Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 143910
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
- Zagrożenie korupcją.
- Permanentna obsługa klientów zewnętrznych.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Inicjuje działania zmierzające do ograniczania skutków niepełnosprawności i barier utrudniających osobom niepełnosprawnym funkcjonowanie w społeczeństwie, w szczególności z zakresu aktywizacji zawodowej, pomocy publicznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
- Realizuje zadania związane z opracowaniem, wdrożeniem i funkcjonowaniem koncepcji zatrudnienia wspomaganego finansowanego w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).
- Realizuje oraz monitoruje resortowe i rządowe programy z zakresu wsparcia zawodowego, społecznego, zdrowotnego i finansowego osób niepełnosprawnych.
- Realizuje projekty Programów Operacyjnych, w szczególności: współpracuje z właściwą komórką w BON w zakresie zarządzania projektami; współpracuje z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie realizacji projektów; wykonuje zadania merytoryczne w projektach.
- Prowadzi działania upowszechniające wiedzę i dobre praktyki z zakresu aktywizacji zawodowej, pomocy publicznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
- Udziela odpowiedzi i wyjaśnień w zakresie przepisów dotyczących aktywizacji zawodowej i zatrudniania osób niepełnosprawnych oraz przepisów krajowych i wspólnotowych dotyczących pomocy publicznej i pomocy de minimis.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w obszarze problematyki osób niepełnosprawnych
- Znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
- znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i przepisów wykonawczych
- znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
- znajomość przepisów Kodeksu pracy (Dział 1, 6, 7)
- umiejętność współpracy
- umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- umiejętność analizy i syntezy informacji
- komunikatywność
- rzetelność
- umiejętność obsługi komputera: MS Office
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe