Inspektor (do spraw rachunkowości)

Powiatowy Urząd Pracy w Oświęcimiu
Brzeszcze
praca stacjonarna
1 dzień temu
Powiatowy Urząd Pracy w Oświęcimiu
Inspektor (do spraw rachunkowości)
Miejsce pracy: Brzeszcze
Numer: StPr/jokr/25/0252
OBOWIĄZKI:
1. Prowadzenie rachunkowości OPS, zgodnie z określonymi ustawą zasadami rachunkowości polegająca na: - prowadzeniu księgi rachunkowej w księgowym programie komputerowym w zakresie dotyczącym dłużników alimentacyjnych, obsługi kasowej w banku, rachunków dotyczących projektów i programów, - przyjmowaniu kompletów dokumentów podlegających ewidencji księgowej, tj. sprawdzanie, czy dokument spełnia wymagania określone w art. 21 ustawy o rachunkowości, - dekretacji dokumentów i przedkładania do sprawdzenia głównemu księgowemu, - księgowaniu dokumentów na kontach syntetycznych i analitycznych zgodnie z zakładowym planem kont, comiesięcznym sporządzaniu zestawień obrotów i sald, - prawidłowym i terminowym dokonywaniu rozliczeń finansowych, - sporządzaniu przelewów wynikających z funkcjonowania OPS, - prowadzeniu czynności związanych z obsługą kasową w banku, - prowadzeniu ewidencji księgowej dotyczącej zaangażowania wydatków OPS. 2. Sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowo-księgowych, statystycznych w zakresie stanowiska. 3. Rejestrowanie dokumentów, z których wynikają płatności w rejestrach księgowości. 4. Sprawdzanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalno - rachunkowym. 5. Ewidencja środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych. 6. Przygotowanie dokumentów do archiwum w zakresie zajmowanego stanowiska. 7. Dbałość o mienie OPS. 8. Pełnienie zastępstwa podczas nieobecności współpracownika działu zgodne z podpisanym zastępstwem. 9. Zachowanie drogi służbowej przy wykonywaniu powierzonych zadań. 10. Wykonanie innych poleceń przełożonego, dotyczących pracy, zgodnych z przepisami prawa i ustalonym w umowie rodzajem pracy.
WARUNKI PRACY:
Wymagania konieczne:

Wykształcenie: średnie ogólnokształcące


Wymagania inne:

Wymagania związane ze stanowiskiem: Niezbędne (formalne): 1. Obywatelstwo polskie lub obywatelstwo innego państwa, pod warunkiem posiadania znajomości języka polskiego, potwierdzonej dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej. 2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych. 3. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. 4. Nieposzlakowana opinia. 5. Kwalifikacje zawodowe, wymagane do wykonywania pracy na stanowisku inspektora, tj.: - wykształcenie wyższe oraz co najmniej 3 lata stażu pracy lub wykształcenie średnie oraz co najmniej 5 lat stażu pracy. Wymagania dodatkowe, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań: 1. Preferowane wykształcenie wyższe ekonomiczne, Zarządzenie finansami lub pokrewne związane z zakresem czynności na danym stanowisku. 2. Preferowane doświadczenie zawodowe w księgowości budżetowej. 3. Znajomość zasad rachunkowości budżetowej oraz aktów prawnych, m.in.: - ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, - ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, - ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, - ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, - ustawy z dnia 13 marca 2004 r. o pomocy społecznej, - ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, - ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, - rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 października 2016 r. w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT), - rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, - rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 11 stycznia 2022 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej, - rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planu kont dla budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, - rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 17 grudnia 2020 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych. 4. Ogólna znajomość zasad finasowania zadań realizowanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzeszczach (zwany w dalszej części naboru jako OPS). 5. Biegła znajomość obsługi komputera w zakresie MS Office. 6. Umiejętność pracy w systemach informatycznych, w tym programów księgowych i bankowych, zwłaszcza księgowym programie komputerowym firmy Rekord SI Bielsko-Biała w zakresie dotyczącym finansów i księgowości, I-Bank. 7. Umiejętność planowania, sprawna organizacji pracy, samodzielność, umiejętność pracy pod presją czasu, odporność na stres, komunikatywność, odpowiedzialność i sumienność w realizacji powierzonych zadań, wysoka kultura osobista. Miejsce świadczenia pracy: siedziba Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzeszczach, ul. Mickiewicza 6. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy, w systemie równoważnym. Planowany termin podpisania pierwszej umowy kwiecień 2025 r., na czas określony trwający 6 miesięcy z możliwością jej przedłużenia. Zgodnie z art. 16 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1135) w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy. Przez osobę podejmującą po raz pierwszy pracę, rozumie się osobę, która nie była wcześniej zatrudniona w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, na czas nieokreślony albo na czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy, i nie odbyła służby przygotowawczej zakończonej zdaniem egzaminu z wynikiem pozytywnym. W przypadku poświadczenia przez kandydata odbytej służby przygotowawczej zakończonej zdaniem egzaminu z wynikiem pozytywnym, podpisanie pierwszej umowy na czas określony na okres wg uzgodnień między stronami. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie. W środowisku pracy mogą wystąpić: obciążenie psychiczne (emocjonalne, przeciążenie percepcyjne, stres); uciążliwości związane z obsługą monitora ekranowego na stanowisku pracy powyżej 4 godzin na dobę pracowniczą. W budynku Ośrodka nie występują bariery architektoniczne w dostępności do pomieszczeń. W Ośrodku stosuje się monitoring wizyjny, sieci komputerowej i rozmów telefonicznych.

Miejsce pracy:

Brzeszcze


Rodzaj umowy:

Umowa o pracę na czas określony


Wynagrodzenie brutto:

od 5 300 PLN

KONTAKT:
Sposób aplikowania:

bezpośrednio do pracodawcy


Adres:

Adama Mickiewicza 6, 32-620 Brzeszcze, powiat: oświęcimski, woj: małopolskie


Dane kontaktowe:

Powiatowy Urząd Pracy w Oświęcimiu
Iwona Pawłowska


Sposób kontaktu:

bezpośrednio do pracodawcy
Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta, inny - https://bip.malopolska.pl/opspolecznej4,a,2627594,ogloszenie-o-naborze-na-stanowisko-urzednicze-inspektor-do-spraw-rachunkowosci.html


Wymagane dokumenty:

Wymagane dokumenty: 1. Kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, stanowiący załącznik do niniejszego ogłoszenia. 2. Kserokopie dokumentów poświadczających kwalifikacje zawodowe, potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem. 3. Kserokopie świadectw pracy poświadczające staż pracy, potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem. 4. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia. 5. Oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia. 6. Oświadczenie o nieposzlakowanej opinii, stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia. 7. Oświadczenie o treści: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Wszystkie dokumenty opracowane przez kandydata muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem. Dokumenty niepodpisane nie będą brane pod uwagę w procesie rekrutacji. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać: osobiście w sekretariacie Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzeszczach, przy ulicy Mickiewicza 6, 32-620 Brzeszcze (II piętro, pokój nr 204) w zaklejonej kopercie z napisem: Nabór na stanowisko urzędnicze Inspektor (do spraw rachunkowości); pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@ops.brzeszcze.pl, opatrując KAŻDY dokument aplikacyjny kwalifikowanym podpisem elektronicznym; poprzez skrzynkę ePUAP Urzędu, opatrując KAŻDY dokument aplikacyjny kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem wykonanym za pomocą profilu zaufanego; przez operatora pocztowego na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Mickiewicza 6, 32-620 Brzeszcze, w zaklejonej kopercie z napisem: Nabór na stanowisko urzędnicze Inspektor (do spraw rachunkowości). Dokumenty będą przyjmowane do dnia 21.03.2025 r. do godziny 13:00, a złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.

Źródło oferty pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Oświęcimiu

Aplikuj szybko
?  Co oznacza „Aplikuj szybko”?
„Aplikuj szybko” oznacza, że jednym kliknięciem zaaplikujesz na ogłoszenie. Pracodawca otrzyma CV użyte przez Ciebie przy wcześniejszym aplikowaniu lub ostatni dodany przez Ciebie plik w Moje CV. Aby skorzystać z funkcji “Aplikuj szybko” musisz być zalogowany.
 

Chcesz otrzymywać podobne oferty pracy na e-mail?

 

Podobne oferty

  • Specjalista / Specjalistka w zespole ds. rachunku kosztów w Biurze Kontrolingu

    PKP CARGO S.A.   Kraków    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa na zastępstwo  pełny etat
    3 dni
    Wyzwania, jakie na Ciebie czekają: Kalkulacje kosztów dla usług świadczonych przez Spółkę Rachunek kosztów, w tym rozliczanie kosztów pośrednich Okresowe analizy kosztów w różnych przekrojach (układ rodzajowy, koszty stałe i zmienne, koszty bezpośrednie i pośrednie) Symulacja...
  • Specjalista ds. Rachunkowości

    Klient portalu Praca.pl   Kraków    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa na zastępstwo  pełny etat
    8 dni
    Kalkulacja kosztów usług i ich analiza w różnych przekrojach; Rozliczanie kosztów pośrednich i rachunek kosztów działań; Symulacja kosztów jednostkowych dla różnych grup zawodowych; Przygotowanie danych do rozliczeń rentowności w SAP HANA; Nadzór nad słownikami w modelu rentowności;
  • Księgowa / Księgowy

    WILK ELEKTRONIK S.A.   Łaziska Górne    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    3 dni
    Do Twoich zadań będzie należało: Procesowanie oraz księgowanie dokumentów, Rozliczanie kosztów produkcji: kontrola, księgowanie oraz analiza odchyleń od norm produkcyjnych, Gospodarka magazynowa: prowadzenie ewidencji magazynowej, księgowanie przyjęć i wydań materiałów oraz...
  • Specjalista ds. księgowości w obszarze sprzedaży

    Abra S.A.   Kraków, ul. Wadowicka 8A    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Zadania które na Ciebie czekają: koordynacja działań związanych z obsługą księgową procesów sprzedaży Spółki; kontrola przebiegu procesów i raportowanie do Zarządu spółki; przygotowanie raportów i danych do rozliczenia podatków (CIT, VAT, VAT-UE, PSD) bieżąca pomoc i wsparcie...
  • Księgowa / Księgowy (program wFirma)

    Grupa Spektrum Sp. z o.o.   małopolskie    praca zdalna
    siedziba firmy: Gdańsk
    specjalista junior / mid / senior  kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 dni
    Miejsce pracy: POLSKA Zakres obowiązków: Prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz podatkowej księgi przychodów i rozchodów zgodnie z obowiązującymi regulacjami. Księgowanie oraz kontrola poprawności dokumentów finansowych. Sporządzanie i weryfikacja deklaracji podatkowych (JPK_VAT, CIT, PIT)...
  • Księgowa / Księgowy

    Value Finance Books Sp. z o.o.   małopolskie    praca zdalna
    siedziba firmy: Łódź
    specjalista junior / mid / senior  umowa zlecenie / kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 dni
    Twoje obowiązki: Dekretowanie i księgowanie dokumentacji. Raportowanie wyników. Usprawnianie procesów księgowych. Rozwój osobistych kompetencji księgowych.
  • Księgowa / Księgowy - uproszczona księgowość (Enova 365)

    Value Finance Books Sp. z o.o.   małopolskie    praca zdalna
    siedziba firmy: Łódź
    specjalista junior / mid / senior  umowa zlecenie / kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 dni
    Szukasz ambitnej pracy, gdzie masz możliwość być Partnerem biznesowym dla klienta? Masz doświadczenie z programem Enova365? Jesteś gotowa/y na intensywny rozwój? Jeśli odpowiadasz 3x TAK, to prawdopodobnie idealnie pasujesz do naszego zespołu :) Szukamy osoby, która w niedługim czasie...
  • Młodszy Specjalista / Specjalistka ds. Rachunkowości z językiem rumuńskim i angielskim

    Orange Polska   Lublin, ul. Dra Witolda Chodźki 10    praca zdalna / hybrydowa
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    12 godz.
    Rozliczanie operacji księgowych naszego klienta zlokalizowanego w Rumunii Prowadzenie rozliczeń i uzgodnień sald należności Ewidencja niestandardowych zdarzeń gospodarczych Opracowywanie raportów, kontroli i analiz Wprowadzanie i testowanie nowych rozwiązań Prowadzenie dokumentacji...
  • Staż w Biurze Rachunkowości

    GRUPA PZU   Warszawa    praca hybrydowa
    praktykant/stażysta  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    4 dni
    Wsparcie przy analizie sprawozdań finansowych spółek z Grupy; Współpraca z audytorem w trakcie przeglądu i badania sprawozdania finansowego; Wsparcie przy weryfikacji i sprawdzeniu sprawozdania finansowego Grupy PZU;
  • Specjalista ds. Finansowo-Księgowych

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    8 dni
    Twój zakres obowiązków: Dokonywanie zapisów księgowych oraz zarządzanie rejestrami księgowymi, zapewniając ich spójność z głównymi kontami księgowymi. Prowadzenie analiz oraz rozliczeń finansowych. Tworzenie raportów finansowych oraz zestawień. Aktywne uczestnictwo w audytach...
Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379