Prezydent miasta stołecznego Warszawy
ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze
w Urzędzie miasta stołecznego Warszawy
pl. Bankowy 3/5 00-950 Warszawa
Główne odpowiedzialności:
- Realizacja zadań w zakresie architektury, budownictwa i urbanistyki.
- Przygotowanie zestawień, analiz, podsumowań, raportów i sprawozdań, opinii, uzgodnień, zaświadczeń, interpelacji, skarg i innych stanowisk wymaganych przepisami prawa w zakresie architektury i urbanistyki.
- Współpraca z inwestorami i innymi organami zewnętrznymi, przygotowywanie postępowań dotyczących zamówień publicznych i konkursów na wyłonienie wykonawcy, kontrola stanu wykonania, odbiór prac.
Charakterystyka pracy:
- Bezpośrednia współpraca z Pełnomocnikiem Prezydenta m.st. Warszawy ds. dostępności.
- Prowadzenie spraw z zakresu architektury, budownictwa i urbanistyki w kontekście projektowania uniwersalnego.
- Przeprowadzanie analiz i bieżącego monitoringu w zakresie likwidacji barier architektonicznych oraz z sprawozdań z realizacji zadań z zakresu wspierania osób z niepełnosprawnościami.
- Przygotowanie zestawień, analiz, podsumowań, raportów i sprawozdań, opinii, uzgodnień, interpelacji, skarg i innych stanowisk dot. zagospodarowania przestrzeni pod kątem dostępności i projektowania uniwersalnego.
- Współpraca z inwestorami i innymi organami zewnętrznymi, przygotowywanie postępowań dotyczących zamówień publicznych, kontrola stanu wykonania, odbiór prac w zakresie projektowania uniwersalnego.
- Prowadzenie współpracy finansowej i pozafinansowej z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji zadań na rzecz osób z niepełnosprawnościami, w szczególności związanych z dostępnością przestrzeni i wydarzeń.
- Realizacja zadań związanych ze Strategią Społeczną m.st. Warszawy, w szczególności związanych z pomocą osobom z niepełnosprawnościami.
- Realizacja zadań na rzecz wspierania osób z niepełnosprawnościami, w szczególności w zakresie działań zmierzających do wdrożenia „Standardów dostępności dla m.st. Warszawy”, standardów dostępności wydarzeń miejskich, standardów dostępności dokumentów (wersji elektronicznej i papierowej) oraz dostępności stron internetowych zgodnie z WCAG 2.0.).
- Przygotowywanie projektów uchwał Rady m.st. Warszawy i zarządzeń Prezydenta m.st. Warszawy, w zakresie działania Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. dostępności.
- Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi, wnioski, zapytania oraz interpelacje, w zakresie działania Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. dostępności.
- Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu m.st. Warszawy, jednostkami pomocniczymi i organizacyjnymi m.st. Warszawy oraz podmiotami zewnętrznymi, w tym: urzędami centralnymi, jednostkami samorządu terytorialnego, samorządem województwa, w szczególności w zakresie projektowania uniwersalnego.
- Współudział w przygotowywaniu i wdrażaniu projektów finansowanych ze środków spoza budżetu m.st. Warszawy, w tym ze środków Unii Europejskiej.
- Praca na stanowisku związana jest ze znajomością zagadnień dotyczących ww. zadań oraz między innymi aktów prawnych: z zakresu prawa budowlanego, rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych, pomocy społecznej, działalności pożytku publicznego i wolontariatu, ochrony danych osobowych, samorządu terytorialnego, zamówień publicznych oraz polityki spójności UE na lata 2014-2020.
Miejsce pracy
Praca w budynku Urzędu i poza nim. Budynek dostosowany dla osób niedowidzących i niewidzących. Winda oraz ciągi komunikacyjne o szerokości umożliwiającej poruszanie się wózkiem inwalidzkim. Toalety dostosowane do poruszania się wózkami inwalidzkimi.
Stanowisko pracy
Stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze, przemieszczaniem się wewnątrz budynku i w terenie, oraz bezpośrednią i telefoniczną obsługą klienta. Na stanowisku pracy brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym.
- obywatelstwo polskie – o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 902),
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie wyższe minimum I stopnia architektoniczne, budowlane, na kierunku gospodarka przestrzenna lub urbanistyka,
- minimum 3-letni staż pracy,
- powyżej 2-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie architektury, budownictwa, urbanistyki, planowania przestrzennego,
- umiejętność sprawnej obsługi komputera weryfikowana poprzez aplikowanie na to stanowisko wyłącznie drogą elektroniczną.
- wykształcenie wyższe minimum I stopnia z zakresu zarządzania, administracji, ekonomii, geodezji, kartografii lub jednolite magisterskie na kierunku prawo,
- powyżej 3-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie gospodarki przestrzennej,
- uprawnienia architektoniczne lub urbanistyczne,
- komunikatywna znajomość języka angielskiego,
- pożądane kompetencje: identyfikacja z urzędem, samodzielność, sumienność, komunikacja, dążenie do rezultatów, współpraca.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.