Praca.pl Praca Mazowieckie Warszawa
Główny specjalista

Główny specjalista

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
17 godz. temu
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 141566

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań

  • Przygotuje materiały do projektu ustawy budżetowej i Wieloletniego Planu Finansowego Państwa (WPFP) w zakresie właściwości departamentu:-zgłasza propozycje/ prognozy wydatków i dochodów na kolejne lata budżetowe; -aktualizuje katalog układu zadaniowego; -opracowuje cele i mierniki wraz z metodologią ich wyznaczania.
  • Opracowuje/uzgadnia/ monitoruje plan finansowy i pozostałe plany – w tym w szczególności Plan działalności Ministra: - opracowuje projekt planu finansowego i układu zadaniowego; -zgłasza wnioski o dokonanie zmian w planie finansowym i układzie zadaniowym; -opracowuje roczny plan pracy, harmonogram zadań DRP.
  • Prowadzi sprawy organizacyjne Ministerstwa/ komórki organizacyjnej: -opracowuje zbiorcze informacje, statystyki, sprawozdania, analizy dotyczące pracy Ministerstwa/ komórki organizacyjnej – w szczególności sprawozdania z realizacji planów departamentu; -przedkłada propozycje zmian i usprawnień w zakresie procedur i sposobów realizacji zadań będących we właściwości Ministerstwa/ komórki organizacyjnej.
  • Nadzoruje realizację umów/ porozumień zawartych przez Ministerstwo z innymi podmiotami – w szczególności z samorządami województw: -aktualizuje/ doprecyzowuje warunki zawartej umowy/ porozumienia; -monitoruje proces realizacji postanowień umowy/ porozumienia; -wymienia informacje/ raportuje/ prowadzi sprawozdawczość.
  • Prowadzi analizy we współpracy z wydziałami Departamentu (m.in. społeczno-gospodarcze i terytorialne; finansowo-ekonomiczne; zarządczo-organizacyjne; na potrzeby przygotowania i realizacji koncepcji/ programów/ projektów; na potrzeby przygotowania dokumentów strategicznych/ polityk; analiz na potrzeby usprawnienia funkcjonowania systemu wdrażania) w obszarze rynku pracy oraz związane z wdrażaniem reformy w ramach Krajowego Programu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO): -formułuje założenia oraz analizuje i proponuje zmiany w już realizowanych badaniach; -gromadzi dane/ zamawia ekspertyzy; -aktualizuje dane; -formułuje raporty/ rekomendacje/ informacje; -przygotowuje akty prawne oraz wspiera realizację działań związanych z wdrażaniem reformy w ramach KPO.
  • Rozpatruje skargi/ zażalenia/ wnioski/ odwołania/ inne sygnały obywatelskie oraz wydaje opinie, w szczególności wyjaśnienia przepisów w zakresie dotyczącym gospodarki finansowej Funduszu Pracy: -analizuje składane skargi/ zażalenia/ wnioski/ odwołania/ inne sygnały obywatelskie i zbiera dodatkowe wyjaśnienia/ dokumenty; -udziela odpowiedzi na złożone skargi/ zażalenia/ wnioski/ odwołania/ inne sygnały obywatelskie; -przekazuje do rozpatrzenia według właściwości.
  • Dokonuje analiz prawnych w zakresie zadań Wydziału: -opracowuje/ opiniuje projektów umów, porozumień, dokumentów; -przygotowuje projekty opinii/ wyjaśnień/ interpretacji/ oceny; -przygotowuje odpowiedzi i prowadzenie konsultacji w zakresie interpelacji i zapytań poselskich.
  • Inicjuje i sprawuje merytoryczny nadzór nad realizacją zadań, programów i projektów finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Pracy: -przygotowuje koncepcję zadań/projektów/programów; -przygotowuje dokumentację konkursową; -opiniuje zgłoszenia w ramach zadań/programów/projektów; -nadzoruje prawidłowy przebieg realizacji zadań/programów/projektów; -rozlicza realizację zadań/programów/projektów.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w instytucjach rynku pracy lub w jednostkach sektora finansów publicznych
  • komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
  • znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz wybranych przepisów wykonawczych do ustawy (rozdział 1-4; 10-11; 17-18)
  • ­znajomość ustawy o finansach publicznych (Dział I, III)
  • znajomość przepisów w zakresie zamówień publicznych (Dział I,II rozdział 3; III, VII)
  • znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dział I, II, III rozdział 1 i 2, IV)
  • ­znajomość dokumentów strategicznych w zakresie rynku pracy (Krajowy Programu Działań na rzecz Zatrudnienia i Program Operacyjny Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego)
  • ­umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • ­komunikatywność
  • ­umiejętność współpracy
  • ­rzetelność
  • ­umiejętność analizy i syntezy informacji
  • ­umiejętność obsługi komputera: pakiet MS Office, w szczególności dobra znajomość programu Excel
  • ­w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka obcego na wymaganym poziomie lub oświadczenie o znajomości języka obcego na wymaganym poziomie
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć do: 2024-09-02 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa

Aplikację można złożyć:
• przez Internet za pomocą ePUAP
• mailowo na adres: rekrutacja@mrips.gov.pl
• osobiście w siedzibie urzędu
• przesłać pocztą
z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym, temacie maila, na kopercie: DRP-5
(o ważności aplikacji decyduje data wpływu do MRPiPS)

Dane osobowe - klauzula informacyjna:

Dane osobowe – klauzula informacyjna



  • Kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie, jednak bez podania wymaganych danych osobowych nie jest możliwy udział w naborze.
  • Administrator danych i kontakt do niego: Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej; adres siedziby administratora: ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa; info@mrpips.gov.pl 
  • Kontakt do inspektora ochrony danych: iodo@mrpips.gov.pl lub na adres siedziby administratora.
  • Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
  • Informacje o odbiorcach danych: dane osobowe mogą być ujawniane innym podmiotom na podstawie przepisów prawa. Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej.
  • Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz przez okres wynikający z przepisów o archiwizacji.
  • Podstawa prawna przetwarzania danych: ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz Kodeks pracy w związku z art. 6 ust 1 lit. c) RODO.
  • Uprawnienia: prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, prawo żądania od administratora danych dostępu do danych i ich sprostowania.
  • W trakcie przetwarzania danych osobowych nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania.
Aplikuj teraz