Główny specjalista

Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie
Warszawa
specjalista (mid)
praca stacjonarna
2 dni temu
Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 142304

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Praca przy komputerze, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz, zagrożenie korupcją
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • praca w budynku przy ul. Krucza 36/Wspólna 6,
  • miejsce pracy: II p.,
  • budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych: wejście do budynku jest utwardzone z wkładem antypoślizgowym, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwne, pochylnię i transporter przyschodowy. Windy przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, posiadające przyciski sterujące
    umożliwiające odczyt w alfabecie Braille’a, sygnalizację dźwiękową oraz niektóre - syntezator mowy. Budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo: korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami, niektóre toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań

  • Realizuje uprawnienia akcjonariusza/udziałowca w spółkach prawa handlowego
  • Opiniuje wnioski i przygotowuje propozycje rozstrzygnięć związanych z prowadzoną działalnością, (w tym m.in.: przekształcenia własnościowe, zbycie aktywów trwałych, tworzenie nowych podmiotów), przygotowuje propozycje rozstrzygnięć dotyczących poprawy funkcjonowania podmiotów, opiniuje dokumenty (m.in. statuty, sprawozdania), opracowuje zbiorcze informacje dotyczące działalności podmiotów, monitoruje działalność podmiotów, w tym gromadzi i przetwarza informacje
  • Rozpatruje i opiniuje wnioski na walne zgromadzenia oraz przygotowuje projekty stanowisk dla Ministra dotyczące sposobu głosowania uchwał, analizuje wykonanie uchwał walnych zgromadzeń i zgromadzeń wspólników spółek, prowadzi sprawy związane z wykonywaniem obowiązków przez przedstawicieli Skarbu Państwa w radach nadzorczych spółek, prowadzi sprawy związane z ustalaniem zasad i wysokości wynagrodzeń członków organów spółek
  • Wnosi akcje lub udziały jako wkład niepieniężny na utworzenie lub podwyższenie kapitału zakładowego spółki z udziałem Skarbu Państwa, w tym przygotowuje stanowiska Ministra na posiedzenia Rady Ministrów i Stałego Komitetu Rady Ministrów w zakresie zbywania akcji lub udziałów, realizuje zadania ustawowe dotyczące przejrzystości stosunków finansowych pomiędzy organami publicznymi a przedsiębiorcami publicznymi oraz przejrzystości finansowej niektórych przedsiębiorców, współpracuje z zarządami nadzorowanych spółek
  • Prowadzi sprawy z zakresu zadań Wydziału, w tym: planuje i monitoruje dochody z dywidend od nadzorowanych spółek, wspiera pozostałe Wydziały w wykonywaniu uprawnień właścicielskich, aktualizuje dane w Zintegrowanym Systemie Informatycznym db (ZSI), opracowuje okresowe informacje o kondycji ekonomiczno-finansowej spółek, prowadzi sprawy związane z udzieleniem pomocy publicznej nadzorowanym podmiotom
  • Przygotowuje stanowisko z zakresu działania Wydziału, w celu udzielenia odpowiedzi na interpelacje, zapytania poselskie, oświadczenia senatorskie, interwencje poselskie i senatorskie, pisma posłów i senatorów, skargi, wnioski, petycje, wnioski o udostępnienie informacji publicznej i inne sygnały obywatelskie, w tym: prowadzi konsultacje, gromadzi materiały, analizuje składane wystąpienia i zbiera dodatkowe wyjaśnienia/dokumenty, przygotowuje projekty odpowiedzi na złożone wystąpienia
  • Opiniuje projekty aktów prawnych i przygotowuje stanowisko Ministra, współpracuje przy redagowaniu przepisów, w zakresie problematyki związanej z zadaniami Wydziału, a także występuje do właściwych organów o interpretację przepisów w sprawach budzących wątpliwości

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w zakresie nadzoru właścicielskiego/obsługi prawnej lub w
zakresie oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej podmiotów gospodarczych
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Znajomość przepisów z zakresu prawa gospodarczego, w szczególności prawa spółek, m.in. ustawy - Kodeks spółek handlowych
  • Znajomość ustawy o rachunkowości
  • Znajomość ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym
  • Znajomość kierunków polityki gospodarczej Polski
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • Umiejętność obsługi systemów informacji prawnej (np. LEX, Legalis)
  • Umiejętności: dobra organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, pracy w zespole, komunikatywność, myślenie analityczne, kreatywność, negocjowanie, rzetelność
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów obowiązków lub kopie innych zaświadczeń). Należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego
  • Kopię poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgodę na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe

kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie B2

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć do: 2024-09-16 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Aktywów Państwowych
ul. Krucza 36/Wspólna 6
00-522 Warszawa
z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym: „ogłoszenie nr 142304
Aplikacje można również przesyłać mailowo na adres: rekrutacja@map.gov.pl, za pośrednictwem ePUAP lub składać osobiście w Kancelarii Głównej MAP:
Warszawa, ul. Krucza 36/Wspólna 6

Dane osobowe - klauzula informacyjna:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz.
UE L Nr 119, str. 1), zwanego dalej „RODO”, Ministerstwo Aktywów Państwowych przekazuje informacje dotyczące
przetwarzania danych osobowych kandydatów do celów przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko pracy:



  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Aktywów Państwowych, z siedzibą w Warszawie (00-522), ul. Krucza 36/Wspólna 6.
  • W sprawach związanych z ochroną danych osobowych należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: iodo@map.gov.pl.
  • Dane osobowe przekazane w toku naboru są przetwarzane w celu przeprowadzenia postepowania rekrutacyjnego, a w przypadku decyzji o zatrudnieniu również w powyższym celu o czym zostanie Pani/Pan
    poinformowana/y odrębnie.
  • Dane osobowe przekazane w toku naboru są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w zw. z przepisami ustaw: z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465, ze zm.) oraz ustawy
    z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409), a także w zakresie przekraczającym art. 221 Kodeksu pracy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO, tj. wyrażonej zgody.
    Dane osobowe przekazane w toku naboru nie będą przetwarzane w innym celu niż określony w pkt 3.
  • Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom do tego uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów oraz podmiotom z którymi Ministerstwo Aktywów Państwowych zawarło umowę powierzenia
    w zakresie świadczonych przez nie na rzecz Ministerstwa usług.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  • Dane osobowe przekazane w toku naboru będą przechowywane przez okres ego trwania oraz wynikający z obowiązującego w Ministerstwie Aktywów Państwowych Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt.
    W przypadku braku zatrudnienia przez okres 3 miesięcy po jego zakończeniu nastąpi ich usunięcie.
  • Kandydat ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i prawo do przenoszenia danych
    w sytuacjach przewidzianych prawem. Wymienione prawa mogą być ograniczone, w sytuacji, gdy administrator jest zobowiązany prawnie do przetwarzania danych, w celu realizacji obowiązku ustawowego,
    np. prawo do usunięcia danych przysługuje w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
  • W zakresie danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do jej wycofania w każdym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • Kandydatowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  • Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie innych danych jest dobrowolne.
  • Dane osobowe przekazane w toku naboru nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Aplikuj teraz
 

Podobne oferty

  • Młodszy Specjalista / Młodsza Specjalistka ds. finansowych

    NES Fircroft   Warszawa    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Obowiązki: Wprowadzanie faktur do systemu; Księgowanie faktur kosztowych; Wprowadzanie i klasyfikacja dokumentów księgowych zgodnie z przepisami prawa polskiego i międzynarodowymi standardami rachunkowości w celu sporządzenia sprawozdania finansowego; Wspomaganie klasyfikacji i rejetsracji...
  • Specjalista w Biurze Rachunkowości i Finansów w Wydziale Planowania

    Centrum Unijnych Projektów Transportowych   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    9 dni
    Podstawowe obowiązki: Kontrola finansowa dokumentów księgowych dotyczących działalności programowej CUPT, w tym kontrola finansowa umów i aneksów zawieranych przez CUPT. Sporządzanie analiz i opisowych informacji z wykonania wydatków i dochodów CUPT. Realizacja we współpracy z...
  • Specjalista ds. Finansowych

    POLAQUA Sp. z o.o.   Piaseczno    praca stacjonarna
    specjalista (mid)
    5 dni
    ZADANIA: nadzór nad rozliczeniami finansowymi budowy, w tym z podwykonawcami oraz dostawcami; efektywne i terminowe księgowanie dokumentów pod względem poprawności z zapisami umów oraz przepisami podatkowymi; odpowiedzialność za prawidłowy obieg dokumentów księgowych zgodnie z...
  • Doradca ds. obsługi pośredników

    PKO Bank Polski   Warszawa, Sienkiewicza 12/14    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    24 godz.
    Na co dzień w naszym zespole:nawiązujesz współpracę z przedstawicielami pośredników i podejmujesz działania w celu pozyskiwania wniosków hipotecznych od pośredników,dokonujesz weryfikacji dokumentacji dotyczącej produktów oferowanych klientom przez pośredników,współpracujesz z...
  • Doradca klienta zamożnego

    PKO Bank Polski   Warszawa, Al. KEN 105    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    24 godz.
    Na co dzień w naszym zespole:dbasz o dobry wizerunek PKO Banku Polskiego S.A,identyfikujesz potrzeby klientów w zakresie inwestowania, oszczędzania, kredytowania oraz ubezpieczeń,nawiązujesz współpracę z klientami zamożnymi poprzez ich samodzielne pozyskiwanie i budowanie z nimi trwałych...
  • Doradca klienta zamożnego

    PKO Bank Polski   Warszawa, Wołoska 58/62    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    24 godz.
    Na co dzień w naszym zespole:dbasz o dobry wizerunek PKO Banku Polskiego S.A,identyfikujesz potrzeby klientów w zakresie inwestowania, oszczędzania, kredytowania oraz ubezpieczeń,nawiązujesz współpracę z klientami zamożnymi poprzez ich samodzielne pozyskiwanie i budowanie z nimi trwałych...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Kontrolingu

    Centrum Medyczne Damiana Sp. z o.o.   Warszawa, al. Jerozolimskie 96    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Do zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku należeć będzie: udział w finansowym procesie zamykania miesiąca; wsparcie w procesie prognozowania i budżetowania oraz kontrola i analiza odchyleń; udział w procesie akceptacji wydatków inwestycyjnych; pozyskiwanie i weryfikacja poprawności...
  • Specjalista ds. rozliczeń finansowych

    Lava Group S.C   Warszawa, Ursynów, obok stacji METRO STOKŁOSY    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   7 500 - 8 500 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Przygotowywanie i monitorowanie cash flow oraz sporządzanie dedykowanych raportów finansowych dla zewnętrznych instytucji takich jak banki czy leasingodawcy. Efektywne zarządzanie rozrachunkami na kontach księgowych, w tym wyjaśnianie wszelkich niezgodności. Nadzór nad ubezpieczeniami...
  • Pracownik ds. pozyskiwania i rozliczania publicznych środków inwestycyjnych​

    PKP Polskie Linie Kolejowe S.A   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat   5 000 - 8 000 zł brutto/mies.
    1 dni
    Zakres zadań wykonywanych na stanowisku: sporządzanie i składanie do ministerstwa wniosków o płatność z dotacji budżetowej oraz Funduszu Kolejowego, przygotowanie harmonogramu zapotrzebowania na środki budżetowe i Fundusz Kolejowy, weryfikacja faktur i załączników do wniosków o...
  • Pracownik ds. raportowania i analiz

    PKP Polskie Linie Kolejowe S.A   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat   6 000 - 7 000 zł brutto/mies.
    1 dni
    Zakres zadań wykonywanych na stanowisku: udział w sporządzaniu projektów planów działalności inwestycyjnej Centrum oraz harmonogramów nakładów dla zadań realizowanych w Regionie, współudział w opracowywaniu programów inwestycji, przygotowanie raportów z realizacji Planu...