nich poprawek,
- sporządzanie informacji i analiz w zakresie wykonania budżetu miasta oraz planów finansowych jednostek organizacyjnych, na potrzeby kontroli i zarzadzania finansami miasta, w tym zarządzania długiem,
- przygotowywanie zarządzeń Prezydenta Olsztyna, instrukcji w zakresie sprawozdań jednostkowych i zbiorczych,
- realizacja zobowiązań z tytułu umów i porozumień w przedmiocie zagadnień objętych działaniami Wydziału (w tym związanych z: obsługą zadłużenia, płatnościami ze środków unijnych, współpracą z innymi samorządami).
Wymagania
WYMAGANIA NIEZBĘDNE (WYKSZTAŁCENIE, UPRAWNIENIA, STAŻ)
-
obywatelstwo polskie,
-
co najmniej 3 letni staż pracy,
-
brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
-
wykształcenie wyższe magisterskie o kierunku ekonomia lub finanse i rachunkowość lub zarządzanie bądź wyższe z co najmniej rocznym doświadczeniem zawodowym w dziedzinie rachunkowości,
-
znajomość ustaw:
- ustawa o rachunkowości,
- ustawa o finansach publicznych,
- ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
- ustawa o samorządzie gminnym i powiatowym, -
bardzo dobra znajomość obsługi komputera, w tym programów Word i Excel.
KWALIFIKACJE DODATKOWE
- kurs dla kandydatów na samodzielnego/głównego księgowego.
- co najmniej 1 rok stażu pracy zawodowej na pokrewnym stanowisku w jednostkach administracji publicznej, w pionie finansowym
UMIEJĘTNOŚCI
- umiejętność analitycznego myślenia,
- komunikatywność,
- terminowość i dokładność,
- umiejętność pracy w zespole,
- kultura osobista,
- samodzielność.
WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA
- list motywacyjny,
- skan lub zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych,
- skany lub zdjęcia dokumentów potwierdzających staż pracy, doświadczenie zawodowe w dziedzinie rachunkowości (świadectwa pracy, zaświadczenie o aktualnym zatrudnieniu)
- skany lub zdjęcia dokumentów potwierdzających wymagania dodatkowe (w przypadkach ich posiadania)