Ministerstwo Zdrowia w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 146264
Warunki pracy
Departament Nadzoru i Kontroli mieści się Warszawie przy ul. Długiej 38/40; budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich; przed budynkiem jest podjazd dla wózków
inwalidzkich jedynie na parter;
praca biurowa wykonywana jest w pozycji siedzącej przy komputerze, co najmniej 4 godziny dziennie; praca pod presją czasu;
Zakres zadań
- Uczestniczy w koordynowaniu i realizowaniu zadań w zakresie sprawowania nadzoru prawno-organizacyjnego funkcjonowania jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia na podstawie właściwych przepisów, w tym wykonywania uprawnień podmiotu tworzącego lub organu nadzorującego – celem zapewnienia zgodności działania ww. jednostek z prawem w aspekcie formalnym.
- Przygotowuje albo opiniuje projekty statutów lub regulaminów organizacyjnych jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia, w celu ich nadania albo zatwierdzenia przez Ministra Zdrowia, w zakresie właściwości Departamentu.
- Prowadzi sprawy dotyczące stosunków własnościowych jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia, wynikających z uprawnień nadzorczych określonych w odrębnych przepisach.
- Weryfikuje przekazane do Ministra Zdrowia uchwały rad naukowych instytutów badawczych w kontekście ich zgodności z przepisami prawa i statutem instytutu badawczego.
- Prowadzi sprawy związane ze sprawowaniem przez Ministra Zdrowia nadzoru merytorycznego nad jednostkami podległymi lub nadzorowanymi, o których mowa w § 24 pkt 26 Regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Zdrowia, z wyłączeniem zadań realizowanych przez Wydział Finansowo-Ekonomiczny.
- Przygotowuje projekty zarządzeń w sprawie powołania lub zmian składów rad społecznych podmiotów leczniczych niebędących przedsiębiorcami utworzonych przez Ministra Zdrowia oraz uczestniczy w zwoływaniu ich pierwszych posiedzeń, a także bierze udział we wskazywaniu kandydatów na członków rad społecznych podmiotów leczniczych niebędących przedsiębiorcami utworzonych przez publiczne uczelnie medyczne.
- Opracowuje lub opiniuje projekty aktów prawnych oraz zgłasza propozycje zmian w obowiązujących przepisach prawa w zakresie zadań Wydziału.
- Prowadzi sprawy dotyczące realizowania prawa i obowiązku reprezentowania Skarbu Państwa przez Ministra Zdrowia w zakresie wyposażania jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia w nieruchomości niezbędne do działalności oraz prowadzi sprawy w zakresie nadzoru nad rozporządzaniem mieniem nieruchomym przez te jednostki.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze zagadnień prawnych lub organizacyjno-prawnych
- Znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie administracji publicznej, ze szczególnym uwzględnieniem Kodeksu postępowania administracyjnego oraz ustawy o dostępie do informacji publicznej;
- Znajomość podstawowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem, w aspekcie organizacyjno-prawnym, podmiotów leczniczych, w tym instytutów badawczych uczestniczących w systemie ochrony zdrowia;
- Znajomość podstawowych przepisów prawa dotyczących zasad gospodarowania nieruchomościami oraz zarządzania mieniem państwowym;
- Znajomość podstawowych zasad procesu legislacyjnego oraz zasad techniki prawodawczej;
- Umiejętność analizowania i stosowania przepisów prawa;
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Umiejętność obsługi prawniczych baz danych;
- Komunikatywność;
- Umiejętność pracy w zespole.
- Ukończona aplikacja legislacyjna/radcowska/adwokacka.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumantach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2025-01-10 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Ministerstwo Zdrowia, Biuro Administracyjne, ul. Miodowa 15, 00 – 952 Warszawa
z dopiskiem: "NK nr 2888"
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Administrator danych i kontakt do niego:
- Kontakt do inspektora ochrony danych:
- Cel przetwarzania danych:
przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru - Informacje o odbiorcach danych:
- Okres przechowywania danych:
czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji - Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej; - prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. - Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane