Główny specjalista

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
19 godz. temu
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 140552

Warunki pracy

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy oraz warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


- budynek bez podjazdu dla wózków inwalidzkich,
- w budynku brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym,
- nie występują szkodliwe/niebezpieczne warunki pracy,
- obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne i mailowe,
- praca w pokoju wieloosobowym,
- praca przy komputerze powyżej czterech godzin oraz przy użyciu urządzeń biurowych
- przemieszczanie się pomiędzy budynkami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Zakres zadań

  • Wykonuje zadania w zakresie obsługi prawnej i legislacyjnej spraw związanych z uczelniami artystycznymi oraz szkołami i placówkami artystycznymi, a także tworzy i współtworzy projekty aktów prawnych.
  • Prowadzi we współpracy z Centrum Edukacji Artystycznej sprawy związane z nieruchomościami będącymi siedzibami szkół artystycznych i placówek prowadzonych przez Ministra.
  • Prowadzi sprawy dotyczące nadzoru nad uczelniami artystycznymi w zakresie zgodności ich działania z przepisami prawa oraz kontroli uczelni artystycznych w tym zakresie.
  • Obsługuje odwoławczą komisję dyscyplinarną przy Ministrze dla nauczycieli szkół artystycznych.
  • Prowadzi sprawy związane z dotowaniem publicznych i niepublicznych szkół artystycznych.
  • Prowadzi sprawy w zakresie uwierzytelniania świadectw i dyplomów szkolnictwa artystycznego przeznaczonych do obrotu prawnego za granicą.
  • Przygotowuje opinie i stanowiska w zakresie obowiązujących przepisów prawa dotyczących szkół i uczelni artystycznych.
  • Opiniuje projekty aktów prawnych w ramach uzgodnień wewnątrzresortowych i międzyresortowych.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Znajomość zasad techniki legislacyjnej i rządowego procesu legislacyjnego
  • Znajomość ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego
  • Znajomość ustawy Prawo oświatowe wraz z aktami wykonawczymi
  • Znajomość ustawy o systemie oświaty wraz z aktami wykonawczymi
  • Znajomość ustawy - Karta Nauczyciela wraz z aktami wykonawczymi
  • Znajomość ustawy o finansowaniu zadań oświatowych wraz z aktami wykonawczymi
  • Znajomość ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce wraz z aktami wykonawczymi
  • Znajomość ustawy o gospodarce nieruchomościami
  • Znajomość struktur i zasad funkcjonowania szkolnictwa z uwzględnieniem specyfiki szkolnictwa artystycznego
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
  • Kompetencje: zorientowanie na osiąganie celów, umiejętność współpracy, kreatywność i inicjatywa, skuteczna komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających jednoznacznie długość wymaganego doświadczenia zawodowego (długość doświadczenia potwierdzają np. świadectwa pracy – w przypadku zakończonych stosunków pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu ze wskazaniem daty rozpoczęcia pracy – jeśli stosunek pracy trwa nadal lub zaświadczenie o odbytych praktykach/stażach/wykonywaniu pracy w ramach umów cywilnoprawnych/wolontariatu).
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe

kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówOświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć do: 2024-08-05 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Biuro Podawcze
ul. Krakowskie Przedmieście 15, 00-071 Warszawa

Za pomocą środków komunikacji elektronicznej istnieje możliwość przekazania oferty wyłącznie przez ePUAP - adres skrzynki podawczej na ePUAP - /5ij310qjlu/SkrytkaESP

Po zalogowaniu się na ePUAP należy z katalogu spraw wybrać: PISMO OGÓLNE DO PODMIOTU PUBLICZNEGO. Oferta powinna być podpisana podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym.

Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane.

Dane osobowe - klauzula informacyjna:

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)
• Administrator danych i kontakt do niego:
Dane osobowe będą przetwarzane przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Krakowskie Przedmieście 15, 00-071 w Warszawie
• Kontakt do inspektora ochrony danych:
Kontakt do inspektora ochrony danych osobowych pod adresem administratora oraz poczty elektronicznej IOD@kultura.gov.pl
• Cel przetwarzania danych:
Przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
• Informacje o odbiorcach danych:
Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom lub ich kategoriom, poza organami i podmiotami upoważnionymi do pozyskiwania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
• Okres przechowywania danych:
Czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
• Uprawnienia:
Osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do:
• dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymywania ich kopii, zgodnie z art. 15 rozporządzenia,
• sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych, zgodnie z art. 16 rozporządzenia,
• usunięcia danych osobowych, zgodnie z art. 17 rozporządzenia,
• ograniczenia przetwarzania, zgodnie z art. 18 rozporządzenia,
• przeniesienia danych do innego administratora, zgodnie z art. 20 rozporządzenia,
• wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, zgodnie z art. 21 rozporządzenia,
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
• wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)
• Podstawa prawna przetwarzania danych:
• art. 6 ust. 1 lit. b RODO – dla danych osób, z którymi zostanie zawarta umowa;
• art. 22[1] Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
• art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO w zakresie danych, które zostały udostępnione dobrowolnie.
• Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych wynikających z przepisów prawa jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.


Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można wycofać w dowolnym czasie.


W przypadku przesłania dokumentów, które będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.


Brak wyraźnej zgody dla przetwarzania danych przetwarzanych na podstawie art. 9 ust. 2 lit a RODO lub jej odwołanie spowoduje, że dane te nie będą mogły być wzięte pod uwagę w procesie rekrutacji.


O ile osoba uczestnicząca w postępowaniu - dla celów postępowania - wyrazi zgodę na przetwarzanie danych osobowych, których przetwarzanie nie wynika bezpośrednio ze stosowania innych przepisów, jednocześnie udostępniając dane wskazane w art. 9 ust. 1 RODO, administrator uzna zgodę na ich przetwarzanie za wystarczającą.
• Inne informacje:
Podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane

Aplikuj teraz
 

Podobne oferty

  • Prawnik

    AB INDUSTRY S.A.   Macierzysz, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    1 dni
    Obsługa prawno – administracyjna projektów realizowanych przez firmę, Przygotowywanie i negocjowanie umów z dostawcami zagranicznymi, podwykonawcami i klientami w języku polskim i angielskim, Prowadzenie korespondencji firmowej w sprawach wymagających zaangażowania prawnego, Przygotowywanie...
  • Prawnik

    SP EUROPE Sp. z o.о.   Pruszków    praca zdalna
    specjalista senior / mid / junior  umowa o pracę  część etatu  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 dni
    OPIS STANOWISKA: Obsługa prawna stosunków umownych z kontrahentami na etapie zawierania, zmiany i rozwiązywania umów, w tym umów z kontrahentami zagranicznymi; Obsługa prawna stosunków pracy z pracownikami firmy; Przygotowanie dokumentów w celu uzyskania wszelkiego rodzaju zezwoleń;...
  • Starszy Specjalista ds. Kontraktów / Prawnik

    KTI Poland S.A.   Płock    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 dni
    OPIS STANOWISKA: Do obowiązków osoby zatrudnionej na stanowisku Starszego Specjalisty ds. Kontraktów / Prawnika w szczególności należeć będzie: Sporządzanie umów i kontraktów z dostawcami, podwykonawcami oraz usługodawcami oraz udział w przygotowaniu kontraktów (w tym kontraktów EPC)...
  • Prawnik / Radca Prawny

    CAPITAL SERVICE   Ostrołęka    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    12 dni
    Na co dzień będziesz zajmować się m.in.: Sporządzaniem i nadzorowaniem procesu sporządzania korespondencji prowadzonej przez Spółkę z organami nadzoru; Nawiązywaniem i utrzymywaniem relacji z organami nadzoru; Opracowywaniem dokumentacji produktów i usług finansowych oferowanych przez...
  • Asystent Sędziego

    SĄD OKRĘGOWY W WARSZAWIE   Warszawa    praca stacjonarna
    asystent
    9 godz.
    I. Miejsce świadczenia pracy: al. „Solidarności” 127, ul. Czerniakowska 100, ul. Płocka 9, Płocka 5a oraz Przyokopowa 33. II. Liczba wolnych miejsc na umowę na czas określony: 56 III. Termin konkursu: wyznaczam na dzień 30 sierpnia 2024 r., godz. 10.00, w siedzibie Sądu Okręgowego w...
  • Radca Prawny

    POLPHARMA S.A.   Warszawa    praca hybrydowa   za 3 dni wygasa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    Zadania: Sporządzanie i opiniowanie umów oraz innych dokumentów handlowych; Bieżące doradztwo dla biznesu, w szczególności w negocjacjach oraz kontaktach z kontrahentami, w tym w relacjach międzynarodowych; Prowadzenie szkoleń wewnętrznych; opiniowanie reklam w social mediach, Internecie;...
  • Legal Advisor

    Aon Polska Services Sp. z o. o.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    7 dni
    What the day will look like: Commercial legal advice and contract drafting to Aon business units mainly in the UK, Ireland, and EMEA. Advise on product development and legal documentation; Work with the business on client-related issues such as tender, submissions. Working together with Aon Law team...
  • Legal Advisor (Fixed-Term)

    Aon Polska Services Sp. z o. o.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    8 dni
    What the day will look like: Commercial legal advice and contract drafting to Aon business units mainly in the UK, Ireland, and EMEA. Advise on product development and legal documentation; Work with the business on client-related issues such as tender, submissions. Working together with Aon Law team...
  • Specjalista ds. Compliance

    Praca.pl   Warszawa    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    14 dni
    Zakres obowiązków: Pomoc w wprowadzaniu i obsłudze programu przestrzegania przepisów w firmie. Odbieranie i analizowanie zgłoszeń nieprawidłowości, prowadzenie dochodzeń. Tworzenie i zarządzanie bazami danych, raportami. Redagowanie dokumentów i listów związanych z przestrzeganiem...
  • Prawnik

    "JZP KANCELARIA ADWOKACKA" JAROSZ - ZUGAJ, ZIAJA - PISULA, ZUGAJ I PARTNERZY SP.   Katowice    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista junior / mid / senior  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 dni
    Opis stanowiska: Do zdań osoby współpracującej w charakterze Prawnika należeć będzie prowadzenie spraw oraz doradztwo polegające na: przygotowywaniu opinii prawnych z zakresu obsługiwanych przez Kancelarię Klientów i projektów, w szczególności projektów infrastrukturalnych oraz...