Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 145994
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Uczestniczy w rozstrzyganiu sporów powstałych na tle interpretacji i realizacji dwustronnych umów o zabezpieczeniu społecznym, udziela wyjaśnień o charakterze interpretacyjnym oraz wydaje rozstrzygnięcia w zakresie stosowania prawa krajowego na tle unijnych przepisów koordynujących systemy zabezpieczenia społecznego.
- Przygotowuje merytorycznie i proceduralnie negocjacje dwustronnych umów o zabezpieczeniu społecznym oraz porozumień wykonawczych.
- Przygotowuje propozycje brzmienia przepisów prawa unijnego z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w tym analizuje projekty nowych aktów prawa UE, opracowuje lub aprobuje projekty stanowisk Rządu RP do projektów nowych aktów prawa unijnego.
- Przygotowuje wspólne stanowiska odnośnie kwestii prezentowanych na forum UE oraz realizacji unijnych i bilateralnych przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, przy współpracy z departamentami/jednostkami organizacyjnymi Ministerstwa, innymi ministerstwami/instytucjami polskimi w kraju i zagranicą, oraz instytucjami UE w sprawach z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
- Przygotowuje projekty odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, korespondencję od obywateli, organów i instytucji.
- Monitoruje i analizuje orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) dotyczące unijnej koordynacji, przygotowuje merytoryczne stanowiska Polski w postępowaniach przed TSUE dotyczące unijnej koordynacji.
- Opiniuje projekty polskich aktów prawnych pod kątem ich zgodności z przepisami unijnego prawa o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz umowami bilateralnymi w zakresie właściwości Departamentu.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze legislacji
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
- znajomość polskiego prawa ubezpieczeń społecznych
- znajomość regulacji unijnych i dwustronnych w zakresie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
- znajomość przepisów ustawy o umowach międzynarodowych
- wiedza o zasadach funkcjonowania UE, ze szczególnym uwzględnieniem roli państwa członkowskiego w tworzeniu prawa UE oraz zasad działania TSUE
- znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- umiejętność analizy i syntezy informacji
- umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- umiejętność współpracy
- komunikatywność
- umiejętność obsługi komputera: MS Office
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka obcego na wymaganym poziomie lub oświadczenie o znajomości języka obcego na wymaganym poziomie
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2025-01-10 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa
Aplikację można złożyć:
• przez Internet za pomocą ePUAP
• mailowo na adres: rekrutacja@mrips.gov.pl
• osobiście w siedzibie urzędu
• przesłać pocztą
z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym, temacie maila, na kopercie: DSZ-5
(o ważności aplikacji decyduje data wpływu do MRPiPS)
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe – klauzula informacyjna
- Kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie, jednak bez podania wymaganych danych osobowych nie jest możliwy udział w naborze.
- Administrator danych i kontakt do niego: Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej; adres siedziby administratora: ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa; info@mrips.gov.pl
- Kontakt do inspektora ochrony danych: iodo@mrips.gov.pl lub na adres siedziby administratora.
- Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
- Informacje o odbiorcach danych: dane osobowe mogą być ujawniane innym podmiotom na podstawie przepisów prawa. Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej.
- Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz przez okres wynikający z przepisów o archiwizacji.
- Podstawa prawna przetwarzania danych: ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz Kodeks pracy w związku z art. 6 ust 1 lit. c) RODO.
- Uprawnienia: prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, prawo żądania od administratora danych dostępu do danych i ich sprostowania.
- W trakcie przetwarzania danych osobowych nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania.