Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 145371
Warunki pracy
Warunki pracy:
- użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, skaner),
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- wejście do budynku NDAP jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością - brak progów utrudniających poruszanie się osobom z niepełnosprawnością ruchową,
- budynek wyposażony jest w podest ruchomy dla osób ze szczególnymi potrzebami,
- stanowisko pracy usytuowane jest na II piętrze budynku,
- stanowisko pracy jest wyposażone w monitor ekranowy - czas pracy przy monitorze powyżej połowy dobowego czasu pracy, z naturalnym i sztucznym oświetleniem.
Zakres zadań
- Nawiązuje relacje z mediami, buduje współpracę z mediami i ich przedstawicielami oraz prowadzi bieżący kontakt z mediami i ich przedstawicielami, a także dba o pozytywne relacje z przedstawicielami mediów (media relations); Współpracuje z mediami w zakresie bieżącej informacji i popularyzacji działalności Archiwów Państwowych oraz współpracuje z komórkami organizacyjnymi Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych i podmiotami zewnętrznymi w zakresie pozyskiwania informacji dla mediów w celu zapewnienia sprawnego przepływu informacji pomiędzy urzędem oraz siecią archiwów państwowych a społeczeństwem;
- Samodzielne przygotowuje projekty informacji dla prasy, w ramach planowych oraz nieplanowanych wcześniej działań (konferencje prasowe, briefingi, kampanie informacyjne) w celu realizacji zadań wynikających z polityki informacyjnej urzędu oraz kształtowania jego wizerunku;
- Organizuje konferencje prasowe oraz inne spotkania z mediami w celu zapewnienia sprawnego przepływu informacji między urzędem a społeczeństwem; - Reprezentuje urząd w mediach, organizuje wystąpienia kierownictwa urzędu i przedstawicieli sieci archiwów państwowych realizowane z udziałem lub za pośrednictwem środków masowego przekazu, dba o pozytywny wizerunek Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych oraz sieci;
- Przegląda i analizuje materiały prasowe, w celu monitoringu wizerunku urzędu i sieci archiwów państwowych oraz efektów medialnych działań informacyjnych prowadzonych przez Departament, w tym sprawuje nadzór nad skrzynką pocztową: media@archiwa.gov.pl oraz koordynuje kontakty z dziennikarzami mediów krajowych;
- Uczestniczy w przygotowaniu strategii komunikacyjnej urzędu (w tym komunikacji kryzysowej), w celu kształtowania adekwatnej, aktualnej polityki informacyjnej;
- Współtworzy bazę danych dziennikarzy współpracujących z Departamentem oraz listę odpowiedzi na pytania dziennikarzy;
- Wykonuje inne polecenia przełożonych w ramach posiadanych kompetencji i w zakresie realizowanych zadań urzędu.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z obsługą mediów lub doświadczenia dziennikarskiego; Doświadczenie w wystąpieniach publicznych.
- Znajomość j. angielskiego na poziomie B1;
- Wiedza o public relations i media relations;
- Umiejętność analitycznego myślenia;
- Umiejętność redagowania informacji;
- Komunikatywność;
- Umiejętności organizacyjne;
- Umiejętność argumentowania;
- Umiejętność poszukiwania informacji, w tym w aktach prawnych, ze szczególnym uwzględnieniem ustaw: o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, o służbie cywilnej, o dostępie do informacji publicznej, o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Język angielski lub niemiecki lub j. rosyjski na poziomie B2;
- Wiedza o funkcjonowaniu archiwów państwowych w kraju i zagranicą;
- Znajomość ustawy ochronie danych osobowych;
- Znajomość ustawy o finansach publicznych;
- Znajomość ustawy prawo zamówień publicznych;
- Znajomość ustawy prawo prasowe.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-12-11 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych
ul. Rakowiecka 2D
02-517 Warszawa
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Administrator danych i kontakt do niego:
- Kontakt do inspektora ochrony danych:
- Cel przetwarzania danych:
przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru - Informacje o odbiorcach danych:
- Okres przechowywania danych:
czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji - Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej; - prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. - Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane