Główny specjalista

Ministerstwo Finansów w Warszawie
Warszawa
specjalista (mid)
praca stacjonarna
1 dzień temu
Ministerstwo Finansów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 142044

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
  • Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
  • Zagrożenie naciskami grup przestępczych
  • Zagrożenie korupcją

Zakres zadań

  • Bierze udział w realizacji procesu obsługi zespołu kancelarii tajnych poprzez przyjmowanie, rejestrowanie, kompletowanie, rozliczanie, udostępnianie, przechowywanie lub wydawanie materiałów niejawnych.
  • Koordynuje proces brakowania dokumentacji niearchiwalnej przez komórki organizacyjne Ministerstwa Finansów i współpracuje w tym zakresie z właściwym archiwum, w celu zapewnienia właściwego przetwarzania materiałów niejawnych, których okres przechowywania upłynął.
  • Bierze udział w procesie weryfikowania warunków do przechowywania materiałów niejawnych, zgodnie ze środkami bezpieczeństwa fizycznego stosowanych do zabezpieczenia informacji niejawnych.
  • Bierze udział w procesie rozliczania z materiałów niejawnych wydanych poza kancelarię tajną na czas realizacji sprawy.
  • Realizuje proces przygotowywania materiałów niejawnych do ekspedycji w celu prawidłowego zabezpieczenia tych materiałów do dystrybucji poza MF.
  • Uczestniczy w kontrolach okresowych ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów we wspólnych kancelariach tajnych prowadzonych przez Pełnomocnika do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych oraz opracowuje dokumentację z tych kontroli.
  • Bierze udział w opracowywaniu wewnętrznych procedur ochrony informacji niejawnych, w tym w zakresie funkcjonowania kancelarii tajnej w MF oraz wspólnych kancelarii tajnych obsługujących komórki terenowe Biura Inspekcji Wewnętrznej ministerstwa.
  • Koordynuje proces archiwizacji materiałów niejawnych i współpracuje w tym zakresie z właściwym archiwum.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze ochrony informacji niejawnych w zakresie ochrony informacji niejawnych
  • Przeszkolenie w zakresie ochrony informacji niejawnych
  • Posiadanie poświadczeń bezpieczeństwa uprawniających do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „Ściśle Tajne” oraz poświadczeń bezpieczeństwa „NATO SECRET” i „SECRET UE/EU SECRET” wydanych przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Służbę Kontrwywiadu Wojskowego
  • Znajomość przepisów o ochronie informacji niejawnych i aktów wykonawczych
  • Znajomość przepisów bezpieczeństwa informacji niejawnych Unii Europejskiej i Paktu Północnoatlantyckiego
  • Znajomość przepisów o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
  • Wiedza z zakresu funkcjonowania kancelarii tajnej
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi
  • Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 273), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV w języku polskim (kandydat, który na podstawie analizy CV i złożonych oświadczeń będzie spełniał wszystkie wymagania formalne zostanie zaproszony do kolejnego etapu naboru)
  • Oświadczenie o niepełnieniu służby zawodowej ani niepracowaniu w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 273), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe

kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć do: 2024-09-12 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
z dopiskiem: Oferta pracy – 2024/128/BIN

Dane osobowe - klauzula informacyjna:

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

  • Administrator danych i kontakt do niego:
  • Kontakt do inspektora ochrony danych:
  • Cel przetwarzania danych:
    przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
  • Informacje o odbiorcach danych:
  • Okres przechowywania danych:
    czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
  • Uprawnienia:
    1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
    2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
    3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    4. prawo do usunięcia danych osobowych;
      - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
    5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
  • Podstawa prawna przetwarzania danych:
    1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
    2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
    3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
  • Informacje o wymogu podania danych:
    Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

    Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

    Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
  • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
Aplikuj teraz
 

Podobne oferty

  • Pracownik do spraw ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji

    Urząd Miejski Wrocławia   Wrocław, ul. Gabrieli Zapolskiej 4    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Informacja o warunkach pracy na tym stanowisku: Miejsce pracy: budynek Urzędu - ul. Gabrieli Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław. Stanowisko pracy: praca stacjonarna przy stanowisku komputerowym powyżej 4 godzin dziennie; dla osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim: miejsce parkingowe, podjazd do...
  • Samodzielny Referent w Zespole ds. Ochrony Danych Osobowych

    PGE Obrót S.A.   Rzeszów    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    9 dni
    Twój zakres obowiązków: Obsługa zgłoszeń dotyczących podejrzenia naruszenia ochrony danych osobowych klientów Spółki, Ewidencjonowanie zgłoszeń, prowadzenie rejestrów wskazanych przepisami prawa z zakresu ochrony danych osobowych i wewnętrznymi regulacjami, Udzielanie osobom...
  • Samodzielny Referent w Zespole ds. Ochrony Danych Osobowych

    PGE Obrót S.A.   Janów Lubelski    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    9 dni
    Twój zakres obowiązków: Obsługa zgłoszeń dotyczących podejrzenia naruszenia ochrony danych osobowych klientów Spółki, Ewidencjonowanie zgłoszeń, prowadzenie rejestrów wskazanych przepisami prawa z zakresu ochrony danych osobowych i wewnętrznymi regulacjami, Udzielanie osobom...
  • Prawnik / Prawniczka w Dziale Prawnym – Ochrona Danych Osobowych

    AGATA Spółka Akcyjna   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    11 dni
    Twój zakres obowiązków Opracowywanie, aktualizacja i wdrażanie procesów ochrony danych osobowych; Opracowywanie i opiniowanie standardów ochrony danych osobowych; Zapewnienie oraz monitorowanie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych oraz bezpieczeństwa ich przetwarzania;...