Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
wejście do budynku „A" i „D" przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością,
węzeł sanitarny, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne, platformy podjazdowe na schodach oraz windy przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością,
mogą pojawić się trudności lub możliwa pomoc osób trzecich dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
Rekrutacja zdalna (cały proces, od aplikowania do rozmowy kwalifikacyjnej, jest prowadzony zdalnie, bez wychodzenia z domu)
Zakres zadań
- Udziela dotacji w zakresie środków finansowych przekazywanych na działalność państwowej służby do spraw bezpieczeństwa budowli piętrzących, państwowej służby hydrologiczno – meteorologicznej oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, w tym opracowuje projekty umów dotacji celowych i dotacji podmiotowych, koordynuje realizację umów dotacyjnych, opracowuje wnioski o wydanie opinii prawnej do projektów umów dotacji przez Prokuratorię Generalną Rzeczypospolitej Polskiej, weryfikuje i akceptuje programy inwestycje budowlane oraz aktualizuje je, sprawuje opiekę merytoryczną nad projektami dotacyjnymi, rozlicza umowy dotacji celowych i podmiotowych, współpracuje z Wydziałem Nadzoru i Mienia przy prowadzeniu spraw związanych z nadzorem ministra właściwego do spraw gospodarki wodnej nad służbami państwowymi i Wodami Polskimi.
- Sporządza formularze do Wieloletniego Planu Finansowego Państwa (WPFP), wraz z celami i miernikami oraz aktualizuje go w oparciu o obowiązującą ustawę budżetową w zakresie części budżetowej: 22 – gospodarka wodna w tym weryfikuje i akceptuje formularze sporządzane przez jednostki podległe lub nadzorowane, weryfikuje zgłoszenia dysponentów do projektu ustawy budżetowej oraz WPFP w zakresie programów, weryfikuje zgłoszenia komórek organizacyjnych oraz jednostek podległych Ministerstwu do projektu ustawy budżetowej i WPFP w zakresie dochodów i wydatków, aktualizuje katalog układu zadaniowego, przygotowuje wieloletnie prognozy wydatków, opracowuje cele i mierniki wraz z metodologią ich wyznaczania, dokonuje podziału wydatków wg klasyfikacji zadaniowej.
- Opracowuje / uzgadniania / monitoruje plan finansowy i pozostałe plany w zakresie działalności jednostek podległych i nadzorowanych oraz w zakresie departamentu części budżetowej: 22 – gospodarka wodna, w tym: weryfikuje wnioski o występowanie do ministra właściwego ds. finansów publicznych z wnioskami o dokonanie zmian w planie lub zgody na zmiany w planie, opiniuje dokumenty z wykonania przez jednostki podległe i nadzorowane sprawozdań i informacji z wykorzystania środków w tym budżetu zadaniowego dla części budżetowej 22 - gospodarka wodna, weryfikuje projekty/ plany finansowe przedkładane przez kierowników jednostek podległych, opracowuje projekty planu w układzie zadaniowym, przygotowuje wnioski o dokonanie zmian w planie finansowym departamentu, weryfikuje wnioski do ministra właściwego ds. finansów o przeniesienie wydatków na programy i projekty realizowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej pomiędzy działami i częściami budżetu państwa, opracowuje okresowe analizy z wykonania wydatków budżetowych przez jednostki podległe i nadzorowane.
- Koordynuje procesy związane z rezerwami celowymi/ subwencją ogólną przeznaczonymi na dofinansowanie wydatków przekazywanych dla państwowej służby do spraw bezpieczeństwa budowli piętrzących, państwowej służby hydrologiczno – meteorologicznej, Wód Polskich
- Prowadzi sprawy związane z planowaniem i wydatkowaniem środków budżetowych z części budżetowej 22 - gospodarka wodna.
- Koordynuje proces kontroli zarządczej w zakresie departamentu oraz jednostek podległych i nadzorowanych.
- Współpracuje z organami kontroli zewnętrznych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe z zakresu finansów lub ekonomii lub dowolne wyższe i studia podyplomowe z zakresu finansów publicznych lub z zakresu administrowania funduszami unijnymidoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Znajomość aktów prawnych, ustaw: prawo wodne, prawo ochrony środowiska w zakresie finansowania ochrony środowiska i gospodarki wodnej, ustawy o finansach publicznych, ustawy budżetowej, procedury kontroli finansowej i zarządczej, prawo zamówień publicznych
- Znajomość procedur administracyjnych
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Skuteczna komunikacja
- Myślenie analityczne
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego - np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-18 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Ministerstwo Infrastruktury
ul. Chałubińskiego 4/6; 00-928 Warszawa
Dokumenty, z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym „Oferta pracy DGW-135/24", należy przesłać lub złożyć w siedzibie MI w Kancelarii Głównej w godzinach 9:30 – 16:00
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), informuję, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Infrastruktury z siedzibą w Warszawie, przy ul.Chałubińskiego 4/6, zwany dalej „Administratorem danych”; 2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji naboru kandydatów do korpusu służby cywilnej, zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej; 3) podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, Kodeks pracy oraz udzielona przez Panią/Pana zgoda w zakresie w jakim zostały przez Panią/Pana podane dane dodatkowe (nadmiarowe) niewymagane przez wskazane akty prawne; 4) administrator danych przewiduje możliwość powierzenia przetwarzania danych innym podmiotom świadczącym na rzecz Administratora danych usługi z zakresu IT; 5) zgodnie z art. 29 ww. ustawy o służbie cywilnej imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze; 6) podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niepodanie danych, które są wymagane przepisami ww. ustaw, lub brak zgody na przetwarzanie danych podanych dodatkowo, będzie skutkowało odrzuceniem oferty kandydata; 7) posiada Pani/Pan prawo do: • żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, • wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, • cofnięcia zgody i usunięcia danych w zakresie danych, które zostały podane dodatkowo (nadmiarowo) i nie są wymagane przez wskazane akty prawne; 8) Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu; 9)Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat, zgodnie z regulacjami wewnętrznymi wydanymi na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z2018 r. poz. 217, z późn. zm.) w zakresie: imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania (miasto). Pozostałe dane będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej(z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska) 10) dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Infrastruktury: Inspektor ochrony danych, Ministerstwo Infrastruktury, ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa, adres e-mail: inspektor.RODO@mi.gov.pl