Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa,
- praca z użyciem sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka),
- praca pod presją czasu,
- praca w zespole oraz współpraca z innymi urzędami i instytucjami.
Zakres zadań
- Ewidencjonuje operacje gospodarcze w systemie finansowo-księgowym w układzie tradycyjnym i zadaniowym w celu sporządzenia sprawozdań budżetowych i finansowych oraz z operacji finansowych,
- Sporządza zapotrzebowania, harmonogramy wydatków, sprawozdania w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa TREZOR, w celu realizacji planu finansowego oraz w celu prowadzenia rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- Prowadzi ewidencję księgową zaangażowania z tytułu wydatków oraz innych dyspozycji na podstawie, których dokonywane są płatności w celu zapewnienia zgodnych z przepisami prawa zapisów księgowych. Przeprowadza bieżącą analizę zapisów księgowych na kontach analitycznych dotyczących planu, wydatków i zaangażowania oraz sporządza informacje i zestawienia o zaangażowaniu,
- Sporządza deklaracje dla podatku od towarów i usług w celu prawidłowego rozliczenia z Urzędem Skarbowym,
- Pzygotowuje przelewy, generuje wyciągi, zestawienia w systemie bankowości elektronicznej NBE w celu realizacji operacji bankowych,
- Prowadzi obsługę kasową w tym dewizową w celu prawidłowej realizacji powierzonych zadań
- Sprawdza otrzymane dowody księgowe pod względem formalno-rachunkowym, w celu przekazania ich do zatwierdzenia w ewidencji księgowej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe profilowe (ekonomia) lub dowolne wyższe i przeszkolenie z zakresu finansów publicznych, rachunkowości lub pokrewnedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w obszarze finansów publicznych oraz minimum rok w administracji publicznej
- Znajomość przepisów prawa z zakresu finansów publicznych i rachunkowości oraz aktów wykonawczych do ww. przepisów prawa,
- Znajomość przepisów w zakresie sprawozdawczości budżetowej,
- Znajomość przepisów o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- Znajomość pakietu MS Office (m.in. Word, Excel),
- Umiejętność analitycznego myślenia i pracy w zespole,
- Samodzielność w wyznaczaniu i realizacji zadań;
- „W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.",
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość obsługi systemu finansowo-księgowego PROBIT,
- Umiejętność obsługi systemu bankowości elektronicznej NBP oraz TREZOR,
- Efektywna komunikacja,
- Radzenie sobie ze stresem,
- Umiejętność dostosowania się do zmian,
- Umiejętność przekazania informacji.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyoświadczenie kandydata o wyrażaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji;oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/ kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-06-30 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Główny Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa,
al. Jana Pawła II 11,
00-828 Warszawa.
W zamkniętej kopercie z dopiskiem: „oferta na stanowisko głównego specjalisty w Wydziale Finansowym Biura Finansowo-Kadrowego GIORiN"
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Zasady przetwarzania danych osobowych w ramach postępowania rekrutacyjnego:
ADMINISTRATOR DANYCH
Administratorem danych osobowych jest Główny Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa
z siedzibą w Warszawie (00-828), Al. Jana Pawła II nr 11 (dalej Administrator).
We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania
z praw związanych z ich przetwarzaniem mogą się Państwo kontaktować się elektronicznie z Inspektorem Ochrony Danych poprzez adres e- mail: gi@piorin.gov.pl lub listownie na ww. adres siedziby.
Administrator oświadcza, że przetwarza dane zgodnie z obowiązującymi przepisami,
w szczególności w sposób zgodny z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych; dalej RODO).
CEL PRZETWARZANIA DANYCH
Dane osobowe przetwarzane są w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji i wyboru odpowiedniej osoby do zatrudnienia na stanowisku określonym w ofercie pracy, w tym oceny kwalifikacji, zdolności i umiejętności kandydata do pracy, a następnie w celu archiwizacji dokumentów po przeprowadzeniu rekrutacji.
PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH I RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
1) w zakresie wynikającym z art. 22(1) Kodeksu pracy, podstawą prawną jest obowiązek prawny spoczywający na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Dotyczy to takich danych, jak: imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia oraz dane kontaktowe wskazane przez kandydata do pracy. Jeśli jest to niezbędne do wykonywania pracy określonego rodzaju lub na określonym stanowisku, dotyczy to również informacji o wykształceniu, kwalifikacjach zawodowych i przebiegu dotychczasowego zatrudnienia. Obowiązek prawny spoczywający na Administratorze obejmuje również te dane, których podanie jest niezbędne do zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa.
2) w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, podstawą prawną jest obowiązek prawny spoczywający na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
3) w przypadku podania przez kandydata do pracy danych osobowych w zakresie szerszym niż określony w przepisach prawa pracy, podstawą prawną ich przetwarzania w ww. celu jest zgoda kandydata (art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO). Dotyczy to wszelkich danych podanych przez kandydata do pracy w życiorysie (CV), liście motywacyjnym bądź udostępnionych w trakcie rozmów kwalifikacyjnych.
Administrator wskazuje, że podanie przez kandydata danych osobowych wskazanych w pkt. 1 i 2) powyżej jest obowiązkowe w świetle obowiązujących przepisów prawa pracy. Ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości wzięcia udziału w prowadzonym procesie rekrutacji.
Podanie przez kandydata danych osobowych wskazanych w pkt. 3) powyżej jest dobrowolne. Administrator oświadcza, że brak podania takich danych nie może być podstawą niekorzystnego traktowania osoby ubiegającej się o zatrudnienie, a także nie może powodować wobec niej jakichkolwiek negatywnych konsekwencji, zwłaszcza nie może stanowić przyczyny uzasadniającej odmowę zatrudnienia.
ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
· upoważniony do tego personel Administratora,
· organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają
z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia procesu rekrutacji, w którym bierze Pani/Pan udział, a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.
PRAWA PRZYSŁUGUJĄCE PAŃSTWU W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH
Administrator oświadcza, że w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa:
· prawo dostępu do swoich danych osobowych; prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania; prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania; prawo do przenoszenia danych (w przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany oraz dane przetwarzane są na podstawie zgody lub w związku z umową);
· prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, co dotyczy danych przetwarzanych przez Administratora w oparciu
o wyrażoną przez Pani/Pana zgodę (zgodnie z informacją zawartą w pkt. 3 ppkt. 3 niniejszej informacji). Wycofanie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
· prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
W celu realizacji powyższych uprawnień można skontaktować się z Administratorem na adres siedziby, tj. al. Jana Pawła II nr 11, 00-828 Warszawa, na adres e-mail: gi@giorin.gov.pl
WYKORZYSTANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PODEJMOWANIA ZAUTOMATYZOWANYCH DECYZJI, W TYM PROFILOWANIA
Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania zautomatyzowanych decyzji, w tym profilowania.