Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.
Praca administracyjno-biurowa, przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie. Praca na pełen etat 5 dni w tygodniu po 8 h. Siedziba Urzędu mieści się w budynku przy ul. Dworcowej 81 na IV-VII piętrze. Budynek jest dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, posiada windy.
Zakres zadań
- Prowadzi postępowania dotyczące wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zwłaszcza przygotowywania projektów decyzji.
- Prowadzi postępowania dotyczące ponownej oceny oddziaływania na środowisko, zwłaszcza przygotowywania projektów postanowień.
- Przygotowuje projekty postanowień opiniujących konieczność lub brak konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięć mogących potencjalnie oddziaływać na środowisko.
- Przygotowuje projekty postanowień uzgadniających środowiskowe uwarunkowania realizacji przedsięwzięć mogących potencjalnie i zawsze znacząco oddziaływać na środowisko.
- Ustala zakresy raportu dla przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko.
- Przygotowuje projekty odpowiedzi na uwagi i wnioski składane przez strony, społeczeństwo, organy administracji publicznej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego W postępowaniach dotyczących ocen oddziaływania na środowisko lub ochrony środowiska.
- Bardzo dobra znajomość prawa materialnego związanego z ocenami oddziaływania na środowisko.
- Bardzo dobra znajomość przepisów dotyczących postępowania administracyjnego i postępowania przed sądami administracyjnymi.
- Bardzo dobra znajomość zagadnień dotyczących ochrony środowiska.
- Samodzielność.
- Umiejętność stosowania prawa w praktyce.
- Umiejętność analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów.
- Znajomość ustaw: o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, Prawo ochrony środowiska, Kodeks postępowania administracyjnego oraz aktów wykonawczych do tych ustaw.
- Wysoko rozwinięte umiejętności skutecznej komunikacji w mowie i piśmie
- Umiejętności obsługi komputera
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatów/kandydatek urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie z zakresu: Kodeksu postępowania administracyjnego, ocen oddziaływania na środowisko, Prawa ochrony środowiska, przepisów wykonawczych do ww. aktów normatywnych;
- Umiejętność weryfikacji dokumentacji pod kątem przedkładanych analiz dotyczących modelowania rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń do powietrza oraz emisji hałasu do środowiska.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie kandydata, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracował/a, nie pełnił/a służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie był/a współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów berzpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatów/kandydatek urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub poźniej.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-12-02 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:1) w formie papierowej, tj. list motywacyjny, CV, oświadczenia, muszą być własnoręcznie podpisane, a list motywacyjny i oświadczenia opatrzone także datą,
na adres: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Bydgoszczy,
ul. Dworcowa 81, 85-009 Bydgoszcz
pok. 712 VII piętro
2) w formie elektronicznej, tj. list motywacyjny, CV oraz oświadczenia, własnoręcznie podpisane, list motywacyjny i oświadczenia opatrzone także datą. Dokumenty muszą być zeskanowane po ich uprzednim podpisaniu.
na adres e-mail: praca@bydgoszcz.rdos.gov.pl
Z DOPISKIEM: WOO-GŁÓWNY SPEC.
DECYDUJE DATA ZGŁOSZENIA ELEKTRONICZNEGO
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Administrator danych i kontakt do niego: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy,
ul. Dworcowa 81, 85-009 Bydgoszcz, tel.: 52 506-56-66, fax: 52 506-56-67,
e-mail: kancelaria@bydgoszcz.rdos.gov.pl
Kontakt do inspektora ochrony danych w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Bydgoszczy następuje za pomocą adresu e-mail: iod@bydgoszcz.rdos.gov.pl lub listownie: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Bydgoszczy, ul. Dworcowa 81,85-009 Bydgoszcz.
Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru.
Informacje o odbiorcach danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.
Uprawnienia:
1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
4. prawo do usunięcia danych osobowych; - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Podstawa prawna przetwarzania danych:
1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej. Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie. Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane