The Orbis Hotel Group is the largest network of hotels in Poland and in Eastern Europe. Orbis comprises more than 100 hotels and is the sole licensor of all Accor brands in 16 countries. It offers a total of almost 19,000 rooms. The hotels operate under the brand names Sofitel, Pullman, M Gallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles and ibis budget. These brands, recognized throughout the world, provide a quality of service to various standards, ranging from luxury 5-star to budget 1-star hotels.
Mercure Poznań Centrum
is currently looking for candidates for a post of:
Scope of responsibilities:
- Manage the operations of the hotel in order to maximize profitability and to ensure Mercure guest promise and product quality
- Implement sales, distribution and pricing strategies in order to achieve set economic targets,
- Apply established standards and provide the highest quality of products and service,
- Establish, build up and support long-term business relationships,
- Organize the work of employees and manage the team,
- Prepare budgets and supervise its implementation and operation,
- Optimize the costs of hotel operation,
- Evaluate changes in guest needs, the guest mix and competitive set, to recommend appropriate product/service and operational changes as necessary
- Ensure guest and employee satisfaction, while maintaining market competitiveness and financial performance
- Work directly with the Human Resources function, to ensure appropriate hiring, training, motivating, coaching, counseling and developing of team members
- Effectively communicate with team members
- Be an inspiration and example to all hotel staff to achieve superior levels of performance
- Empower the team and improve guests satisfaction by Mercure Touch implementation
Our expectations
- Minimum of 5 years operational management experience with a previous General Manager experience
- A strong leadership oriented toward inspiration, talent development, team empowerment and cooperation
- A strong understanding of hotel operations and administration to include, budgeting, forecasting, human resources, sales and marketing
- Ability to study, analyze and interpret complex activities and/or information in order to improve new practices or develop new approaches
- Must have sales, distribution, pricing, and revenue management competencies
- Must perform well under stress and be adaptable to changing work environments
- Must have strong decision making skills
- Strong oral and written communication skills
- Ability to communication at all levels
- Ability to manage complex relations
- Ability to train and develop team members
- Ability to work effectively in a team environment and take initiative
- Excellent organizational skills
- Computer skills (word processing, spreadsheet, and presentation software)
- English required
Poznaj
Accor
Accor jest wiodącą na świecie, kompleksową grupą hotelarską oferującą gościom wyjątkowe i niezapomniane wrażenia w 5 000 hotelach, kurortach i rezydencjach w 110 krajach świata.
Z 300 000 pracownikami we wszystkich czterech zakątkach świata, różnorodność jest dla naszej Grupy codziennością. Ta ambicja, którą chcemy razem z Wami realizować, stanowi część dążenia do otwartości, promowania równości w miejscu pracy i zapobiegania dyskryminacji, wszędzie tam, gdzie działamy.
Accor dysponuje niezrównanym portfolio marek hoteli, od luksusowych po ekonomiczne i od ponad 50 lat świadczy usługi związane z gościnnością. Oprócz zakwaterowania, dzięki świadczonym usługom w zakresie gastronomii, rozrywki, wellbeing i coworkingu, Accor umożliwia nowe sposoby życia, pracy i spędzania czasu wolnego.
Aby realizować cele biznesowe, portfolio Accor obejmuje także działalność ukierunkowaną na dystrybucję usług, działania operacyjne i doświadczenia w branży hotelarskiej. Goście mają dostęp do jednego z najbardziej atrakcyjnych programów lojalnościowych na świecie. Accor jest głęboko zaangażowany w tworzenie zrównoważonego rozwoju aktywnie działając na rzecz naszej planety i lokalnych społeczności. W ramach programu Planet 21 - Acting Here. Accor działa na rzecz „pozytywnego hotelarstwa”, a w ramach Accor Solidarity pomaga osobom w niekorzystnej sytuacji życiowej poprzez szkolenia zawodowe i dostęp do miejsc pracy.